Wat vinden jullie van mijn reisschema?

Hallo,

Volgend jaar vliegen mijn vriendin en ik voor 3 maanden naar het zuidelijk halfrond. We hebben een ticket geboekt en vliegen op 29 maart naar Auckland. We willen in NZ 5 tot 6 weken van onze tijd spenderen. Op dit moment druk bezig met de voorbereiding en daarom al behoorlijk wat oude forum berichten gelezen. Uiteindelijk is hieruit onderstaand reisschema ontstaan. Nou zou ik graag van jullie willen weten of dit haalbaar is en of we geen bezienswaardigheden missen. Ik realiseer me goed dat we niet alles kunnen zien, maar tips zijn altijd welkom :nod:

We reizen met een camper en hebben er geen probleeem mee om af en toe een flinke rit te maken. We zijn ook in Canada en Amerika geweest en daar hebben we veel ervaring opgedaan met lange stukken rijden :nod:
Ik hoor graag van jullie de op- of aanmerkingen.

Alvast bedankt,

Paul
Datum Vertrek Aankomst Reisduur Wat
29/3/2013 Amsterdam Kuala Lumpur
30/3/2013 Kuala Lumpur Auckland
31/3/2013 Auckland Auckland
1/4/2013 Auckland Bay of Islands 2.41 Dolfijntour
2/4/2013 Bay of Island Waipoua Forest 5.31 via Cape Reina
3/4/2013 Waipoua Forest Waipoua Forest
4/4/2013 Waipoua Forest Coromandel 4.55
5/4/2013 Coromandel Coromandel
6/4/2013 Coromandel Rotorua 2.51
7/4/2013 Rotorua Rotorua
8/4/2013 Rotorua Tongariro NP 2.11
9/4/2013 Tongariro NP Tongariro NP Tongariro Alpine Crossing
10/4/2013 Tongariro NP Tongariro NP
11/4/2013 Tongariro NP Wellington 4.11
12/4/2013 Wellington Motuaka 6.19
13-04-2013 Abel Tasman Abel Tasman NP Great Walk
14-04-2013 Abel Tasman Abel Tasman NP Great Walk
15-04-2013 Ábel Tamsan Abel Tasman NP Great Walk
16-04-2013 Abel Tasman Motueka
17-04-2013 Motueka Glacier 5.47 Helicoptervlucht?
18-04-2013 Glacier Glacier
19-04-2013 Glacier Queenstown 3.01
20-04-2013 Queenstown Te Anau 2.01 Great Walk Milford Sounds
21-04-2013 Te Anau Te Anau Great Walk Milford Sounds
22-04-2013 Te Anau Te Anau Great Walk Milford Sounds
23-04-2013 Te Anau Te Anau Great Walk Milford Sounds
24-04-2013 Te Anau Bluff 2.01
25-04-2013 Bluff Dunedin 3.01
26-04-2013 Dunedin Mount Cook 2.59 Middag wandeling Mount Cook
27-04-2013 Mount Cook Lake Tekapo 1.01 Wandeling Lake Tekapo
28-04-2013 Lake Tekapo Kaikoura 4.56 Walvissen
29-04-2013 Kaikoura Christchurch 2.26
30-04-2013 Christchurch

Deze route is mogelijk. Vergeet niet te stoppen bij de Pancake rocks bij Punakaiki. Probeer wat tijd te maken voor de omgeving Oamaru. Hier kan je zeldzame pinguins bekijken. De Blue pinguin colony. Erg leuk in de avond. En Yellow eyed / crested pinguin zijn daar ook te vinden. Als je dan toch die kant op gaat kom je langs de Mouraki Boulders voorbij Dunedin.

