Momenteel zijn mijn vriend en ik een wereldreis aan het regelen.
We zijn beiden in de zomer afgestudeerd, en vinden dit een perfecte timing om weg te gaan.
Dit betekent voor ons:
Huis opzeggen
Geen inkomsten of baan bij terugkomst.
Kortom: even helemaal ‘los’ van de grond.
Ik wil graag zoveel mogelijk op een rijtje hebben voor de terugkomst aangezien ik tijdens een prachtige reis rijdend langs een wit strand al menige angstaanvallen zie gelinkt aan de terugkomst.
We hebben dan geen huis, en willen dan graag naar de randstad. Hier moeten we dan onderdak vinden en minstens even belangrijk: een baan!
Mijn vraag is: wat zijn de opties/tips?
Bv.
Tips voor geld opzij leggen bij terugkomst als overbrugging
Wat nou als ik niet direct een baan vind? Is hier een regeling voor, uitkering (liever niet) o.i.d.?
Ik hoor graag van mensen die in hetzelfde schuitje zaten of iets meer inzicht hebben in wat je het beste (alvast) kan regelen. Mijn angst is dat ik bij terugkomst zonder baan/huis zit en na een maand het overbruggingsgeld opraakt en uiteindelijk verhonger en op een bankje slaap in het park.
Erg overdreven natuurlijk, maar ik regel het liever zo goed mogelijk.
Als je je baan vrijwillig opzegt krijg je geen uitkering of ww als je terugkomt.
Ik zou zowieso wat geld overhouden voor als je terugbent.
Je zal ook nieuwe inboedel moeten kopen en dergelijke.
Zorg dat je wereldziektekosten verzekering langer doorloopt dan dat je terug komt.
Bij sommige kan dit niet.
Hoe lang wil je gaan en waar naartoe??
ik denk-gezien de naam+ taalgebruik-dat lieve bels is-en schoen NL. dat maakt allereerst nogal verschil in sommige punten en de passende antwoorden. zo zie je maar weer-altijd alles melden!
er is gewoon een handzaam boekje dat ALLES, waarde lieve, bespreekt met alternativen. het heet iets als --op wereldreis-- hoe te regelen.
Een NLer zal nl. vanwege de woningkrapte daar nooit zijn huis opzeggen. en in d"n bels is dat weer anders. dito met verzekering en mutualiteit etc.
als je zo lang op reis wil is het heel moeilijk om iets te regelen voor als je terug bent zeker een baan en huisvesting dit laatste zeker in de randstad maar als je een tijd rondreist kom je er achter dat je veel minder nodig hebt dan je nu gewent bent en kan je best tijdelijke woon ruimte vinden bij terug komst huurhuis bij een particulier, een kamer, of tijdelijk op een camping (zorg dan wel dat je in de zomer terug komt)
een baan is wat lastiger maar je kan via internet al soliciteren voor je “thuis” bent en hebt zo al wel een mooie start gemaakt ik weet niet hoe lang je gaat maar je gaat van de zomer en dus kom je nog later terug wel ik ga er van uit dat het dan weer een beetje beter gaat met de economie en het dan waarschijnlijk makelijker is een baan te vinden als wanneer je net afgestudeert bent
ik zou zeggen gaan en zorg dat je geld appart hebt staan om de eerste weken/maanden van te leven als je terug bent de meeste mensen gaan niet en hebben hier hun leven lang spijt van
Momenteel wonen we niet in de Randstad en hebben we een particulier huurhuis. Dom om dit aan te houden tijdens zo’n lange reis.
Verder hebben we bij terugkomst kortdurend onderdak-mogelijkheid (boot) maar het is zaak om het alles z.s.m. op de rails te krijgen.
Momenteel is er geen sprake van een baan, maar van een studie en een bijbaan. Deze post is vooral als check of we niets over het hoofd zien qua mogelijke regelingen bij terugkomst. Zoals het er nu voorstaat is het zaak om sollicitatiebrieven klaar te hebben en anders z.s.m. met ‘minder’ genoegen te nemen bij een uitzendbureau om toch geld in het laatje zien te krijgen.
We willen via Moskou, Mongolie richting China (Peking). Door Azie, Australie, Nieuw-Zeeland en afhankelijk van het geld verder. Hoe lang was jouw reis, schoentje?