Hoe van vliegveld naar centrum Buenos Aires?

Kan iemand mij adviseren over het volgende: hoe kom ik het beste en goedkoopste van het vliegveld naar het centrum van Buenos Aires? Ik lees dat er metro’s zijn, maar ik weet niet zeker of die ook vanaf het vliegveld lopen. Of is een taxi beter? Maar wat kost dat dan? We komen rond 22.00 uur plaatselijke tijd aan, dus willen liever niet lang ronddolen.

Bedankt!

Er staat een stand van Ezeiza Taxi (www.taxiezeiza.com.ar) in de centrale ontvangsthal. Hier kan je een taxi bestellen voor $98. Als er veel vliegtuigen gelijk geland zijn kan het soms wel even duren voor er een taxi vrij is en ze zijn zeker niet allemaal even luxe uitgerust! Kwestie van geluk hebben.

Er gaat een bus van Manuel Tiende Leon (www.tiendaleon.com.ar), die naar hun standplaats in het centrum (bij Retiro) rijden voor $40. Wel goedkoper, maar dan moet je van daar nog een taxi vinden om bij je hotel te komen. Ze verzorgen ook taxi-diensten, voor $141. Er gaat ook een gewone lijnbus, die er zeker anderhalf uur over doet en van alle luxe is ontdaan :slight_smile:

Eventueel kan je een transfer regelen via Típica Reizen, waarbij je door onze vaste chauffeur wordt opgewacht op het vliegveld, met een naambordje. Betrouwbaar en een moderne luxe auto. Kost je EUR 27,50 (max 4 pesonen).

Gewoon een taxi pakken.

Ik was vorige x met Manuel Tiende Leon gegaan. Bus naar de standplaats, taxi was toen best snel en gedeeld met iemand. Maar idd een gewone taxi kan ook prima, is echt zo goedkoop vergeleken met NL.

Hoe duur is zo’n taxiritje met een gewone radio-taxi ongeveer? ik lees steeds dat je per se een radio taxi moet hebben, hoe kerken je die?

Radio taxi is alleen voor in de stad http://www.mfa.nl/bue/toerisme/goed_om_te_weten
Ik weet dat ik 2 jaar geleden voor een kwartiertje iets van € 2.50 betaalde…

Waarschijnlijk zijn er veel meer mensen die een taxi nodig hebben en kun je er 1 delen, scheelt ook weer. In de aankomsthal staan ook loketten van Manuel Tiende Leon en de vliegveld taxi, kun je ter plekke ook nog even vergelijken.

Ik hoor ook van verschillende mensen dat taxi’s in Bs As toeristen nogal uitbuiten (dat ze bijvoorbeeld zeggen dat het bedrag op de teller verdubbeld moet worden en dat ze vaak false pesos geven). Ik spreek wel Spaans maar ze zien heus wel dat ik geen argentijn ben… Hoe kan je dit allemaal tegen gaan denken jullie??

Ja, ik heb hetzelfde probleem dus en ik kom dus aan in het donker. Je moet iig zorgen dat je met gepast geld betaalt hoor ik veel.

Taxi´s zijn de afgelopen jaren wel behoorlijk duurder geworden, maar nog altijd goedkoop in vergelijking met een taxi in willekeurig welke grote stad in Nederland natuurlijk. Vals geld is een redelijk probleem in Argentinië, ze zullen dan ook altijd (ook in winkels) jouw geld controleren als het om briefjes van 50 of 100 pesos gaat. Zorg inderdaad dat je redelijk gepast kan betalen. Tip: neem bij een geldautomaat niet $300 op, maar kies voor ´other ammount´ en dan $290, zodat je direct wat kleinere coupures hebt. Het afzetten van toeristen zal ongetwijfeld wel gebeuren (hoewel mij nog nooit overkomen), door langere routes te rijden bijvoorbeeld. Maar alle taxi´s zijn voorzien van een standaard, verzegelde meter en er is maar 1 tarief, 24/7.

De taxistand van Ezeiza Taxi op het internationale vliegveld is de enige officiële taxi, de ´gewone´ stadstaxi´s mogen er eigenlijk niet stoppen. Maar ze zijn zonder meer betrouwbaar, het is alleen een beetje geluk hebben zoals gezegd of je een fatsoenlijke auto te pakken krijgt of een typisch Argentijnse roestbak. Vanaf de nationale luchthaven Aeroparque kan je ook gewone taxi´s nemen, buiten is een standplaats waar de duidelijk herkenbare zwart/gele taxi´s af en aan rijden.

Mocht je het allemaal te lastig, eng of onbetrouwbaar vinden, of gewoon voor het gemak willen gaan (wel zo makkelijk als je ´s avonds laat aankomt na een lange vlucht), zoals gezegd hebben wij ook een transfer service voor een erg nette prijs (vergelijk maar eens met andere organisaties).

