Beste lezer,
Op 31 december 2011 vertrek ik voor 5 weken naar Zuid Amerika. Ik vlieg naar Buenos Aires en daarna is alles nog mogelijk.
Inmiddels duizelt het mij van alle mooie dingen die ik kan gaan zien.
- Iguazu
- Salta
- La Paz
- Mendoza
- Inca Trail
- Uyuni
- Lake Titicaca
etc etc.
Is het haalbaar om in 5 weken van Buenos Aires naar Iguaza, Mendoza en dan in een rechte lijn naar la Paz en dan naar Lima te reizen. En onderweg bij al het moois te kunnen stoppen? Of moet ik plaatsen overslaan?
Op reis houdt ik van: culturen ontdekken, lekker eten & wijn proeven, uitspattingen in de natuur zien etc.
Minder: sportieve activiteiten m.u.v. wandelen en ik heb hoogtevrees, maar daar laat ik niet alles voor.
Wie helpt mij? Alvast bedankt. Groet Rosanne
Volgens mij is dat wel redelijk te doen, ik zou de Inca Trail overigens laten schieten als je hoogtevrees hebt. In plaats daarvan kun je Atacama opnemen bijvoorbeeld.
Veel plezier,
groet,
Jan
Qua tijd is het inderdaad wel te doen om van Buenos Aires naar Lima te gaan in 5 weken. Je zult een hoop afstanden moeten overbruggen maar op vrijwel elk traject kan je gewoon een nachtbus pakken. Scheelt je een hoop tijd.
Een uitstapje vanaf Salta naar San Pedro en vervolgens naar Uyuni is inderdaad een aanrader. Je kunt een 3-daagse trip van San Pedro naar Uyuni doen waarin je de omgeving (incl. zoutvlakte) verkent. Heel erg mooi gebied.
Die uyunitrip is echt een aanrader. Ik zou Mendoza laten vallen. Dit ligt niet echt gunstig op de route en is niet echt speciaal als je niet voor de wijn gaat. De mendoza wijn kun je ook in salta proeven. Of bij de albert hein lol2
Als je de incatrail nog niet geboekt hebt gaat dit waarschijnlijk niet meer lukken. Er zijn verschillende andere trails die minstens net zo mooi zijn alleen minder bekent. De salkantaytrail is een aanrader evenals de ausangatetrail die welliswaar niet naar machu picchu gaat en superzwaar is.(ik denk wel dat dit de mooiste wandeling is in de regio cuzco)
Het moet allemaal te doen zijn in 5 weken. Houd er rekening mee dat er wel eens bussen een dag vertraging kunnen hebben. plan dus niet te strak.