In januari 2011 reis ik af naar Buenos Aires, om verder te reizen is het de bedoeling dat ik in BA wissel van luchthaven, EZE naar AEP. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat betreft de reistijd tussen de luchthavens en het beste vervoersmiddel? Taxi, pendelbusjes, trein?
Ik zou er zeker 2 uur voor nemen!
Ben verschillende keren al in BA geweest en de transfer naar mn app (vlakbij Aeroparque waar jij dus naar toe moet) duurde van 3 kwartier tot bijna 2 uur, dat was 29 okt. jl.
Hangt ervan af of je in de spits reist, regen, stakingen etc.
Ik zou de gok niet nemen en gewoon 2 uur rekenen.
Je kunt met de bus, maar dat duurt veel te lang.
Jack,(Tipica) hier van het forum had altijd een transfer gelegenheid, maar als je dat niet meer hebt Jack, dan weet ik nog wel wat (dat kleine blonde drukke ned. mannetje)
Laat maar ff weten!
Ik zou zelf nog wel meer zekerheid inbouwen dan 2 uur. Sowieso kan je aankomende vlucht vertraagd zijn (AlItalia is hier berucht om natuurlijk, maar ook Iberia komt nog wel eens een uurtje of wat te laat). Verder ben je al gauw 2 uur onderweg van de slurf tot de buitendeur, met bagageperikelen en vooral de benodigde stempeltjes in je paspoort halen. Qua verkeer moet je inderdaad rekenen op 3 kwartier tot 1,5 uur, afhankelijk van alle punten die Gallina al genoemd heeft.
Waar het op neerkomt: slaap de eerste nacht in Buenos Aires, een veel vertrouwder idee :slapen:
Transfers kan ik overigens nog steeds aanbieden, waarbij je wordt opgewacht door onze vaste chauffeur of een collega van hem. Maar de prijzen zijn zoals gewoonlijk wederom flink gestegen. Denk aan EUR 45 voor een (luxe) auto (max 3 personen met bagage), het is absurd lol2
Bedankt voor jullie reacties. Gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken zoals Gallina schrijft, ik vertrek pas in Januari. Ik heb meer dan 12 uur de tijd om van luchthaven te wisselen dus ik hoop dat dat meer dan voldoende gaat zijn.
Inderdaad 45 euro voor een transfer is wel duur, maar hoe dan ook moet ik er zoiezo komen. Een lokale taxi misschien een idee?
Met een taxi kun je wel goed en goedkoop uit zijn hoor in Buenos Aires, sommigen zijn echt ware kunstenaars in het verkeer:cheer: . Op het vliegveld wel opletten of het ‘koosjer’ is. (heb ik overigens persoonlijk op het vliegveld geen ervaring mee, dus van horen zeggen). Prijs taxi ongeveer 110 pesos, voor je individueel. Combi (busje gedeeld met anderen) vanaf 16 pesos en remise (’ prive auto’ ) vanaf 180 ongeveer… Dus let op wat aangeboden wordt, dat kan wat uitmaken. Overigens is het aanbod van Jack naar onze maatstaven nog steeds wel heel goedkoop hoor
Dit jaar een remise gerelgeld via VIP cars. Stand zie je meteen links als je de aankomsthal inloopt. Kan ook online reserveren. 130 pesos betaald naar Palermo. Niet duur dus.
Maar dat was voordat Aeroparque dichtging (dus tarieven omhoog!) en sinds vandaag geldt er overigens ook een nachttarief (20% omhoog na 18:00 geloof ik), wet is vandaag goedgekeurd :mad:
Wij hebben in oktober jl een taxi genomen van het ene vliegveld naar het andere vliegveld. Het kostte ons 135 pesos. De taxi staat bij de uitgang. Met 12 uur kun je ook de bus proberen. De reguliere bus gaat eerst naar het centrum en vandaar weer naar het vliegveld. Leek ons niet zo goed idee omdat we met al onze spullen moeten lopen, maar overdag is dat goed te doen.