Wie o, wie kan mij helpen of mijn volgende plan te doen is? Ik zou heel graag wat advies willen.
het plan is om in November naar een vriend te reizen die in Buenos Aires woont daar 3 dagen te blijven om vervolgens naar de Iguazu watervallen te vliegen, vanaf daar de bus (ja 24uur…) te nemen naar Salta om vervolgens in 3 weken van Salta, over de zoutvlaktes van Bolivia (miss vanaf daar vliegen naar la Paz), naar Peru (inca trail) te trekken om vanaf daar door te vliegen naar Lima en terug te vliegen naar huis.
Mijn vraag is dus of dit een beetje te doen is of neem ik te veel hooi op mijn vork? meer tijd is er geen optie en het lijkt me geweldig om de zoutvlaktes en de inca trail beide te kunnen zien net als de watervallen in Iguazu. maar ideeën en tips zijn meer dan welkom?!
Dat is te doen hoor, maar of je er echt blij van wordt… Je zit heel veel in de bus (of auto: tijdens de tour over de zoutvlaktes), en je sla veel moois over. En je moet, als je de originele incatrail wilt lopen, er rekening mee houden dat je dit van tevoren moet boeken. Maar goed, in tijd is het op zich te doen, je houdt zelfs nog wel wat tijd voor een paar meer tussenstops…
Bedankt voor je reactie, fijn om te horen dat het best te doen is! Mijn exacte route is nog wel wat gedetailleerder dan ik hierboven heb weergegeven. ook willen we in de meeste plaatsen wat dagen verblijven (iguazu, Salta, copacabana etc.) Ik wil idd de inca trail al in Nederland boeken en de nationale vluchten in Argentinië, Bolivia en Peru ook. Heb je verder miss nog tips, do’s en don’ts voor deze trip?
Vluchten ter plaatse boeken is denk ik wel aanzienlijk goedkoper. Als je bijvoorbeeld van Cuzco naar Lima wilt vliegen, kun je dit prima bij aankomst in Cuzco boeken, via internet direct bij een van de maatschappijen (Peruvian airlines is denk ik de goedkoopste). Vanaf een Europese computer geboekt zijn de prijzen altijd hoger. En via tussenpersoon of organisatie uiteraard ook.
Salta vond ik een erg mooie stad om even te verblijven. Vanuit Uyuni zelf (zonde om daar een dag te blijven) zo snel mogelijk naar La Paz. Vanuit La Paz zeker de Deathroad fietsen (dagtripje). Voor Cuzco zou ik in totaal wel 6 of 7 dagen in plannen, is sowieso leuk en veel te doen. Lima dan maar overslaan, aankomst op het vliegveld van Lima een aantal uren voor je terugvlucht naar NL plannen (niet té krap uiteraard).
Verder niet te veel (waardevolle) spullen meenemen. Laptop/tablet lekker thuislaten (je bent maar een maandje weg), en een paar goeie boeken en muziek voor tijdens de lange busreizen.