Wat vind jij de leukste badplaats van Turkije?

Voor ons is het Icmeler, we komen er 9 jaar en het is voor ons thuis komen, heerlijk

Toch echt wel bodrum voor mij!:wub: haha

Ik ben 1 keer in Turkije geweest en om heel eerlijk te zijn; ik vond het helemaal niet leuk.
Ik was in Kusadasi en het is echt niet mijn ding. Ik vond het echt verschrikkelijk dat als je in een winkelstraat bent (heel lang en nauw) dat mensen aan je gaan trekken om je in hun winkel te krijgen…Nu weet ik natuurlijk niet of dit overal zo is, het is mijn ervaring…

We hebben wel hele aardige mensen, eigenaars van een restaurant leren kennen.
We hebben ook hele mooie dingen bezocht maar toch zou ik niet meer snel teruggaan…

Voor is en blijft het Alanya…

Ben hier nu 5x geweest, 4x in Bodrum, 1x in Side en 2x in Marmaris…

Marmaris ik ga er nooit meer naar toe, vind het verschrikkelijk daar.
Side vind ik de mensen niet aardig
bodrum is een goed alternatief maar ook hier vind ik het niet mijn ding.
Alanya veranderd ook, maar blijft toch vol op nummer 1 staan bij mij.

Voor mij TURGUTREIS !!
Hoort wat bij Bodrum, maar ik vind het net IETS leuker en gezelliger.
Ons hartje hebben wij daar verloren. :wub:

Waar heb je precies je hart aan verloren?

Ik ben echt heel benieuwd wat voor mensen Turkije zo geweldig maakt, aangezien ik het niet op deze manier ervaren heb.

p.s. dit is niet negatief bedoeld maar gewoon interesse!!

Anouk : voor mij geldt vooral de warmte en de vriendelijkheid van de mensen. Het is ook qua natuur en cultuur een prachtig land, zoveel te zien en te ontdekken. Kom er zo vaak en als ik geland ben krijg ik echt het thuiskomen gevoel. Ben jij er al een aantal jaren geleden geweest? Want ik ken dat binnentrekken nog wel van jaren geleden maar is al lang niet meer. Of ik hoor het niet eens meer en klets met een lach gewoon met ze mee :smiley:

Ik ben denk 2005 geweest… En ik vond het ook een heel mooi land hoor qua bezienswaardigheden. Ben de naam kwijt maar bij de kalkbergen geweest (helemaal wit) en vond het echt prachtig!

AnoukT : dat is Pamukkale waar je geweest bent en het is sinds een tijdje zelfs bij wet verboden om de toeristen lastig te vallen met opdringerigheden. :stuck_out_tongue:

Ja idd zo heet het! En bij het Maria huisje met de wensmuur…

Nou als het verboden is misschien moet ik het dan toch nog eens een kans gaan geven… wie weet

Maria huisje staat in Efeze. Lijkt wel of ik op een reisbureau werk he hahaha. Ik denk idd dat je het nog eens moet proberen. Prijs/kwaliteit verhouding is volgens mij nergens beter. Maarre ik ben misschien beetje bevooroordeeld hoor. Voor mij is Turkije echt 2e vaderland geworden:)

Goedkoop was het inderdaad wel, want heb echt heerlijk gewinkeld!
Ben meer in voor verre reizen maja dat zit er ook niet elk jaar in haha

Des temeer een reden, als je niet zover van huis kunt gaan, om eens weer terug te keren naar Turkije. Het is nog steeds heel betaalbaar.

Zelf ben ik niet zo op de hoogte van al het moois wat het bied, want ik kom echt alleen in Turkije om te rusten, zonnen, lekker eten, een beetje te shoppen en daarom alleen al, vind ik het een heerlijk land. De mensen zijn (bijna) overal erg vriendelijk en heerlijke temperaturen in het voor en najaar.

Dat naar binnen trekken in winkels en restaurants, moest ik als Spanjeganger ook heel erg aan wennen en dat doen ze vooral met name in Alanya en Side heel erg. Alanya zelf ervaren, Side van horen zeggen en Kudadasi was het ook wel, maar toch wel op een vriendelijke toon over het algemeen, is mijn mening.

Laatste jaren richting Gumbet, Bodrum en Turgutreis geweest en daar viel het reuze mee. Lang niet zo erg als nu nog Alanya en dat heb ik van collega’s gehoord, die net terug zijn van daar.

Zou het echt nog een keer proberen als ik jou was. :wereld:

Ja Spanje heeft meer mijn voorkeur. Ook goedkoop, mooi weer en de mensen zijn daar ook aardig… en daar zijn ook veel dingen te zien…

Ik heb er mn hart verloren in 1989! We gingen er heen, ik zag het helemaal niet zitten. En ik heb er de 2 beste weken gehad ever… Ook mijn man is er al die jaren met veel plezier heen geweest.
De mensen, de mentaliteit(en dan bedoel ik niet in de steden, maar juist erbuiten!!!) en de natuur, cultuur, en het weer. Zeker niet als laatste het eten…JAMMIE!!!

Nog steeds gaan we er regelmatig heen. Dat opdringerige is best te verklaren. Er zijn 1000000 dezelfde winkels, en de mensen hebben nog niet door dat we er niet altijd zin in hebben om maar geld uit te geven. Dus hopen ze door je te blijven aanspreken over te kunnen halen om bij hen naar binnen te gaan. Want anders loop je misschien naar de buren, die de zelfde waar hebben. Gewoon voorbij lopen, niets zeggen, of vriendelijk knikken en doorlopen… klaar… Ik laat ze links liggen!!

Het is een land vol cultuur, en we hebben al zoveel gezien, en nog de helft niet…

Jammer dat jij het anders ervaren hebt, maar ja, we zijn ook niet allemaal hetzelfde(gelukkig niet:hihi:)

Het is best lastig om iemand links te laten liggen als ze aan je arm trekken…

Dat mogen ze dus niet meer… en gewoon zegen: Wilt u niet aan me zitten…en doorlopen…
Maar ze mogen het echt niet meer… als ze het doen, en je gaat naar de politie kan hij zn zaak sluiten, dus ze zijn wel voorzichtiger…(markt kan nog wel eens wat opdringeriger zijn…)

Ach als ik ooit nog heen ga zal ik laten weten hoe het was haha

Ik ben in alle badplaatsen geweest en over het algemeen alles te toeristisch. Mijn voorkeur blijft toch Fethiye. Ten eerste komen daar heel weinig Nederlanders dus je kan je taal ophalen met Engels en Duits. Ten tweede is het daar een stuk rustiger dan de andere badplaatsen. De natuur hier is nog geheel gebleven en het authentieke turkse karakter is hier gelukkig wel gebleven. Een stuk rustiger en gemoedelijker. Wil je de rumoerigheid opzoeken dan moet je naar Oludeniz of Hisaronu gaan. Een en al toeristisch gebied.

Jammer genoeg wordt het hier vol gebouwd met appartementen die voornamelijk te koop aangeboden worden.

Het weer in Fethiye is aangenamer dan in Antalya, Alanya, Kemer en omstreken.

Dan heb ik het nog niet over de haven en de boulevard!!!

Je kan het geen badplaats noemen maar míjn voorkeur gaat uit naar Dalyan. Heerlijk met het bootje naar “Turtle-beach”; Een heerlijk strand! Daarbij is het een ideale uitvalsbasis voor diverse uitstapjes (Fethiye, Marmaris, Göcek etc.).
Helaas begint het daar tegenwoordig veel te toeristisch te worden. Gümbet (en natuurlijk ook Bodrum) heb ik ook als zeer prettig ervaren.