Wat voor soort mobieltje voor mijn reis door Azie?

hallo,
ik ben op zoek naar een nieuw simlock vrij mobieltje wat ik in Thailand, Cambodja ed kan gebruiken tijdens mijn reis. het is dan de bedoeling dat ik per land een plaatselijke simkaart aanschaf.
Waar moet ik op letten als ik een telefoon aanschaf? ik kwam al dingen tegen zoals dualband en tripleband enzo en frequentie 900/1800/1900 maar weet niet zo goed wat het allemaal betekend.
wie kan mij helpen en weet misschien goedkope telefoons (alleen bellen en smsen is voor mij meer als voldoende)
groetjes lotte

Ik heb altijd gewoon dezelfde foon gebruikt die ik in NL gebruikte. Is de jouwe niet gewoon SIM-lock vrij? Zo niet, dan kun je wellicht gewoon zo’n goedkope prepaid van de Kruitvat (of ergens anders met een mooie aanbieding) kopen voor een paar 10tjes.

Jenny

hoi
dank je wel voor het reageren! Scheelt waarschijnlijk een hoop geld en zoek werk als ik gewoon een telefoontje kan kopen. mijn huidige telefoon is niet simlockvrij maar houd het waarschijnlijk niet meer zo lang uit dus zal toch een nieuwe moeten kopen. Ik zal de aanbiedingen eens in de gaten houden!
groetjes lotte

Mijn ervaring is iig dat telefoons (met name de aanbiedingen!) in Nederland niet duurder zijn dan telefoons in Thailand of Indonesie. (Geen ervaring met de andere landen.) Tenminste, de nieuwere modellen. Daar staat tegenover dat je voor vrij weinig geld een telefoon ‘maat koelkast’ kan kopen, maar over het algemeen zet ik mijn vraagtekens bij de kwaliteit van een dergelijk ding.

Wat wel grappig is, is dat wanneer je een foon in het buitenland koopt, je ineens allemaal andere talen tot je beschikking hebt. Mijn foon staat standaard in het Bahasa Indonesia :wink:

O ja, en als je een foon in Thailand koopt, is de kans groot dat je een platte stekker hebt. Geen probleem voor Thailand/Laos/Cambodja/Vietnam/China, maar wel voor NL.

hoi
ik denk dat ik hier in nl gewoon een goedkoop telefoontje koop bij gsmweb of typhone.nl. tegenwoordig zijn de telefoontje type alleen bellen en smsen niet meer zo duur. voor 70 euro heb je een redelijke telefoon van nokia of siemens (laatste heb ik zelf geen ervaring mee).
dank je wel voor de reactie!!
groetjes lotte :dag:
www.lotte-op-reis.shareyourstory.nl