Flipsen_NL, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Even voor de zekerheid: is de prijs van 27,50 per persoon of per busje?

Nog even een vraagje: op de website van http://www.taxiezeiza.com.ar/ staat dat een taxi te krijgen is voor $98*** pesos argentinos per taxi (niet per persoon), dus ongeveer 20 euro. Zie ik dat goed? Dat zijn toch geen Amerikaanse dollars?

***Flipsen_NL, zit de tol ook al in jouw prijs ingebregepen? Dan is die 27,50 euro per taxi zeker, en niet per persoon, toch? Betalen we dan ter plaatse?

27,50 Euro is per transfer, in een luxe auto. Dus of je alleen gaat of met 4 personen, dat maakt niet uit. Je wordt opgewacht op het vliegveld door Jorge, onze vaste chauffeur. Tol is inbegrepen. Betalen doe je via overmaking naar onze rekening in Amsterdam. Voor meer informatie of het boeken van de transfer kun je me het beste even mailen!

De prijzen in Argentinie worden overigens aangegeven met het $ teken. Als het om dollars gaat staat er vaak US$. Een enkele keer wordt er gezegd dat het in dollars is, terwijl dat dus eigenlijk niet zo is. Maar de taxi-prijzen van Ezeiza taxi zijn in pesos, dus inderdaad iets meer dan 20 euro.

[quote=“eline_779, post:7, topic:49201”]

Ik hoor ook van verschillende mensen dat taxi’s in Bs As toeristen nogal uitbuiten

Ik zou me hierover beslist geen zorgen maken: heb inmiddels letterlijk een ontelbaar aantal taxis gehad in Argentinie (Buenos Aires, Mendoza, Salta, La Plata, Ushuia, Cordoba, Jujuy, Mar del Plata, Puerto Madryn, Bariloche etc) maar heb echt nooit een probleem met een taxi gehad. Wat wel kan gebeuren is dat je op piektijden (wanneer de theaters uitgaan bv) even moet wachten op een taxi maar men heeft me nooit proberen op te lichten. Heel anders is dit aan de overkant van de Rio de la Plata, dus in Uruguay waar taxichauffeurs heel irritant bezig kunnen zijn.
Overigens, en zoasl bij alles hier: goed Spaans spreken is uiteraard wel een pre om problemen te voorkomen

Als je geld geeft aan de chauffeur, let erop wat je geeft, laat je niet afleiden en let erop wat je terugkrijgt. Kerel vanaf vliegveld naar de stad die wij hadden dacht even een trucje uit te kunnen halen… Uiteraard sprongen wij ook weer met de eerste de beste taxichauffeur in de auto die we tegenkwamen.

Dat Spaans is geen probleem, want mijn man is een Spanjaard :wink:

Behalve vals wisselgeld een voor een radio-taxi kiezen nog ergens op letten?

Taxi vanaf Ezeiza is ongeveer 100 peso, maar dat is dan met de toll erbij

Je kunt de officiele taxi van Ezeiza Taxi (www.taxiezeiza.com.ar) ook reserveren!

Beste Flipsen,

Ik las net je berichtjes op het forum over de transfers van het vliegveld Buenos Aires naar het centrum. Doen jullie nog steeds aan deze transfers? Ik heb interesse.

Groetjes,
Nienke

De laatste weken kregen we veel aanvragen van mensen voor een losse transfer tussen Ezeiza en de stad, dus het lijkt me handig hier even te melden dat wij inmiddels geen losse transfers meer aanbieden (uiteraard wel voor klanten die een pakket of rondreis bij ons hebben geboekt). Er zijn tenminste 3 betrouwbare mogelijkheden op Ezeiza:
[ol][li]Ezeiza Taxi, je loopt letterlijk tegen hun stand aan in de aankomsthal[li]VIP Cars, je vindt het loket in het ´tussenhalletje´ net na de laatste koffercontrole[*]Transfer Express, ook deze stand zit in het tussenhalletje
[/li][/ol]
[/li]
Wij werken samen met deze laatste organisatie, het voordeel is dat ze ook op Aeroparque een stand hebben en je eventueel ook een transfer van hotel naar vliegveld kunnen aanbieden.

Prijzen zijn ´uiteraard´ enorm verhoogd tov 2 jaar geleden. Reken nu op een bedrag tussen de $200 en $300 vanaf Ezeiza (per auto, incl. tolgelden).

Als ik daar even op mag inhaken, wij nemen meestal een taxi van onderstaand bedrijf. Voordeel voor veel mensen is dat ze ook Engels spreken. Het is een echtpaar, hij is Iers en zij Argentijnse die ook een apartement verhuur bedrijf hebben. Zie alleen dat de prijzen ook een 10tje duurder zijn geworden.

http://www.buenosairestaxis.com/