We vertrekken 30 oktober naar La Paz via Buenos Aires. Daar moeten we 9 uur blijven. Is het mogelijk, daar we familie hebben in Buenos Aires uit de vlieghaven te gaan en een paar uurtjes met de familie te vertoeven zonder onze bagage te moeten meenemen en zonder teveel rompslomp.
De bagage zal gewoon vanzelf tot aan La Paz doorgaan dus daar hoef je je geen zorgen over te maken! Het is ongeveer 20 minuten van het vliegveld naar de stad, en is erg goedkoop! Houd er wel rekening mee dat het een drukke stad is, dus zorg dat je op tijd weer een taxi neemt naar het vliegveld!
Bekijk goed wat je graag zou willen zien en bezoek dit gewoon met taxi’s…erg goedkoop! Ik woonde daar destijds en pakte dus taxi’s van de straat! Dit zou ik niet doen, en gewoon een taxi boeken…eventueel voor een aantal uur! Is qua prijs ook goed te doen!
Groeten,
Patrick
Erg bedankt voor je reactie.
Van Ezeiza(vliegveld) naar de stad is toch wel ong 40 minuten hoor!
Het is Buenos Aires Ministro Pistarini Airport. Is dat Ezeiza?
De familie die we kennen wonen in Olivos. Ik ben er 35 jaar geleden geweest maar ben uiteraard vergeten hoever de vlieghaven van de stad is?
Alleszins bedankt voor je reactie.
Leuk zeg, maar dat ligt ten noorden van BA (net even opgezocht haha)
Nou reken dan maar op een uur denk ik zo. Mijn app is in Palermo en dat is toch wel 40-45 min. En ja Ezeiza is Ministro Pistarini.
Weet niet wat je er wil gaan doen?
In feite is mijn zus in 1974 getrouwd met een Boliviaan uit La Paz. Ik ben dan in 1974 mijn zus gaan bezoeken en ben er uiteindelijk 1 1/2 jaar gebleven.
Het verhaal van Buenos Aires is nauw verbonden met La Paz daar de zus van mijn schoonbroer in Olivos woont in de Blas Pareira. zij is getrouwd met Jorge Bonavente Koriyama. Die heb ik zoveel jaren geleden bezocht en wil ze nu nogeens bezoeken. Dus is Buenos Aires een tussenstop om verder naar La Paz te vliegen. In 1992 is mijn zus overleden aan een plotse hersenbloeding. Ze werkte toen destijds voor een ngo en is in La Paz begraven. Sindsdien ben ik er al verschillende keren geweest en nu nogmaals maar via BS As met de bedoeling om volgend jaar een rondreis te doen in Argentinië.
Jee, wat een verhaal…
Wil je iig veel plezier wensen in BA, er is genoeg te doen.
Zal wel heel anders zijn dan Peru!
:dag:
Vliegveld - Olivos is ongeveer 45-60 minuten.
Een dagje een taxi huren en alle bezienswaardigheden af gaan kost je al snel 150 euro. Ik zou gewoon bij je familie op bezoek gaan en als het mooi weer is naar de rio la Plata gaan of naar het centrum van San Isidro, naar mijn mening beide de moeite waard