Wat vind jij het leukste aan Afrika?

Afrika is natuurlijk fantastisch. Maar wat vind jij het allerleukste aan Afrika? Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

In een Afrikaans land kan het zomaar gebeuren dat je denkt:, Ik ga nooit meer terug naar Nederland wat is het hier fijn wonen.
Ligt er ook aan wat je tegenkomt onderweg, bijzondere locals, een adembenemende natuur, gezellige plaatsen, de vrijheid die je hebt als je alleen met je 4x4 op pad bent.
Voor mij geen Noord-Afrika maar voor de rest zolang er geen onlusten zijn, ben ik er te vinden, heerlijk!!!

de combinatie van de natuur, cultuur en de mensen hebben mijn hart verovert…
Na mijn vele reizen en vrijwillgerwerk in Africa voelt Niet Nederland maar afrika inmiddels als mijn huis…
Ik ga dan ook in october definitief emigreren naar Zuid afrika waar mijn thuis basis zal zijn voor mijn werk maar veel door het gehele continent te vinden zal zijn…

naast mijn vaste baan in afrika run ik samen met een zeer ervaren locale reisleider
WILD AFRICA ADVENTURE de website is tijdelijk under construction…
met wild africa adventure kun je in kleine groepen back to basic reizen maken onder begl van zeer deskundige locale zeer goed engels sprekende reisleiders voor een zeer aantrekkelijke prijs
de website zal per half sept weer actief zijn www.wildafricaadventure.com

Ik vind alles aan Afrika fantastisch, de natuur, de mensen, de geuren en kleuren (denk aan de kleuren als de zon opkomt), de muziek. Ik ben inmiddels drie keer in Afrika geweest waarvan 1 keer een half jaar en ik ben gewoon verliefd op dit continent.

1 like

Het is heerlijk hier te wonen, het klimaat, de mensen, de natuur is geweldig. Je hebt hier bergen, zee, strand en woestijn, dus je kan alle kanten op.

Minder leuk vind ik de winter hier, koud, geen Cv in huizen en deze tochten ook erg. Maar nu komt gelukkig de lente al, met het warme weer.

"s morgen eer wakker worden met een concert aan vogelgeluiden, de een zingt nog mooier dan de ander. Ook zien de vogels erg kleurig uit.
Momenteel hoor ik al gepiep in nesten van de eerste jonge vogels.

Ook de kleuren met de zons opgang en zeker de zons ondergang zijn geweldig.
Straks weer de regentijd, met de enorme buien en de harde klappen van he to onweer. Deze klappen zijn zo hard, dat ons huis staat te trillen.

je hebt geen TV nodig met al dat spektakel in de lucht, de hele horizon verlicht met bliksem.We zijn nu wel regelmatig bang en hopend at hij niet inslaat wat aardig veel voorkomt. Dus alles uit de stopcontacten en hopen dat het licht niet uit valt.

Nee wij hoeven voorlopig niet meer terug naar Nederland. Hier zijn de mensen veel blijer, ondanks dat ze het soms erg moeilijk hebben.

:cheer:

Ik heb natuurlijk de natuur aangeklikt, omdat dat voor verreweg de meeste mensen HET belangrijkste aspect van Afrika is, en dus ook voor mij.

Maar dat neemt niet weg dat de cultuur en de mensen ook een heel belangrijk onderdeel zijn van de belevenis die Afrika is.

In feite is het geweldige van Afrika juist dat de cultuur en de mensen nog zo verbonden zijn met de natuur.

De fantastische natuur, het klimaat, de gastvrijheid, manier van leven en de ruimte…

De eerste keer Zuid Afrika was voor mij in januari 2003 voor mijn werk. Ik heb toen alleen Johannesburg en Pretoria gezien, maar had het geweldig naar mijn zin. Leuke mensen ontmoet, 's avonds goed en voordelig eten met vrienden. En in het weekend altijd wel ergens een samenzijn bij iemand in de tuin rondom het zwembad of het in het park met een braai.

In september 2003 opnieuw Zuid Afrika, maar dan rondreizen (op de bonnefooi) Tja en toen verloor ik echt mijn hart aan dit land. En dat was maar goed ook, want met een partner die al 5 jaar in ZA had gewoond en definitief terug wilde was de kans groot dat ZA ooit eens mijn nieuwe thuisland ging worden.

En zie hier, sinds januari 2009 wonen we op 1 van de warmste plekken van Zuid Afrika. Met onze 4x4 auto maken we uitstapjes naar buurlanden en vallen nog steeds van de ene in de andere verbazing. Voor onze passie duiken vliegen we naar de noordelijke afrikaanse landen en genieten volop. Afrika is echt een fantastisch. Ondanks dat het zijn problemen kent, willen wij dit voor geen goud meer ruilen met het europese continent.