Dalyan is inderdaad een heel leuk dorpje. Heel authentiek en heel veel winkeltjes. Ik ben daar een paar keer geweest en we aten in het restaurant aan het water. Maar er zit daar wel een strand in de buurt maar ik weet niet meer hoe het heet!
ik ben al verscheidene keren in turkije geweest en al heel wat badplaatsen gezien maar mijn favoriet is toch wel kalkan, een leuk klein dorpje in een baai aan de lycische kust, en dit jaar ben ik in kumköy geweest en dıe komt op een goeıe 2 de plaats
:drool: ![]()
KALKAN? daar zit Dwielingen ook. Check maar op de forum van “goedkope vliegtickets”.
ik heb het gezien ben ik dus niet de enigste die daar geweest is:D
Dat is het beroemde Iztuzu strand ook wel Turtle Beach genaamd. Dit vanwege de Caretta Caretta schildpadden die hier 's nachts hun eieren komen leggen. Het strand wordt ook 24 uur per dag bewaakt en is maar beperkt (ik meen van 10.00u tot 18.00u) open voor gasten.
Het geld dat er verdiend wordt (bedjes/consumpties) komt ook in zijn geheel ten goede aan het voortbestaan van deze schildpadden.
Werkelijk een prachtig strand!:vak02:
Een uurtje of 1 á 2 per dag is het aan de “bootjes-kant” wel redelijk druk vanwege een tussenstop van de dagtrips. Aan de “dolmus-kant” heb je hier echter totaal geen last van.
1 nadeel; als het 's middags een beetje hard waait dan wordt je bijna gezandstraald door het fijne zand.![]()
Ja inderdaad, zo heet die strand bij Dalyan!! En, v.w.b. die stops…klopt helemaal!!
Alleen die trip van Fethiye naar Dalyan vond ik maar niets. Gocek vond ik weer een hele leuke havenplaatsje maar die bergen!!! Ow…wat ben ik er ziek van geworden zeg!! Maar wat je er aan uitzicht voor terugkrijgt…is grandioos
Voor mij is het Datça. Voornamelijk bezocht door mensen vanaf zee, dat is gewoon een ander soort publiek dan je in de grote toeristische trekpleisters tegenkomt.
Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar Cirali. Heerlijk rustig, prachtige omgeving, geen multi toerisme, maar gewoon lekker relaxed.
Dit topic even ophalen…
Ik heb voor Side gekozen, omdat ik er woon en het echt een heerlijke plaats vind ![]()
Voor mensen die van rust, natuur, bergen willen genieten: Kemer > < Cirali, prachtig en niet te vergelijken met massa toerisme in Alanya…
Jaa wij zijn deze zomer in Kemer geweest! :vak02:
Wat een heerlijke vakantie was dat zeg
. Waarom staat Kemer er niet tussen?:mad:
Inderdaad voor mij voelt het net zo!Heel Turkije is super maar Kusadasi is net even meer.Heerlijk ontspannen sfeer daar en geeft je het thuis gevoel.Als ik zou emigreren dan naar Kusadasi!!:vak01:
Mijn huis staat in Nederland
Maar mijn thuis is Kusadasi
En dat voelt al zeker 13 jaar zo