vervoer van Ministro Pistarini naar centrum

Dinsdag 11 oktober kom ik rond 04:00 uur in de morgen aan op de luchthaven Ministro Pistarini. Wat is de aan te bevelen manier om naar het centrum van Buenos Aires te gaan?

Wat kost een taxi op dat tijdstip ongeveer? Dit om te voorkomen dat de taxichauffeur (veel) te veel rekent.

Alle tips voor wat betreft de taxi (welk bedrijf, waar een taxi te pakken) zijn van harte welkom.

Alvast bedankt!

Hola je kunt met de bus tienda leon, die zet je dan af in het centrum en dan ga je dacht ik verder met een taxi
Maar ik heb er geen ervaring mee
http://www.tiendaleon.com/home/
Ik laat mezelf altijd ophalen door Franco, hij werkt ook voor onderstaand reisbureau, je hebt een vaste prijs en hij heeft een mooie auto en rijd goed!

succes!

Dank voor je pijlsnelle reactie.

Ik lees dat Franco 35 euro vraagt voor een ritje vanaf de luchthaven naar de stad. Dat lijkt me belachelijk veel.

Is het trouwens raadzaam om vooraf in NL wat Argentijnse Pesos te vergaren?

Nee hoor is niet veel. Niet meer dan een gewone taxi. Is toch al gauw 30-45 minuten, hangt af van de drukte, naar het centrum.
ik zou geen pesos meenemen, misschien een paar voor de eerste dingetjes. Maar let op hier in nederland kun je geen pesos krijgen. Beter is om cash dollars/ euro’s mee te nemen, hangt ook weer van de koers af en pesos gaan wisselen op de zwarte markt, scheelt je zo 40% , of beter en veiliger nog bij Bart (bartoloba), hier ook actief op het forum. Stuur me anders maar even een pb dan krijg je zn nummer. je kan ook met bankoverschrijving bij hem wisselen.

Altijd leuk, prijsinformatie uit oude Lonely Planets gebruiken als leidraad. Als je 35 euro voor een persoonlijke transfer van Ezeiza naar het centrum waarbij je wordt ontvangen door iemand veel vindt, staat je nog een aardige verrassing te wachten ben ik bang voor de rest van je reis…

Het gaat mij niet om een persoonlijke transfer, noch om de ontvangst, maar enkel om het vervoer van de luchthaven naar de stad. Voor zo’n relatief korte afstand in een land als Argentinië is 35 euro ridicuul.

In landen als Perú, Colombia, México, Nicaragua betaalde ik amper de helft voor een vergelijkbare rit. Zelfs in Madrid betaal je minder.

Ik zou zeggen: ga klagen bij Cristina Fernandez de Kirchner, of ga naar Perú, Colombia, México, Nicaragua of zelfs Madrid. Of maak gebruik van de gewone reguliere bus die er ongeveer 2 uur over doet en geen ruimte heeft voor bagage, dat kan natuurlijk ook. En anders zoals Gallina al aanraadde: Manuel Tienda Leon.

Nogal kinderachtig om zo te reageren. Alsof een taxiritje van 35 euro ook maar enigszins in verhouding staat tot het prijsniveau in Latijns-Amerika.

Het is bovendien geen kwestie van klagen, ik vind alleen Franco’s tarief aan de hoge kant, niet meer, niet minder. Dat mag niet?

TiendaLeón lijkt me een prima alternatief.

Beste JuanLuis,

Niets kinderachtigs aan mijn reactie: je vraagt iets en krijgt van mensen die veel ervaring in Argentinië hebben antwoord, waarop je vervolgens vindt dat de taxitarieven belachelijk zijn “in vergelijking met Latijns-Amerika”. Dat kan jij wel vinden, maar in Argentinië zijn dat nou eenmaal de gangbare prijzen. Behoed je alvast maar voor een shock als je een supermarkt inloopt. Of nog erger, als je prijzen van electronica in Argentinië ziet… Argentinië is heden ten dage eenvoudigweg erg duur, dus dat geldt ook voor taxi´s.

Maar als je even kijkt op www.tiendaleon.com dan zie je dat de gedeelde bus slechts $145 kost naar de halte in Puerto Madero (tot 6 uur ´s ochtends ieder uur, dus als je hem net mist moet je een uur lang wachten). Daarna zal je nog wel een gewone taxi moeten nemen naar je hotel, wat afhankelijk van de lokatie al snel $50-150 zal kosten.

De remis service (dus een privéchauffeur) kost bij hen $595, dus dan is die EUR 35 van Franco hartstikke goedkoop!

Dank voor je reactie.

TiendaLeón lijkt me een prima optie.

Ik had het niet over de taxitarieven in z’n algemeenheid, maar enkel over Franco’s tarief, wat meer dan twee keer zo hoog ligt dan een reguliere taxi. Daar mag ik toch iets van vinden.

Waar haal jij de tarieven van reguliere taxi´s vandaan dan? Want die liggen ongeveer op hetzelfde niveau hoor.

Op meerdere sites heb ik gelezen dat reizigers doorgaans maximaal 23 euro betalen voor een taxi vanaf de luchthaven (Aeropuerto Internacional Ministro Pistarini) naar het centrum van Buenos Aires. Daarbij gaat het om ritten in de afgelopen maanden.

Tja, je kan het erop wagen natuurlijk. Het tarief van de officiële taxidienst op het vliegveld is overigens $450: http://www.taxiezeiza.com.ar/spa/tarifas

Waar heb je dat dan gelezen, ben ik wel benieuwd naar!
het gaat er eigenlijk om wat jij wilt, een beetje "luxe"lekker laten ophalen na zo’n lange reis, of een beetje afzien en zelf met je koffers sjouwen lang in de bus etc. overal zit een prijskaartje aan. Een remise, een taxi met vastgestelde prijs, is doorgaans slimmer om te nemen dan een reguliere taxi, want als je zoals ik wel eens 1,5 uur in een taxi hebt gezeten naar de stad in de file, ben je blij dat de meter niet loopt hahaha! het is toch ook ruim 35 km!
de vip car remise kost ook 46 usd naar de stad.
en wat Flipsen zegt, en hij weet het, want hij woont er, het is allemaal heel erg duur geworden. Zorg daarom dat je goed geld wisselt. Dan wordt het een stuk leuker!

Ik denk dat ik voor de TiendaLeón optie ga, dat is maar 14 euro.

Wat is raadzaam qua geld wisselen? Euro’s meenemen en die in Argentinië omwisselen of gewoon pinnen?

Niet pinnen…voor die paar peso,