Bellen Zuid-oost Azië

11 januari vertrek ik naar Thailand. Vanuit daar ga ik door naar Cambodja, Laos, Vietnam en Zuid-China. Nu wil ik een telefoon meenemen zodat ik ‘altijd’ bereikbaar ben. Je weet immers maar nooit wat er thuis gebeurd.

Hebben jullie hier tips voor? Kan ik het best hier, of juist daar een telefoon kopen? Ik neem aan dat ik triple-band nodig heb. En is het misschien slim om daar een sim-kaart te kopen? En een abonnement, is dat handig, of is pre-paid toch voordeliger? En hoe staat het met de bereikbaarheid in bepaalde gebieden? Voor de duidelijkheid: Het is voornamelijk voor noodgevallen bedoeld.

Alle tips zijn welkom, waarvoor bedankt!
Tim

Hallo Goudriaan,
Ik heb een simlock vrije telefoon en koop in Thailand een kaart
van Orange (er is ook one-2-call) waarbij ik een lokaal nummer krijg.
Ik ben overal (bewoonde wereld) in Thailand constant bereikbaar.
Met Cambodja,Laos en Vietnam heb ik geen ervaring.
In China koop ik ook een kaart - op iedere hoek van de straat te koop voor 100 RMB (10 euro), bereikbaarheid is daar niet constant
en op het platteland moet je je er helemaal niks van voorstellen.
Zelfs normale vaste verbindingen in China zijn slecht - ook internet -
en zijn soms dagen “uit de lucht”, bovendien is internetten naar niet-Chinese websites er erg langzaam( ivm controle door de overheid wordt gezegd/China is communistisch) en alle opstartschermen zijn
in het Chinees - ff goed je werkbalken in je geheugen prenten!!

Ik zou het leuk vinden op de hoogte gehouden te worden van je
reis en je ervaringen. Vanaf half april woon ik in Thailand en ik wil
ook deze tocht per auto maken naar Zuid-China dus al jouw ervaringen zouden mij tot advies kunnen zijn.

Heel veel plezier met je voorbereidingen en natuurlijk op de reis
zelf.
Groeten, Florijntje