Wat te doen rond national luchthaven ?

Wij vertrekken 17/11 en vliegen via Parijs naar Buenos airos en dan dezelfde dag nog verder naar Trelew, nu zitten tussen de onze aankomst in BA en vertrek naar Trelew 10 uur Wat kunnen we in de omgeving van de nationale luchthaven doen of weet er iemand een goedkoop guesthouse waar we dan zouden kunnen rusten ?

Sommige mensen halen de raarste capriolen uit wanneer ze relatief lang op een volgende vlucht moeten wachten. ‘‘Oh, dan kunnen we nog wel even het centrum van Madrid bekijken!’’. Tja, zulke dingen hoor ik wel eens. Ik ben er zelf wat voorzichtiger mee: tien uur klinkt als veel, maar het is voorbij voor je het weet, en soms zijn de wegen (in dit geval terug) richting het vliegveld onbetrouwbaar omdat het verkeer soms plotseling enorm vast kan staan. Dat was ook het geval tijdens mijn laatste vlucht terug naar Nederland, gelukkig had ik alles ENORM ruim gepland waardoor ik alsnog drie uur voor vertrek aanwezig was - en die tijd vlóóg voorbij. Ik weet niet of je al bekend bent met Buenos Aires, maar iedereen met een beetje ervaring weet waar ik het over heb.

Ik zou dus gewoon lekker even een zo rustig mogelijke plek binnen de luchthaven opzoeken en je verheugen op de schoonheid van Patagonië.

Dit is dus één van de redenen om gewoon een eerste overnachting in Buenos Aires te plannen en niet proberen direct door te vliegen. Wat als jullie internationale vlucht vertraging heeft of zelfs geannuleerd wordt? Dan loop je ook de binnenlandse vlucht mis en wordt het allemaal erg problematisch. Om dezelfde reden boek ik voor klanten nooit de internationale retourvlucht zonder een extra overnachting in Buenos Aires.

Maar om een antwoord te geven op je vraag :slight_smile: Jullie landen op Ezeiza, de internationale luchthaven. En hebben de vlucht naar Trelew zeer waarschijnlijk vanaf de nationale luchthaven Aeroparque. Je zit dus sowieso met een transfer. Je kan zonder problemen een hostel in de stad zoeken om even uit te rusten/bij te komen/op te frissen, via bijvoorbeeld www.hostelworld.com. Of je gebruikt een paar uur om de stad te verkennen, maar dan blijf je wel met je bagage zitten. Die wordt vast niet doorgelabeld naar Trelew (of vliegen jullie internationaal met Aerolineas Argentinas??). Ik zou dus inderdaad een hostel zoeken en bijtijds vertrekken naar Aeroparque. Vanuit de stad duurt dit normaal gesproken 20-30 minuten, afhankelijk van het verkeer en van waar je vertrekt. Maar als er weer eens een demonstratie is, een marathon, een staking… dan kan het ook maar zo 2 uur duren :slight_smile:

OK, dat was ik even vergeten. Wat ben ik toch een slechte raadgever, hehe.

Onzin, en dat weet je best :slight_smile:

10 uur? Ik ben van de planning dus reken vanaf Ezeiza ong 1uur voordat je de aankomsthal uit bent want het is daar erg druk en het gaat erg langzaam allemaal, 3 kwartier naar de stad(met een taxi), dus zeg zo ong 2 uur later kun je in de stad zijn, waar ik een hostel/hotel in Palermo (soho/viejo/hollywood) zou boeken, want vlakbij aeroparque. Ik weet niet hoe laat jullie aankomen, maar dan kan je lekker even Palermo in,daar zijn heel veel leuke restaurantjes en winkeltjes rondom Plaza Serrano en Plaza Armenia(of plaza Palermo). Dan moet je ong 2 uur van te voren op het vliegveld zijn, wat met een taxi vanuit Palermo hooguit een kwartier is. Dus een optelsom,je hebt ong 6 uur om een beetje rond te lopen of uit te rusten. Goed hè? Veel plezier!!!

Weet iemand of er een bagage depot is op de nationale luchthaven Aeroparque.

De nada…

1 like

Je kan voor paar uurtjes naar Buenos Aires gaan (Avenida 9 de Julio, Plaza de Mayo etc) en even cultuur opsnuifen… de luchthaven zelf zit namelijk in het goedkope zuiden…