Ik denk er sterk aan om in februari/maart 2010 (jaja, het is nu nog ver weg …) naar Antarctica te gaan. Het reisprograma voorziet in 1 dag/nacht Buenos Aires. Maar de reisorganisatie drukt er sterk op aan om zeker nog een extra dag te voorzien (om eventuele vertragingen (bij het reizen naar Buenos Aires) nog “comfortabel” op te kunnen vangen voor men met een binnenlandse vlucht naar Ushuaïa vliegt) dus het heeft er alle schijn van dat er 2 dagen in Buenos Aires zullen zijn.
Nu heb ik wel enkele vragen :
1/ Omdat men zelf voor de vluchten (in mijn geval : Brussel - Buenos Aires heen en terug) moet zorgen is mijn vraag : Welke luchtvaartmaatschappij is aan te raden ? Ik zou het liefst zo min mogelijk overstappen. Zijn er directe vluchten (Brussel of Amsterdam) naar Buenos Aires of met slecht ? “overstap” Lufthansa (heb ik vrij goede ervaring mee), Iberia, British Airways, … ??
2/ Aangekomen in Buenos Aires : Wat zijn de “must sees” ?? En wat moet je zeker niet doen ? Is het er (relatief) veilig ? Kan je er al toerist (overdag) rustig op je eentje op uit trekken ?
3/ Ik heb (jammer genoeg) helemaal geen notie van Spaans dus komt men met Engels (of Frans) ook verder ?? Of ligt dat nogal moeilijk ?
4/ Is er een visum plicht ? Of volstaat een internationale reispas ? En hoelang moet die nog geldig zijn (bij de terugreis) ?
In elk geval : hartelijk dank voor de nuttige antwoorden / info !!
Iberia via Madrid, zelf goede ervaringen mee.
British Airways via London, heb ik ook goede ervaringen mee. Let op dat de overstap tijd hier niet te krap is, omdat je wanneer je opnieuw door de douane gaat veel vertraging oploopt! (terugweg met name).
Buenos Aires: uiteraard La Boca en San Telmo (laatste vooral op zondag). Iets speciaals voor een dag is een bezoek aan El Tigre, de delta bij Buenos Aires. niet zo bekend, maar voor mij een highlight. Verder Avenida de Mayo (kijk hier ook naar boven) waar je beslist een bezoek moet brengen aan Tortoni, een grand cafe stammend uit en in de stijl van begin vorige eeuw. Galeria Pacifico, winkelgalerij met beschilderde plafonds.
etc?
Ik vind het zelf redelijk veilig in BA, maar het kan geen kwaad je spiegelreflex in een niet opzichtige tas mee te nemen (dat geldt voor al je spullen van waarde).
Met spaans kom je wel een stuk verder in BA maar omdat het erg kort is zou ik me er niet te druk over maken. Op een gewoon paspoort mag je drie maanden blijven, lijkt me ruim voldoende. Goede reis! >>>
1 grote vliegmaatschappijen zoals Iberia en British Airways zijn over het algemeen gewoon goed. Uiteraard lees je alleen de slechte ervaringen op internet.
2 Voor de must to see, kijk eens in de lp. Ik vind BA ook relatief veilig. Maar je bent en blijft in een Zuid-Amerikaanse grote stad, dat betekent dus (vooral 's avonds) dat passende voorzichtigheid geboden blijft.
3 Uhm het is nog geen Februari, dus leer wat basis Spaans.
4 Antwoord reeds gegeven.
ps; ben erg jalours als je naar Antartica gaat…
Goed gespaard
Je schreef in je openingspost Februari 2010, vandaar de verwarring
Mooi reisschema, het verbaast me overigens dat ze direct na Argentinie de Islas Malvinas (Falkland eilanden) mogen aandoen, politiek gezien ligt dat nog steeds erg gevoelig. Je zal ook overal in Argentinie borden zien met “Las Malvinas son Argentinas!”.
Duur grapje inderdaad die reis, maar de vroegboekkorting is bijzonder aangenaam. Wel jammer dat je de zuidpoolcirkel niet echt kruist.
Verdorie … Je hebt gelijk. En ik dacht nog dat ik dat had aangepast… Niet dus !!
Nu, als ik ga, dan is het reisschema is omgekeerde volgorde : eerst Antarctica, dan Zuid-Georgië, de Falklands/Islas Malvinas en dan terug Buenos Aires.
Inderdaad, die reis kost een aardige duit… Maar dit is een “once of a lifetime” ervaring .
En nog een “voordeel” waarvan ik al zeker zou kunnen genieten : 5% korting als “terugkerende passagier” (ik heb al 2x met Hurtigruten de volledige Noorse kust (Bergen-Kirkenes-Bergen) gedaan; volgende maand “slechts” Bergen-Kirkenes) !!
Hoe lang blijf je in Buenos Aires, 2 dagen?
Ben je een man of een vrouw en hoe oud ongeveer?
Ik ga nu weer terug voor de derde keer, mijn dochter voor de vierde keer.
En mij verveelt BA nooit, kan er weken doorbrengen.
Wat ik zou doen als ik maar 1 of 2 dagen had?
San Telmo, plaza Dorrego, voor het echte Argentina gevoel.
Recoleta, het kerkhof en dan lekker op het terras bij La Biela op de hoek.
Palermo Soho, omgeving plaza Serrano, voor de leuke kleine winkeltjes.
Als je op donderdag bent naar Plaza de Mayo waar om 15.30 de madres en abulelas hun rondjes lopen.
Misschien de Oblisco en de brede avenida 9 julio.
Wat ik niet zou doen is een hotel in het drukke centrum, maar Palermo, San Telmo of Recoleta. Het centrum is echt niet veel aan en heel druk. Behalve dan dat daar de Casa Rosada staat (plaza de Mayo)
Als je van modern houdt misschien de haven Puerto Madeiro.
En ja, La Boca… dat is de enige wijk die ik niet ken, vreselijk toeristisch, maar voor mij is het ook een principe kwestie
Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel. Je kunt ook de verschillende wijken wel gaan googelen, voor foto’s en filmpjes.
Gesteld dat ik die reis effectief ga doen, dan is het met die (aangeraden) extra dag inderdaad +/- 2 dagen Buenos Aires (afhankelijk van wanneer je landt in Buenos Aires en wanneer de vlucht naar Ushuaïa vertrekt)…
In ieder geval al hartelijk dank voor de tips / suggesties. Ik heb momenteel nog niet beslist of ik die Antarctica reis ga doen maar de goesting/zin is er wel meer en meer !!