Graag wat hulp bij rondreis Bali

Hallo allemaal,
Wij gaan na een rondreis in Java naar Bali. We gaan als 1e overnachten in Lovina en vandaar uit naar Ubud. Wat is een mooiere route? Van Lovina via Batur, Sidemen, Klungkung naar Ubud (dan tussendoor ergens overnachten) of van Lovina via het Bratanmeer, Pacung naar Ubud? We willen bij de 2e optie na Ubud richting Klungkung. Het verschil zit dus eigenlijk tussen de weg langs het Bratanmeer of de weg via Batur. Graag zou ik jullie advies willen horen, aangezien we in het hoogseizoen gaan en met 7 personen reizen moet ik van te voren reserveren.

Bij voorbaat jullie dank!

Persoonlijk vind ik de weg langs het Bratanmeer mooier. De tempel in het meer, de uitzichten over de rijstvelden en de Batukaru, en evt de markten en botanische tuinen. Ook de Gitgit waterval is grappig om te bezoeken.

1 like

Dankje Jenny voor je snelle reactie! Is het dan mogelijk om deze trip op 1 dag te doen naar Ubud of is het nodig onderweg te overnachten? Zo ja, weet jij een leuke overnachtingsplaats.

Het zou geen probleem moeten zijn om deze tocht in een dag te doen. Ik heb zelf nooit aan het Brantanmeer overnacht, maar als je zou willen kan het wel.

Omdat onze planning iets anders is uitgepakt heb ik de homestay (Warji) in Ubud moeten annuleren. Denk je dat het een probleem is om het op de bonnefooi te proberen iets te vinden in Ubud voor 1 nacht in eind Juli? Heb verschillende emails gestuurd maar heb geen reactie gekregen.

Een alternatief zou kunnen zijn: via Kintamani,Bangli naar de Besaki tempel.
Vandaar naar Kusamba via Klungkung. Als er nog tijd is: Palace of Justice in
Klungkung. Overnachten in Kusamba , aan zee op een kleine viskwekerij
(sociaal project,www.quainter.nl) NL geleid( 2 referenties). Volgende dag, event Klungkung,dan Sidemen, Tenganan, Tirtagangga. Eten in Candidasa. Terug naar Kusamba.
De volgende dag naar Ubud ( 50 min). In Ubud oa aan te bevelen :
BebekBengil ( geroosterde eend eten). Lotus Garden: voor een lunch:
“makanan ringan” bestellen. Murni/ Warung: 2 trappen afdalen, aan de kloof wat drinken ( happy hour) of een snack eten. Kecak zien ( 1/2 uur voor aanvang er zijn). Mozaic ( happy hour, life muziek) , zeer goed eten ( niet goedkoop).Shopping: Monkey Forrest rd. Prettige tijd ! Charles

Hey Charles. Bedankt voor je tips! Ik ga de site bekijken.
Heb je ook enig idee als het lukt om in Ubud 3 kamers in eind Juli op de bonnefooi te vinden?

Denk dat dat geen probleem is. Succes Charles.

Dat moet volgens mij ook geen probleem zijn!
Begin bovenaan Monkey Forrest Road in Ubud en voordat je daadwerkelijk het Monkey Forrest hebt bereikt, moet je wel ‘bingo’ hebben!

Omgeving Amed / Tirta Gangga zou ik sterk aanraden! Oostkant van Bali, minst toeristisch, erg mooi, oa rijstvelden!