Wat voor tas en hoe groot. (2 weken Kenia)

IK ga 2 weken naar Kenia en nu weet ik dat ik een flexibele, zachte tas moet hebben. Die hebben ze van 45, 70 , 90, 110 liter inhoud…
Hoe groot is voldoende voor zo’n reis is bijvoorbeeld 70 liter genoeg om te pakken inclusief een paar wandelschoenen, toilettas, en dan nog kleding (2 broeken lang , 3/4 kort, paar t-shirts, fleecejack, trui, ondergoed, sokken, etc.???

Ik heb nl een tas van 70 liter op het oog…Help

Leg je kleren klaar, je schoenen en wat spullen en meet.

Ik neem een rugzak mee, 2 korte broeken, 2 t shirts, 2 bikini’s en klaar.
Mijn fototoestel en laptop in een laptoptas. (voor 6 weken)

Ga je daar wassen ?

Beetje rare vraag.
Als je zo eens om je heen kijkt op schiphol zie je dat er allerlei tassen en bagage-mensen zijn.

Bij elke reiziger past een tas…
:vak01:

Bedankt voor je snelle reactie.

Je hebt idd gelijk dat iedereen zo zijn eigen voorkeur heeft, maar ik vond het toch geen rare vraag…
Ook las ik in een ander forum dat men zegt dat je je dagelijks twee keer moet omkleden ivm vuile/vieze kleding op safari…hoe zit dat dan?

Basso

Ik heb toch het idee dat je er een beetje een grap van maakt ?

Als je naar de disco gaat, doe je dan omdat je zweet ook om de paar uur andere kleding aan ?

Of wil je graag met spotless kleren op de safari fotoos staan ?

Normaal,als je op safari gaat, zweet je je te pletter omdat het warm is in de auto en je langzaam rijdt omdat je anders niks ziet/kan ontdekken. De wegen zijn van murram en dus rood stof. Je haar wordt vies, je wenkbrauwen rood, je kleding stoffig…

Ik doe dan ’ s avonds een muggenpak aan (lange dunne katoenen broek en Tshirt met lange mouwen, wat nog uitsteekt insmeren) en smorgens chud ik m’n safari kleren uit omdat ze toch weer vies gaan worden.

Ook dat is weer zeer persoonlijk. Dan zal je volgende vraag zijn : doe je elke avond hetzelfde muggenpak aan dan ?
JA.
Ik wel, maar modepoppen nemen voor elke avond andere kleding en bijpassende schoenen mee…

Neem in ieder geval kleding mee die je weg kan geven, dan komje terug zonder (of met een lege) tas.

Wij gingen in 2003 door met 7 koffers en kwamen terug met 1…
Nu staan er 5 klaar voor strax in Juni en we komen ook weer met 1 terug. (kruiden,henna, Kenya cane, thee, koffie, dure duikbrillen)

Don’t worry too much, just be happy

Kenya nchi vizuri Hakuna matata

Mmmm, nou je wordt volgens mij wel stoffig. Maar als je je kleren wast, zijn ze ook zo droog :slight_smile:

Kan me moeilijk een voostelling maken van tassen met verschillende liters inhoud.
Op safari kun je voor overdag twee shirts meenemen, een voor 's morgens en en voor de middag.
Na een duik in het zwembad 's middags is het lekker om iets schoons aan te trekken, maar dat is persoonlijk.
’ s avonds iets warmers een vest of zo en een lange broek.
Vergeet geen muggenmelk en zonnebrand niet want ook in de parken kun je verbranden.

Je kleding zou je kunnen wassen want het is inderdaad snel droog…