Voor dat je naar Afrika ging had je waarschijnlijk verwachtingen over het continent. Kwamen deze verwachtingen overeen met de werkelijkheid?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
Voor dat je naar Afrika ging had je waarschijnlijk verwachtingen over het continent. Kwamen deze verwachtingen overeen met de werkelijkheid?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
Ja en nee.
Wat ik wel had verwacht en wat wel klopte, was dat het (in Oostelijk Afrika) wat pittiger is qua veiligheid dan in Zuid-Amerika of Azië, en dat het waarschijnlijk wat moeilijker is om lekker eten te vinden. En ik had ook wel verwacht dat alles meer tijd kost dan in Europa.
Wat ik niet had verwacht, was dat de mensen in Malawi zo **onwijs **aardig, zonnig en kletserig zijn, je continu helpen (helemaal meelopen om de weg te wijzen) zonder er iets voor terug te willen, en dat ik de omgangsvormen beter ‘begrijp’ dan de Aziatische (die eeuwige glimlach in Azië, ook als ze boos zijn, kan ik niks mee). Ook in Tanzania heb ik erg leuke gesprekken gehad met de mensen.
Ook was het zien van grote wilde dieren in hun natuurlijke habitat nog overweldigender dan ik had verwacht.
Ook wat er allemaal nog meer te doen is behalve safari’s, is elke keer een leuke verrassing.
De eerste keer, nu 25 jaar geleden, was mijn beeld over Afrika zeer beperkt. Maar zoals met alle eerste percepties, verandert dat doorheen de jaren. Nu is Afrika mijn lievelingscontinent geworden… Mijn top 5 continenten: 5 N.-Amerika, 4 Z.-Amerika, 3 Midden-Amerika, 2 Azië, en op nr. 1 Afrika ! (op Oceanië en Antartica ben ik nog niet geweest). Nu ga ik allang niet meer voor safari’s of natuur, maar voor de mensen die er wonen. Ik geef binnenkort een tentoonstelling “Wild van Afrika” in Antwerpen. Je zal er geen dier zien!
Wij reizen al geruime tijd naar Afrika. Zuid Afrika, Namibia, Botswana, Tanzania, Gambia. Het blijft aantrekken. Vooral in Namibia ben ik mijn hart verloren. We gaan er nu voor de vierde keer naartoe. De wijdsheid, de stilte, de verdraagzaamheid, de prachtige wildparken, sossusvlei !! Hier krijgt ge nooit genoeg van. Het voelt ieder jaar terug een beetje als thuiskomen. De gejaagdheid die we in Belgie kennen is hier nergens te bespeuren. Een aanrader
Dit was de eerste keer,in het hotel waar we zaten (Gambia)(hotel sunset beach)kreeg ik gelijk contact met iemand van het hotel,en vroeg mij of ik hier eerder was geweest,anders wilde zij haar Gambia wel laten zien,en dat heeft ze gedaan,geweldig,we zijn er een week geweest,omdat je niet weet wat je kan verwachten,maar achteraf gezien veel te kort.We zijn in een krokodellen farm geweest en er eentje geaaid,en de vis markt,moet je gewoon zien.Je kan er lekker eten voor bijna niets,en alle mensen zijn verschrikkelijk aardig,ze staan altijd klaar voor je.Daar kunnen ze bij ons wel wat van leren.Ik ga zeker terug.