Wat is het leukste aan Afrika?

Wat vind jij nou persoonlijk leuk aan Afrika? De mensen? De natuur? Het primitieve? Of de uitbundigheid van de mensen?

Laat het hieronder weten!

De niet toeristische gebieden van Afrika, zijn in 1 woord geweldig. De mensen en hun gastvrijheid en mentaliteit, de cultuur, de kinderen, maar natuurlijk is de natuur ook adembenemend…
Het is moeilijk te omschrijven, zelf beleven is zoveel intenser :slight_smile:

het leukste aan africa is de eenvoud en het optimisme van de mensen…het relaxte en de gemoedelijkheid,daarnaast een prachtige natuur…en de vrijheid… een continent om van te houden…

Het gevoel Thuis te komen was voor mij emotioneel de eerste keer dat ik uit het vliegtuig stapte in Kaapstad.
Als klein kind ooit gezegd; als ik later groot ben, dan wil ik wel eens naar Zuid-Afrika… Zo gedaan toen we 25 jaar getrouwd waren; geen Feestje, maar met de kinderen naar dit wonderschone land geweest voor 3 1/2 week!
Het land, de mensen; gastvrij, vriendelijk, behulpzaam zijn, hebben mij een rijker mens gemaakt.
2 jaar geleden weer geweest, toen samen! Wat een verrijking van mijn leven! Nu door mijn gezondheid kan ik teren op Herinneringen en dat is Goed!
Boekentip: Stemmen uit Zee van Dan Sleigh

Ikzelf heb toen ik klein was 4jaar verbleven in Africa,kan me praktische niets meer herrineren,alleen vond ik vroeger dat de zwarte mensen(toen)heel hard konden spreken.
Het was precies ofdat ze boos waren,zo voelde ik dat aan(toen)

Niet te beschrijven; een gevoel!

We zijn al in veel werelddelen geweest, maar Afrika…ik kan alleen maar zeggen:, Daar voel ik me thuis en dan heb ik het niet over NOORD AFRIKA!!
Je raakt er aan verslingerd of niet, het is een apart gevoel.

Ik ben al in Zuid-Afrika geweest en nu heb ik ook heel veel interesse om naar kenia te gaan.Ik lees allemaal reisverslagen en bekijk foto’s van andere mensen via internet.
Het is gewoon een bepaald gevoel wat je krijgt.Als ik zo naar die foto’s kijk denk ik: Yes dit is ook een heel mooi land om heen te gaan. En ik ben dan geinteresseerd in het totaalplaatje.Alles lijkt mij gewoon geweldig om te bekijken.(mensen,cultuur, natuur)
Dit gaat zeker gebeuren!!
groetjes Erica

Grappige vraag.

Wat is het leukste aan Europa ?

Er zijn in Afrika heel veel verschillende landen, het ene al leuker dan het ander.

Het verschil tussen Namibie en Kenya is even groot als het verschil tussen Duitsland en Engeland.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=86654

Ook iets om even bij stil te staan:
We hebben het over wat wij leuk vinden aan Afrika, de gastvrijheid, (ook in de toeristische gebieden als je de mensen beter kent) het eenvoudige leven, de vrolijkheid, dat vindt ik ook!

Afrikanen zien dat zelf vaak anders.
Die willen vaak een leven zoals wij in Europa.
Ze dromen er van huisje boompje beestje en betutteling, vaak vragen ze belangstellend hoe het leven in Europa is, reizen zit de meeste Afrikanen in hun bloed, helaas is dat voorbehouden aan ons westerlingen.

Dus ik zou toe willen voegen: de mentaliteit van de mensen, niet dat jaloerse gedoe van ik wil een grotere auto als jij, en jij kan wel naar hier maar ik niet naar daar, men geeft om elkaar.
Daar kunnen wij van leren.

Het leven daar! Mensen maken zich niet druk over al die onbelangrijke zaken waar wij ons wel druk om maken in NL. Het leven is simpel daar. De natuur is mooi. De rode aarde! Je hebt zo een gesprek met iemand die je niet kent. De mooie heldere sterrenhemel.
Het is een onbeschrijfbaar gevoel wat ik had toen ik voor de 2e keer in mijn leven op Afrikaanse bodem stond. Ik had de tijd van mijn leven daar.

het leukste aan afrika, is de omgang met mensen…de vrolijkheid en het samenlevingsgevoel…
ik ben nu reeds 6 keer in diversa afrikaanse landen geweest, kenya, ghana, mali,kameroen,nigeria,gambia…en overal voel ik mij thuis…
Geen stress,gewoon leven, natuurlijk zien wij europeanen dit met een andere visie, wij hebben wat zij niet hebben,geld, wat het allemaal een stuk gemakkelijker maakt, maar ondanks dat verschil blijven de mensen daar zo open en vriendelijk…gewoon heerlijk om daar te zijn.

quappo, herkenbaar :slight_smile: