De afgelopen 1,5 jaar heb ik in Canada doorgebracht met twee verschillende visums. De WHP and een backpack visum, nu wil ik graag hier in Canada blijven en heb daarom contact gezocht met een bedrijf in Nederland. Deze rekend om en nabij rond de 3000 euro hiervoor. Veelste veel geld en er moet denk ik een makkelijker weg zijn. Hun gaven me 3 opties:
1: Work, ik werk nu al 1,5 jaar bij dezelfde baas en die zou me dan moeten ondersteunen en moeten kunnen aan tonen dat hij geen canadees voor deze functie kan vinden. Weet niet hoelang dit proces duurt?
2: work experience: Minimale werkervaring van 2 jaar, daar zit ik bijna aan maar dat is pas aan het eind van dit visum. Dat zou betekenen dat ik een aantal maanden naar Nederland terug zou moeten. Dit bureau vertelde me dat dit 18-24 maanden kon duren.
3: Of met me vriendin trouwen, dit schijnt de makkelijkste en snelste manier te zijn.
Om het proces makkelijker te maken hoorde ik van iemand dat een eigen bedrijfje starten een goed begin is, weet niet of dit waar is? Ook hoorde ik dat als je eenmaal bezig bent met het aanvragen van een visum, je een soort ‘in process’ vergunning kan aanvragen, dit zou betekenen dat je in canada mag blijven zolang je met het visum aanvragen/behandeling bezig bent?
Heeft iemand tips wat de beste manier is om dit te bereiken? Graag zou ik voor zo’n kort mogelijke periode terug naar Nederland willen.
Beetje over mezelf ben 23 jaar, woon nu in London Ontario en werk als vliegtuigtechnicus.
Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen, zelf zie ik door de bomen het bos niet meer op het moment.