Nieuw-Zeeland planning Noordereiland

Hoi!

Over een paar weken vertrekken we voor 4 weken naar Nieuw- Zeeland. We zijn nu onze route aan het plannen, waarbij we onderstaand hebben bedacht voor het noordereiland (vanaf het moment dat we de camper hebben). Daarna hebben we nog 18 dagen op het Zuidereiland. Kunnen jullie ons nuttige tips geven over de haalbaarheid van onderstaande route, alternatieven of andere tips? We houden beiden van wandeken en andere actieve dingen. Bij Tongariro leek het ons handig om iets ruimte te houden ivm het weer. We horen het het graag! Alvast bedankt.

Dag 1. Auckland - Coromandel
Dag 2. Coromandel
Dag 3. Coromandel - Rotorua (via MataMata)
Dag 4. Rotorua
Dag 5. Rotorua - Lake Taupo
Dag 6. Lake Taupo - Tongariro
Dag 7. Tongariro
Dag 8. Tongariro - Tararua
Dag 9 Tararua - Wellington
Dag 10. Wellington (en overtocht)

Persoonlijk vind ik de verhouding Noordereiland - Zuidereiland = 10 - 18 dagen wel scheef. Ik vind het Noordereiland ongeveer net zo mooi als het Zuidereiland. De verhouding 14 - 14 lijkt mij realistischer. Bovendien lijkt mij, dat het goed bereizen van het Noordereiland veel tijd vergt, ook vanwege de vorm van het eiland en ook vanwege een aantal leuke eilanden behorende tot het gebied van het Noordereiland. Verder zijn het verre westen en het verre oosten van het Noordereiland ook interessant. Die worden helaas vaak overgeslagen. Kijk eens in Google en klik op afbeeldingen en vul een streek of plaats in. Dan krijg je een groot aantal foto’s te zien. Films kan je op youtube zien.

Kan je de datum van de overtocht Wellington - Picton nog wijzigen?

Hoe was jouw reis? Heb je de verhouding Noordereiland - Zuidereiland nog gewijzigd?