Wat voor soort mobieltje voor mijn reis door Azie

hallo,
ik ben op zoek naar een nieuw simlock vrij mobieltje wat ik in Thailand, Cambodja ed kan gebruiken tijdens mijn reis. het is dan de bedoeling dat ik per land een plaatselijke simkaart aanschaf.
War moet ik op letten als ik eentelefoon aanschaf? ik kwam al dingen tegen zoals dualband en tripleband enzo en frequentie 900/1800/1900 enzo maar weet niet zo goed wat het allemaal betekend.
wie kan mij helpen en weet misschien goedkope telefoons (alleen bellen en smsen is voor mij meer als voldoende)
groetjes lotte

Hallo Lotte.

Voor Azië heb je genoeg aan een dual band telefoon, een triple band is leuk als je naar Amerika gaat.
Als je zelf in het bezit bent van een mobiel en die is sim-lock vrij dan kan je gewoon lokaal de pre-paid kaarten aldaar kopen, plug and play.

Ja ik zou de goedkoopste sim-lock vrije nemen die lekker makkelijk is, je kan er ook 1 daar aanschaffen, maar ja dat is weer zo’n gedoe.

Ik heb voor in Thailand een 1-2-call kaart en heeft de beste dekking, op het vliegveld in Bangkok kan je ze al kopen en vraag of hun het willen doen, en je kan gelijk opwaarderen.

Groet.

hoi
dank je wel voro je reactie. bedankt voor tip dat je op het vliegveld al meteen een simkaartje kan aanschaffen. scheelt een hoop gezoek denk ik de eerste dagen.
groetjes lotte
www.lotte-op-reis.shareyourstory.nl

Als je in China komt, koop dan een Simkaart bij een stalletje op straat. Niet in de officiële winkels, want die zeuren soms over paspoorten enzo. Nooit meteen kopen bij de eerste, maar links en rechts naar prijzen vragen en altijd afdingen.
In China heb je doorgaans goed bereik en werkt een doodgewone mobie prima.