Met 5 weken al ietsje realistischer, in 4 weken lijkt me dit haast niet te doen. Bedenk ook dat je op de dag dat je ergens aankomt, meestal ook nog niet meteen van alles kunt zien / doen.
Bijvoorbeeld Puno zelf is niks aan, die eilanden in het Titicacameer zijn interessant (persoonlijk vind ik die in de Peruaanse helft het bijzonderst, maar er zijn ook mensen die de Boliviaanse eilanden mooier vinden, die je vanuit Copacabana kunt bezoeken).
Wat ik bedoel is: vaak zul je niet precies een paar uur na aankomst, alweer op een tweedaags toertje kunnen (of willen!!) vertrekken, dus verlies je eigenlijk alweer een dag. Dat is niet erg als je die dag in een mooie stad bent, maar soms zul je dus ook in een lelijke stad als Puno zitten. (Dan is de markt altijd nog wel leuk, of eens naar een kerkje.)
Ook zul je tijd kwijt zijn aan het regelen van buskaartjes en zoeken naar hotels. Wat ik een heel leuk onderdeel van het reizen vind, maar als je om de dag een lange busrit moet maken is het echt niet meer relaxed.
Wel is die Salar de Uyuni echt de moeite waard… dus als jullie er 5 weken van kunnen maken, zou het wel tof zijn om het te proberen…
Overigens kan Puno - Cusco tegenwoordig in ongeveer 5-6 uren.
Misschien kan je de stukken in Argentinië per vliegtuig doen, of per trein, dat is meestal ook al wat prettiger dan een bus. Kan je nog een beetje rondlopen enzo.
Ik weet ook niet wat jullie budget is… Argentinië is wel flink duurder. Dat is dan wel lekker als je daarna de goedkopere landen in reist, kom je opeens voor veel minder geld rond (alhoewel georganiseerde tourtjes er ook wel in kunnen hakken, ook al zijn die nog steeds in verhouding heel goedkoop voor wat je ervoor krijgt).
Het kan wel helpen om het echt even op te zoeken en achter elkaar op te schrijven: welke plaatsen je echt persé wilt zien, en hoeveel reistijd het kost van de ene naar de volgende. Dan zie je ook hoeveel dagen je overhoudt om daadwerkelijk in de plaatsen door te brengen.
Ik bedoel niet dat je alles moet dichttimmeren, maar gewoon om een indruk te krijgen… zelf vind ik het bijvoorbeeld wel fijn om af en toe 2-3 nachten op één plek te zitten. Voor mij persoonlijk zijn 3 lange busritten per week wel een maximum, liever maar 2. Al dat inpakken en verhuizen elke keer… maar dat is een kwestie van smaak, sommigen reizen het liefst elke dag weer door.
Als je het uitschrijft, zie je misschien dat je toch iets moet overslaan.
En vergeet dan ook niet de andere ritten mee te tellen naar bezienswaardigheden, bv. de boottocht naar de eilanden in Titicaca is ook best pittig, en de rit van Arequipa naar de Colca Canyon is 5 uur over een stuiterweg…
Veel plezier.