Route Buenos Aires - La Paz

Hallo allemaal,

Inmiddels is mijn talencursus in Buenos Aires bijna bevestigd! Ik ga daar in november voor 3 weken heen en daarna nog 3 weken reizen. De bedoeling is naar Bolivia te reizen.

Mijn vraag is of deze route reëel is voor 3 weken (alles met de bus):

BA - Iguazu - Salta - Uyuni - Sucre - La Paz

En is het handig een retourticket BA te kiezen of terug te vliegen vanuit La Paz? (Of Santa Cruz)?

Hartelijke groet,
Anne

Hoi anne,

ik denk dat je beter terug kunt vliegen vanaf la paz/santa cruz, want een enkeltje la paz buenos aires zal toch al snel 200 euro of meer zijn. met de bus weer terug met je lang onderweg, ik schat toch wel 30 uur.
iguazy salta is ook een hele dag bussen, er zijn geen directe bussen
verder is het wel te doen, maar je kunt niet meer stops onderweg aandoen.
zoals potosi b.v.
mooie reis gewenst,

Beste Anne,

Sluit me aan bij de vorige schrijver: zou het programma niet verder uitbreiden voor drie weken. Maak de planning niet te vol en te strak, ervaring in Bolivia is dat de bussen wel eens vele uren vertraging kunnen hebben.

Wat betreft de vlucht: makkelijkste is idd om terug te vliegen vanuit La Paz. Op dit moment kun je bijv. met Iberia (overigens niet mijn favoriet!) voor nog net geen 1000 euro heen naar Buenos Aires (overstap in Madrid) en terug vanuit La Paz (overstap Lima en Madrid).

Succes en veel plezier!


Argentinië en Uruguay maximaal beleven!

Bedankt voor de tips!
En als we iets langer zouden gaan, 26 dagen (incl vliegen), is dan een route van BA - Monte Video - Iguazu - Salta - Salar de Uyuni - La Paz (terugvlucht) reëel? We zijn niet van plan overal te blijven hangen, 2 á 3 dagen per bestemming lijkt me prima.
Ik kwam dit reisverslag (met kaart) tegen en het lijkt toch wel alsof zo’n route moet kunnen.

Iemand nog tips? Groetjes, Anne

Kaart | Ton en Chantal op reis foutje dit reisverslag bedoelde ik!

Je bent op deze manier meer aan het reizen dan dat je ergens verblijft, ik zou toch echt wat meer tijd nemen. Ook van bijvoorbeeld Montevideo naar Iguazú gaat niet, je zal altijd moeten overstappen of eerst weer naar Buenos Aires moeten gaan. Iguazú - Salta zou ik ook niet met de bus doen, je moet overstappen en bussen sluiten niet goed aan. Zijn ook niet in de meest luxe klasse beschikbaar op dit traject. Je zou het eventueel rechtstreeks kunnen vliegen met Aerolineas Argentinas op enkele dagen per week, scheelt toch een heel stuk.