Hostels Buenos Aires/transfer Airport-centro

Hallo,
Op 31 oktober kom ik en een vriend 's morgens aan in Buenos Aires na een lange vlucht vanuit Europa.

Ik blijf er 2 nachten want dan reis ik verder met een nachtbus naar Puerto Iguazu.

Heeft er iemand goeie adresjes van hostels?(liefst in 't centrum)

En wat is de beste(en goedkope,lol) manier om van de luchthaven naar de stad te gaan?
Ik heb wel al gezien dat bepaalde hostels zelf vervoer regelen vanuit de luchthaven.

Groeten.
Bart.

Je kan met de gewone lijnbus (stopt bij de terminal van Aerolineas), maar die is vaak erg vol, lastig met koffers en doet er een goeie 2 uur over als ik me goed kan herinneren.

Je kan ook naar de stand van Manuel Tienda Leon, die hebben reguliere bussen naar de wijk Retiro (niet naar het grote busstation, maar iets daarbuiten). Is op zich wel een goede verbinding, maar je kan ook een taxi nemen van Ezeiza taxi, zal momenteel tegen de $100 zijn en dat is omgerekend een kleine 20 euro. Verschilt waarschijnlijk niet zoveel met de bus van Manuel Tienda Leon, dus dan zou ik die paar euro extra wel over hebben voor een comfortabelere rit direct naar je onderkomen.

Voor hostels kan je uiteraard even kijken op sites als www.hostel-world.com en www.hostels.com, waar je ook gelijk reviews ziet van de hostels. Zelf ben ik geen hostel-liefhebber, maar ik vond www.ostinatto.com in de wijk San Telmo prima te doen.

Hoi,
Ik kom 's avonds in BA aan en wil dan ook naar mijn hotel. Ik ken tienda Manuel Leon maar is er ook iemand die een transfer service aanbiedt van de airport direct naar je accommodatie? Of is een taxi betrouwbaar?

Wij bieden een privé-transferservice aan voor 35 euro (voor max. 4 personen met bagage), waarbij onze vaste chaffeur je opwacht in de ontvangsthal en je naar je onderkomen brengt. Een rustige rijder met een moderne Berlingo (incl. tv-schermpjes in de hoofdsteunen).

Ezeiza taxi is wat goedkoper, maar soms moet je lang wachten (zeker als er veel vluchten tegelijk aankomen) en je moet een beetje geluk hebben of je een nette taxi krijgt of een afgeragde roestbak :slight_smile:

Ik ben een keer of 20 gereisd met Taxi Ezeiza en heb nog nooit moeten wachten, maar waarschijnlijk vloog ik dan altijd op onchristelijke tijdstippen. Auto is eigenlijk ook altijd in orde, ik heb in elk geval nog nooit in een heel erg afgeragde bak gezeten

thanks,
moet je van te voren een prijs afspreken of loopt er een meter?

Hallo,

Ik heb net een hostel geboekt,die bieden ook een gratis shuttlebus aan als je min.2nachten blijft.

http://www.hostelsuitesobelisco.com/

Bij hostelworld heeft het een beoordeling van 91%.

Groeten.
Bart.

hey Bartie,

Ja daar heb ik ook geboekt en ook om die reden. maar ze halen je maar 4x per dag op en ik kom ´s avonds laat aan en dan komen ze niet meer…
Maar wel een goeie service en volgens mij een leuk hostel :slight_smile:
Wanneer ga je? Wij zijn er eind oktober

Ik kom aan op zaterdag 31oktober rond 8u30 's morgens.
Ik verblijf er 2 nachten want op maandagavond vertrek ik met een nachtbus naar Puerto Iguazu.

Misschien zie ik je daar wel.Zou wel tof zijn.

Groeten.

dan zien we elkaar daar zeker! ik kom 29 okt aan en we blijven 3 nachten! gezellig. tot in BA:dag:

Ezeiza Taxi werkt met een vast tarief, dat je aan de desk in de ontvangsthal betaalt. Gewone taxi´s mogen officieel niet op klanten wachten buiten, hoewel je er wel een taxi kan vinden die toevallig net iemand dropt natuurlijk, die werken met een meter. Taxi´s in Buenos Aires hebben een vast tarief, onafhankelijk van dag of tijdstip (dus geen nachttarief zoals in NL).

Je kan wel gewoon een prijs afspreken als je van BA naar Ezeiza gaat. Going rate is nu ongeveer 75 peso

Re: Hostels Buenos Aires/transfer Airport-centro
Hallo,

Ik heb net een hostel geboekt,die bieden ook een gratis shuttlebus aan als je min.2nachten blijft.

http://www.hostelsuitesobelisco.com/

Bij hostelworld heeft het een beoordeling van 91%.

Groeten.
Bart.

Hoi,

Ik heb ook bij dit hostel geboekt, maar nu krijg ik van hun een email dat ze de veiligheidscode van mijn creditcard willen via email. Ondanks dat ik via de site al een aanbetaling heb gedaan, en daar ook al mijn creditcard gegevens heb ingevuld. Is dit normaal? en veilig? Ze zeggen dat als ik ze de code niet geef mijn reservering cancellen, maar ze hebben niet nog een keer voor me creditcard code gevraagd…
Graag jullie hulp/ mening hierover!!
dankjewel!!

Groet

hoi, ja ik had dat ook. ik heb maar mijn code gegeven. ik vond het ook raar, maar goed, ik wilde mijn reservering niet verliezen. ik ga er wel wat van zeggen als ik daar ben, want het is wel een beetje tricky

vind het zeker tricky!
maar ook raar aangezien je bij de boeking al je gegevens al geeft… en als je dus niet komt opdagen ze het op die manier kunnen afboeken lijkt mij…
gewoon geven dus?

Ik had het hostel geboekt via Hostelworld.
Bij de bevestiging door Hostelworld stond er ook hier bij de condities dat men de veiligheidscode moet geven voor bevestiging en er stond dan het emailadres bij van het hostel zelf.
Ik denk toch wel dat Hostelworld een goede reputatie heeft zodat er wel geen probleem zal zijn.

Na een mailtje heb ik dan een bevestiging gekregen van het hostel zelf.

Saludos.
Bart.

zonder die code kunnen ze het geld niet afschrijven, dus het is of de kaart gebruiken of geen reservering

Ik zit op dit moment in het hostel Hostel Inn in de wijk San Telmo. Je loopt zo naar het centrum en het is echt een gezellige en veilige wijk. Site: www.hostel-inn.nl. Het hostel is erg netjes en schoon, fijne bedden en een goed ontbijt. Succes!