Wat te doen op deze routes

Hallo,

Wij gaan binnenkort met onze dochter van bijna 4 naar Bali.
We verblijven steeds enkele dagen in Sanur, Lovina, Amed, Ubud, Nusa Lembogan (op deze volgorde).
Nu ben ik mij dus aan het oriënteren wat we allemaal kunnen doen per verblijfplaats. Enkele dingen zijn al gepland zoals fietsen in Ubud en naar Tirtanganga.

Op deze Transfers hebben we een auto met chauffeur en de hele dag de tijd. Wat is interessant onderweg?
Sanur - Lovina… Stoppen bij Bratan?
Lovina - Amed…
Amed - Ubud

Vanuit Lovina willen we een dagje naar Munduk. Dat lijkt mij goed haalbaar?
Mijn dochter is jarig op de dag dat we naar Tirtanganga gaan. Iemand leuks tips voor een feestelijk restaurantje/bakkertje oid in Amed of daar in de buurt?

Ik hoor het graag!

Ik ben benieuwd naar jullie tips!

**Sanur - Lovina **
Je kan inderdaad stoppen bij het Bratanmeer en de tempel Pura Ulun Danau bekijken. Je komt trouwens zo ongevveer door Munduk, dus je kan Munduk ook dan bekijken. Ik weet niet wat je allemaal wilt doen daar en waarom je een dagtrip zou willen doen?

**Lovina - Amed
**
Op de route zelf liggen niet echt bezienswaardigheden. Je kan naar Titra Gangga gaan, dat is maar een klein stukje om.

Amed - Ubud

Hier ligt heel veel op/nabij de route. Titra Gangga, Candidesa en in de buurt een tempel met vleermuizen, als je wat verder om rijdt Pura Besakih, Klungkung en dicht bij Ubud Goa Gaja en Gunung Kawi.

Kijk ook eens op mijn website: IkReis - Route Indonesië: de leukste voorbeeldroutes (verder dan Java en Bali)

Echt aan het oriënteren nog… ivm dochter dachten we aan Munduk apart omdat het anders een te drukke dag zou kunnen worden? We zitten enkele dagen in Lovina dus kunnen vanuit daar makkelijk vervoer die kant op regelen? Of is dat handiger naar het meer?

Titra Gangga hebben we al geregeld vanuit Amed dus dat gaan we zeker doen.

Is het op de route Lovina-Amed nog te doen een stukje de hoogte in te gaan Agung op? Of is dat te ver om?

Ik ga je site eens bekijken! Thanks!

Munduk is volgens mij nog een van de weinige plaatsen, waar je de rust van het oorspronkelijke Bali vindt.
Munduk is volgens mij dus meer dan een plaatsje onderweg van . . . naar . . .

Videjo jij zou dus aanraden om vanuit Lovina te gaan zodat we de hele dag hebben?

Echt wel. Ik was daar vorig jaar en ik bewaar er de beste herinneringen aan.

Check… Op de route van Sanur naar Lovina naar Bratanmeer en de tempel Pura Ulun Danau.
En vanuit Lovina een dag naar Munduk…

Tanah Lot vanuit Sanur goed te doen? We starten met enkele dagen in Sanur om daar te acclimatiseren.
Must see of te toeristisch om er speciaal voor heen te gaan?
Pura Besakih las ik op meerdere plekken over dat dit erg toeristisch is geworden?

Pura Besakih is toeristisch, maar ook wel mooi om te zien.

Tanah Lot is prima te doen als dagtrip uit Sanur. Je kan onderweg nog een stop maken bij de tempel bij Sangeh Monkey Forest. Daar komen (kwamen) niet veel toeristen.

Ja daar kan ik mij volledig bij aansluiten :Munduk is zeker de moeite waard

Sangeh Monkey Forest en Monkey Forest bij Ubud stonden nu niet op onze to do list ivm met onze dochter. Lees toch veel verhalen over bijten en krabben en ik durf dat risico eigenlijk dus niet te nemen.
Vanuit Ubud zaten we wel te denken aan Bali Bird en Reptile park.

Dit is nu grofweg de planning… ik hoor graag tips en/of aanvullingen!
Enkele dingen staan al vast maar en we kijken ter plekke naar hoe vol we het programma proppen en dus vooral hoe de kleinste medereiziger het trekt.

Aantal dagen Sanur. Vanuit daar naar Tanah Lot.
Transfer naar Lovina. Onderweg via Bratanmeer.
Enkele dagen Lovina. Vanuit daar een dag naar Munduk. Een dolfijnentrip staat al gepland.
Transfer naar Amed. Onderweg kijken of een omweg via Agung mogelijk is?
Enkele dagen Amed. Dagtrip naar Tirta Gangga is al gepland. Wat zouden we hier nog kunnen plannen?
Transfer naar Ubud … Hier zoek ik nog iets voor onderweg?
Enkele dagen Ubud. Naar Bali bird en reptilepark? dag fietsen is al gepland.
Nusa Lembogan. Daar willen we graag naar de mangroven en glasboot e.d

• Updated - - -

Veel de geijkte dingen dus… ik hoop vooral ook op kleine miner bekende aanvullingen?

Van Lovina naar Amed via de Gn. Agung is heel erg om. Je rijdt dan langs de zuidkant van de vulkaan, en moet dan weer terug naar het noorden. Je kan de Agung beter tussen Amed en Ubud plannen.

Wat andere kleine tips betreft: zie m’n vorige post. En m’n website.

Duidelijk! Dank je.
Ik ga je site eens goed lezen. Van de week al even gesnuffeld, mooie site!