Buenos Aires naar Rio met omweg

He allemaal,
Ik zou graag alle experts hier om advies vragen over mijn geplande rondreis door Zuid-Amerika, het continent is zo gigantisch groot en er is zoveel te doen dat ik zelf het overzicht een beetje kwijt ben. Al met al is dit ongeveer mijn plan:
Vliegen naar Buenos Aires vanuit daar naar het prachtige iquazu, door naar Salta. Bolivia in naar de zoutvlaktes van Uyuni, door naar La Paz en vanuit daar door de jungle terugreizen naar Sao Paolo (ken daar wat mensen) en dan door naar Rio.

Ik heb voornamelijk 2 vragen:

1. Ik heb maar (ongeveer) een maand de tijd, is deze reis mogelijk binnen dit tijdbestek of is het te ambitieus, haasten lijkt me namelijk ook niet echt bevoordelijk voor het plezier van de trip
  2. Ik heb zelf niet zo’n goed idee wat leuk en mooi is vanuit La Paz richting Sao Paolo, heeft iemand goede tips hoe je deze fase van de reis het beste kan invullen??

Bij voorbaat alvast bedankt voor jullie ongetwijfeld bruikbare adviezen! :wink:
Mvg Arne Bartelsman

Van Buenos Aires naar Iguazu is 21 uur bussen, van Iguazu naar Salta zo’n 23 uur. Uyuni zou ik dan zeker een tour doen van 3 dagen! Vanuit daar kan je meteen door bussen naar La Paz. Alhoewel ik weet dat er in het midden van Bolivia ook een weg is om Brazilië in te gaan, en dit je dus een stukje tijd scheelt. Als je echt weinig tijd hebt zou ik denk ik niet de moeite nemen helemaal naar La Paz te gaan. Ik vond het een super stad, maar de meeste steden in Zuid Amerika zijn ongeveer wel te vergelijken. Hoe die weg in het midden van Bolivia naar Brazilië loopt weet ik niet precies, maar staat wel in de lonely planet…
Geloof dat sao paulo en rio ook maar zo’n 8 uur van elkaar af zijn? Ben ik zelf niet geweest dus weet ik niet zeker natuurlijk.
Wat je in de tussentijd doet zou ik niet teveel inplannen, met een maand tijd moet je wel de grote lijnen hebben, maar hou wat ruimte over voor onverwachte dingen! Busvertragingen bijvoorbeeld, of misschien vind je het op 1 plek zo leuk dat je nog net wat langer wil blijven, vraagt iemand je mee naar een andere plek, etc, etc.
Groetjes!

La Paz naar Sao Paulo? Tsja, weet het niet hoor. Het enige dat op die route (nou ja, min of meer op de route volgens mij; kijk ff op de kaart) echt de moeite waard is is volgens mij de Pantanal. Je komt ook langs Santa Cruz, maar dat schijnt niet echt de moeite waard te zijn.

Je moet denk ik een keuze maken. Ik vind La Paz (net als Susan) ook geen topper, maar je kunt in de buurt wel leuke dingen doen. Je kunt hoge bergen op (de hoogste skipiste ter wereld of zelfs naar 6000m), en ook goedkoop naar Rurrenabaque voor jungle en pampa tour. Maar als je toch naar de Pantanal gaat, dan hoef je Rurre ook niet te doen. Ik zou als ik jou was vanuit Uyuni (of Potosi, of Sucre) zo snel mogelijk naar de Pantanal gaan (hoe, weet ik niet :-)). Daar mooie tour, en dan gelijk door naar Sao Paulo of Rio. Daar heb je mooie eilanden/strandjes (Ilha Grande, Paraty). Sao Paulo Rio is volgens mij 5 uur met de bus, en er is dacht ik ook een zgn “luchtbrug” = goedkope vluchten en heel veel vluchten.

Beste Arne,

Zojuist las ik je topic uit 2009 over je reis van B.A. naar Rio. Ik zag dat je ook Bolivia destijds aan wilde doen. Mijn vriend en ik willen eind september en de eerste weken van oktober dezelfde soort reis doen. Ik zou je graag een paar vragen willen stellen:

Wat de route is die je afgelegd hebt?
Heb je binnenlandse vluchten geboekt?
Ben je echt nog naar Bolivia geweest? (wij wilden hier eerst naar toe maar waren te laat met tickets boeken waardoor dit te prijzig werd)
Heb je nog tips?

Alvast heel erg bedankt!!!

Groetjes Marjolein