Kijk voor tips eens hier: http://www.aatravel.co.nz/101/

Hoi Sabbie,

Bedankt voor je reactie! Ik zag de foto’s van de Pancake Rock en dat lijkt me zeker de moeite. We komen er langs, dus gaan dit zeker meepakken. Datzelfde geldt voor de pinguins, die willen we natuurlijk niet missen :slight_smile:

Pfff, die website: zoveel leuks! Volgens mij kunnen we beter 8 maanden naar NZ gaan…

Gr. Paul

Meer reacties zijn natuurlijk welkom :slight_smile:

Enige jalousie om daar te wonen is er wel ja. Zeker vanwege het landschap

Ik heb nog wat zitten denken en wat erg leuk was was het dorpje Arrowtown, vlakbij Queenstown. Hier zijn wat opnames geweest van Lord of the Rings, zie je overigens weinig van. Door heel Nieuw Zeeland zijn opnames geweest.

Op het noorder eiland is het uitzicht vanaf de noordkant van Lake Taupo op de vulkaan van Rotarua met op de voorgrond het meer ook een aanrader. Probeer daar langs te gaan.

Mocht je tijd hebben kan je misschien nog naar Akaroa nabij Christchurch. En wat wij leuk vonden als afsluiter was Willowbank. Hier hebben wij ruim een uur Kiwi’s bekeken en beluisterd. http://www.willowbank.co.nz/

De rest heb je wel in je route staan en kom je vanzelf langs. Wij hebben dezelfde route ongeveer afgelegd. In 3 weken zo’n 4000 km gereden. Veel mensen vinden dit veel maar wij wilden veel zien en zijn snel uitgekeken ergens (er veranderd toch niets ;)) Gaan jullie ook wandelen naar Split apple rock in Abel Tasman? Daar hadden wij het gevoel alleen op een bounty eiland te zijn. Goudgele stranden helemaal voor ons alleen. Bijzondere ervaring.

Veel plezier met voorbereiden.

Je route is te doen maar ik zou toch even nadenken over Bluff en Dunedin. Als je de Southern Scenic route en de Otago Peninsula (die echt wel de moeite zijn) wil zien is dit veel te kort. Persoonlijk vind ik Dunedin en Bluff op zich de omweg zeker niet waard.

Door deze omweg te skippen creëer je wat meer tijd voor andere zaken. Coromandel, Queenstown (Glenorchy!!!) en Akaroa bijvoorbeeld verdienen wat meer aandacht.

1 like

Sabbie,

ik heb je tips in mijn programma gezet met de bedoeling deze zeker op te volgen. Hiervoor nogmaals bedankt, super leuk dat je met ons mee wil denken. De voorbereiding op zich is al een genot :slight_smile:

Ik heb nog niet opgezocht of Split Apple tot de Great Walk behoort. Zo ja, dan gaan we het zeker doen. Anders maken we misschien wel een kleine omweg. Ga dit dus nog even uitzoeken.

Frederik,

Vooral het laatste stuk (Dunedin en Bluff) moet ik me nog goed verdiepen. Heb de laatste dagen namelijk overgenomen van een ander schema. Wel heb ik in mijn huidige schema gerekend tot 30 april en ik ben aan het overwegen om de camper tot 7 mei te huren. Zo hou ik wat ruimte in me route en kan ik misschien ook het onderste stuk goed bekijken. Zou je dan alsnog de tijd ergens anders indelen of toch naar Dunedin/Bluff?

Ik hoor het graag en nogmaals bedankt voor jullie reacties

Gr. Paul

Ok Paul, dan zou ik zeker een dag of 3 rekenen voor de Southern Scenic Route. Zoals ik eerder al zei verdienen Coromandel, Queenstown, Akaroa en Mt. Cook eigenlijk ook wat meer aandacht.

Als je een aantal dagen meer hebt (of bijna een week als ik tot 7 mei tel) zou je het ook over een heel andere boeg kunnen gooien en op het Noordereiland na Rotorua de magnifieke kustweg langs de East Cape te rijden of the Forgotten World Highway naar Mt. Taranaki. Ik maak het moeilijk hé maar in NZ is zoveel moois te zien. De uiteindelijke keuze zal je toch zelf moeten maken maar anneliesfreek.wordpress.com kan je alvast wat helpen.