Hulp bij reisschema

Hoi allemaal

In februari vertrekken we naar Nieuw Zeeland. We gaan hier 34 dagen reizen met een camper.
We beginnen op het Noorder eiland (ong. 12 a 13 dagen) en de rest gaan we besteden op het Zuider eiland.
Route Noorder Eiland begint vorm te krijgen maar ik loop een beetje vast.

Graag jullie tips/adviezen!

Dag 1 Auckland
Dag 2 camper halen - Waipoua Kauri Forest
Dag 3 Waipoua Kauri - Bay of Islands (via noordkant Kaitaia - Doubtless Bay of korte route doorsteken Paihia?)
Dag 4 Bay of Islands (eventueel al vertrekken richting Coromandel)
Dag 5 Coromandel
Dag 6 Coromandel
Dag 7 Coromandel - Rotura (eventueel via Waitomo? Wat is jullie ervaring?)
Dag 8 Rotura - Taupo - Tongariro NP
Dag 9 Tongariro NP
Dag 10 Tongariro - ?
Dag 11 ?

Als we Waitoma aandoen zal Rotura - Taupo - Tongariro waars. niet in 1 dag lukken.

Dan heb ik nog over dag 10,11

Graag hoor ik julie tips of ideeën of deze route.

Hoe is de afstand van Napier naar Wellington? Die heb ik nu na het Tongariro NP staan.

Dag 12 oversteek Wellington - Picton

Al jullie tips en adviezen zijn welkom!
Bedankt alvast!

Niet veel op aan te merken, misschien een dagje meer pakken voor Northland en ééntje minder op Coromandel. Napier - Wellington is een stevige rit, reken er maar een korte dag voor. Ik zou in jou schema niet naar Napier gaan, het is een serieuze omweg en niet echt speciaal. Ga in Wellington zeker naar het Te Papa museum. Vergeet de Tongariro Alpine Crossing niet als de vulkaan niet te actief is natuurlijk.

Ik ben benieuwd naar je planning voor het Zuidereiland…

1 like

Goed plan. Misschien 1 overnachting in Roturua en 1 overnachting in Wellington (en 1 minder Coromandel). Napier hebben wij niet gedaan. Maar Napier - Wellington is een uurtje of 4 rijden en met een paar keer stoppen en lunchbreak een uur of 6. Dus wel te doen in 1 dag.
Tip: Vergeet je tomtom niet. Erg handig! Scheelt je super veel tijd met uitzoeken van routes etc… Heel veel fun met je superreis! Onze site is deefennoortje.shareyourstory.nl Misschien heb je er iets aan met je route over Zuidereiland.

1 like

Bedankt voor de reacties.
We hebben inmiddels de route globaal gepland, zowel noord als zuid.
Graag jullie mening en advies! We hebben geprobeerd om niet elke dag onderweg te zijn van A naar B.
Alvast bedankt :slight_smile:

•Auckland
•Auckland - Waipoua Forest
•Waipoua Forest - Bay of Islands
•Bay of Islands
•Bay of Islands - Wangarei - Richting Auckland
•Buurt van Auckland - Coromandel
•Coromandel - Hahei - Waihi
•Waihi - Waitomo Caves
•Waitomo Caves - Rotorua
•Rotorua
•Rotorua - Lake Taupo - Tongariro NP
•Tongariro Crossing - Wanganui (of de volgende dag vanaf Tongariro naar Wellington)
•Wanganui - Wellington
•Oversteek naar Zuider eiland - Picton - Abel Tasman NP
•Abel Tasman NP
•Abel Tasman NP - Welsport
•Westport - Franz Josef
•Franz Josef
•Franz Josef - via Haast Pass - Wanaka
•Wanaka - Queenstown (vroeg vertrekken, dichtbij Queenstown = bijna volle dag)
•Queenstown - Te Anau
•Te Anau - Milford Sounds
•Te Anau - Invercargill (Southern Secnic Route)
•Invercargill - Owaka (Southern Secnic Route)
•Owaka - Dunedin (Southern Secnic Route)
•Dunedin (Rondje schiereiland Otago Penisula)
•Dunedin - Timaru
•Timaru - Lake Tekapo - Christchurch
•Christchurch - Hammersprings
•Hammersprings - Kaikoura (bij goed weer)
•Kaikoura - Christchurch
•Christchurch einde reis, camper inleveren, vliegen.

1 like

Ok, dit ziet er op het eerste zicht wel ok uit. Volgende opmerkingen:

• ik zou er na de Tongariro-crossing niet op rekenen om nog een stuk te rijden.

• probeer toch het Te Papa museum in Wellington te bezoeken

• Als je redelijk op tijd vertrekt kan je op één dag van Abel Tasman tot aan de gletsjers rijden en ondertussen nog een aantal keren stoppen aan oa. Buller Gorge, Woodpecker Bay, Paparoa, Greymouth (supermarkt). 2 nachten aan de gletsjers lijkt mij voldoende.

• Ik weet niet wat je adrenaline-genererende plannen zijn in Queenstown maar een absolute aanrader is de rit naar Glenorchy. Misschien kan je daar overnachten? Eén van de mooiste plekken van NZ! Je hebt trouwens een dag extra van de gletsjers als je daar 2 nachten blijft.

• Na Dunedin prop je er wel heel veel in, hier zou ik Hanmer Springs schrappen en het zo doen:

Dunedin - Twizel - Mt. Cook Village
Wandelen Mt. Cook
Mt. Cook Village - Ashburton (als je fan bent van Lord of The Rings kan je vandaag Edoras bezoeken)
Ashburton - Kaikoura
Kaikoura - Christchurch

Geniet ervan!