Dus jij denkt, dat er nergens in Turkije varkensvlees wordt geserveerd?
Dat dachten wij namelijk ook, dus bestelden in een restaurant behorend bij het hotel in Gumbet een pizza. Er van uitgaand dat er geen varkensvlees in/op zat. Krijgt mijn man een pizza voorgeschoteld MET varkensvlees erop en nu is mijn man geen moslim, maar wel van de 7e dag adventisten en die eten beslist geen varkensvlees.
Hebben de ober hiermee geconfronteerd en hij kleurde allerlei kleuren en vertelde ons dat ze dat wel verkochten, omdat ze veel Engelsen in het hotel hebben die hierom vragen en de klant is daar koning, denk ik. Ook s, morgens bij het ontbijt lag er gebakken ei met⦠je raad het al⦠gebakken spekjes erbij.
En toch kan en mag ik zeggen⦠het restaurant en hotel op zich, waren voortreffelijk. Het zat altijd vol, dus daar lag het niet aan, maar je moet het maar wel ff weten.
Ik vind het niet netjes en het zou er op zijn minst HEEL duidelijk bij vermeld moeten worden, vind ik.
Ik weet in ieder geval zeker dat in de restaurants waar wij doorgaans eten er geen varkensvlees wordt geserveerd :). Maar in de meer toeristische restaurants zie ik het ook weleens op de kaart staan, English breakfast enzo. Erg vreemd dat jouw man het zo voorgezet kreeg. Stond het niet op de kaart bij die pizza?
Hoe verbaasd waren wij toen we in Marmaris zelfs een varkensslager tegenkwamenā¦
Zeker is het er pas gekomen nadat wij als toeristen hierom gevraagd hebbenā¦
Kom ik termen als Ham tegen, dan vraag ik altijd: Varken???(bacon ed ookā¦)
Maar als je in de ārestaurantsā eet waar de turken komen⦠dan zit je meestal wel goed!
En dus⦠Het verhaal van Iskender met varkenā¦in Turkije zelf⦠Nog NOOIT tegengekomen
dus(en geloof me, ik weet het want de volgende dag zit ik onder de pukkels met varkensvleesā¦)
Wij hebben een huis in Turkije, in Beykonak,Kumluca,Antalya.
Over het algemeen wonen hier vooral tuinders,die portakal, salatalık,
domates, biber enz. verbouwen in kassen. Deze mensen eten weinig of geen vlees, voornamelijk wat ze zelf verbouwen, wij krijgen altijd kiloās daarvan, wij nemen altijd kaas en koek voor ze mee. Ze zijn echter allemaal gek op alabalık, de forel wordt hier in vijvers gekweekt, vooral bij Ulupinar.
İk neem altijd vanuit Nederland wat mixen van Honig en Conimex mee en kook dan ook zelf en als we zoān twee keer per week uit eten gaan eten we vis.
Wij gaan half april tot ongeveer 1e week juni weer naar Turkije en dan weer in september tot november, we hebben een huis op een park (waar eigenlijk alleen Turken wonen) vlak bij zee. Vandaar dat ik een Turkse cursus doe, anders kunnen we elkaar niet verstaan er wordt daar praktisch geen Engels gesproken. Waar wonen jullie ? en hoe bevalt dat ?
groetjes Ria
Generaliseren is ook een kunst, of niet dan. Mochten wij ooit in Turkije gaan wonen, dan komt er echt geen boerenkool of gehaktbal of tafel - dat eten we nu namelijk ook al nooit :cheer:
Goedendag.
Er wordt gevraagt wat wij van het Turks eten vinden. Er kan naar mijn mening gewoon, lekker,of niet lekker en iets daar tussen in geantwoord worden.
er wordt niet gevraagd naar een algehel analyse over de Turkse keuken. er wordt niet gevraagd of ze daar varkens vleers reserveren of niet.
Dus vind ik het persoonlijk jammer dat er zoveel wordt bijgevoegd.
ik vind de Turkse keuken heerlijk, thuis, op het strand en in de restaurants daar ik het overal eet.