Route Noordereiland

Mijn vrouw en ik gaan in juli naar Nieuw-Zeeland waar we (maar) 2 weken blijven. We komen aan in Christchurch en vertrekken vanuit Auckland. We huren een auto en zoeken onderweg motelletjes of B&B’s.

In de 2e week willen we van Wellington via Tauranga naar Auckland rijden. Kan iemand ons leten weten welke route we het beste kunnen nemen?
De middendoor route via Hunterville, Turangi, Taupo naar Tauranga of juist de route via Napier Taupo naar Tauranga?

Missen we dan iets essentieels en waar we onderweg zeker langs gaan? Het is in de (Nieuw-zeelandse) winter maar we zijn zelf geen wintersporters.

Wow, 2 weken beide eilanden? Ik zou dan 2 weken op het zuidereiland gaan zitten!! Maar goed… ik denk dat ik door het midden zou gaan van wellington via het Tongariro park naar Taupo en dan door naar Auckland…Het wordt hoe dan ook wel aanpoten… (ik vond overigens de kant van Napier mooier dan de andere kant) In ieder geval veel plezier!

We wilen graag langs familie gaan in Chrischurch en in Auckland. Vandaar. Op zich moet het rijden gemakkelijk te doen zijn. De routeplanner geeft aan van Wellington naar Auckland 637 kilometer. In principe in een dag te halen. Maar dat doen we niet hoor! We nemen er een week voor en blijven eerst een weekje op het zuidereiland hangen.