Reis tips/adviezen vakantie 19 juli - 12 Augustus Java Bali en Lombok.

Hallo Forum gangers,

Mijn reis zal plaatsvinden tussen 19 juli en 11 augustus.
Tot nu toe is dit mijn planning, enigsinds bijgesteld inmiddels.

Graag zou ik Ujung Kulon National Park en dus het ‘Peucan island’ bezoeken. Deze wil ik graag inpassen in mijn huidige planning tot nu toe. Zelf dacht ik om dit tussen dag Bandung en Pangandaran in te passen, is dit een goede optie? Automatische verschuiven deze dagen dan op natuurlijk. Hoeveel dagen ben je kwijt aan dit nationele park? Wellicht heeft iemand met dit nationale park ervaring en wil mij enige informatie verschaffen.

Dag 1: overnachten Jakarta of direct door naar Bandung
Dag 2: Bandung
Dag 3: Bandung en vervolgens door naar Pangandaran.
Dag 4: Pangandaran met de boot naar Cilacap, en vervolgens met de minibus van Cilacap naar Jogyakarta.
Dag 5: Jogyakarta bekijken
Dag 6: Jogyakarta en vervolgens met de nachttrein die avond door reizen naar Malang.
Dag 7: Mt. Bromo bezoeken vanuit malang en vervolgens vanuit de Mt. Bromo door naar Bali te reizen.
Dag 8: Aankomst Bali.

Eenmaal op Bali, in Pemuteran, waar ik 2 dagen blijf om vanuit hier excursies (o.a. schildpadjes uitzetten in de zee) te doen en te snorkelen. Zet ik mijn reis verder richting Lovina. Vanuit hier trek ik door richting Amed, Ubud en Kuta.

Nu twijfel ik om vanuit Ubud of vanuit Kuta naar Lombok door te reizen, wat is de beste optie? De bootovertocht en overnachting kan ik op Lombok zelf vast regelen? Of moet dit allemaal gereserveerd worden? Op lombok blijf ik 2 a 3 dagen.

Welk dorp (Lovina, Amed, Ubud of Kuta) kan ik als beste als uitvalsbasis gebruiken? Zelf dacht ik eraan, om overal 1 nacht te blijven en mijn reis verder te zetten.

Het enige wat voor mij erg belangrijk is, is dat ik 9 augustus vanuit Bali terug naar Jakarta vlieg, om vanuit hier het vliegtuig terug naar huis te nemen.

Alvast bedankt voor de genomen moeite,

Groetjes Ruud,

Is er niemand die mij kan voorzien van leuke informatie of enige tips?

alsnog vriendelijk bedankt,

Ruud

Hoi Ruud,

Ik heb de afgelopen jaren tientallen tips op dit forum gegeven over deze route, en met mij vele anderen. Heb je de zoekfunctie gebuikt en deze gelezen? Of andere topics geopend?

8 dagen Java is te kort. De wegen zijn slecht en de afstanden zijn ver. Als je slechts 8 dagen hebt zou ik gaan schrappen. Alleen in Yogya en omgeving kan je je makkelijk 3-4 dagen vermaken.

Ik zou op Bali kiezen voor 2 plekken als uitvalsbasis, bv. Ubud en iets aan de kust. Amed ligt niet zo heel gunstig voor dagtrips, alleen Titragangga is goed te bereiken. Maar Amed zelf is heel leuk!

Gezien je te volle schema zou ik niet naar Lombok gaan.

Succes met lezen en puzzelen :wink:

1 like

Dankjewel Jenny.

Ik ben een slaapplek in Ubud aan het zoeken aangezien wij in de periode van 3/4 augustus tot 10 augustus met zijn 3’en zullen zijn. Heeft u misschien een adres waar ik contact mee kan opnemen?

Met betrekking tot Java heb ik toch mijn plan enigszins gewijzigd. Ik ga vanuit Jakarta naar het Ujung Kulon Nationale park, en wil daar 3 dagen doorheen trekken (bent u hier toevallig geweest of weet u hier meer vanaf?). Vanaf daar ga ik via Pangandaran en CIlicap naar Jogyakarta.

Alvast bedankt voor de genomen moeite,

groetjes Ruud

Ik ben niet in Ujung Kulon geweest.

In Ubud heb ik op verschillende plekken overnacht, maar de adressen weet ik niet meer. Ik zou even kijken op TripAdvisor of Agoda. ik zou zeker iets boeken, want 8 augustus is Idul Fitri en dan zal het drukker zijn op Bali (en mogelijk ook in Ubud).

Ik kan alleen wat melden over mijn Bali ervaring; maar ik vond persoonlijk Kuta een verpersoonlijking van een Costa del Sol, als in Salou, Lloret maar dan met Australiers. Persoonlijk vond ik Ubud een erg leuke plaats, je kan hier wat yogalesjes volgen, of scootertje huren om de omgeving te verkennen met zijn mooie sawa’s of kooklesje nemen. Lovina is ook erg aan te raden (strand is alleen niet schoon), wij hadden namelijk ervoor mooi Gili’s mee gepakt. Van daaruit zijn we een dagje naar Menjangan Islands geweest en hebben daar super mooi gedoken! Amed zijn we ook geweest, maar toen wij er waren was het uitgestorven (laag seizoen; dec/jan) maar als het druk is is dit ook wel leuk om mee te pakken.

ik ben net nieuw, en moet dit forum nog ontdekken. ik wil idd ook graag tips en adviezen over bali, waar ik heen moet, welke hotels, vooral waar moet ik boeken (internet of reisbureau???) niet te duur mijn budget is max. 1800 euries… ik wil heel graag naar gili eilanden, duiken, en markten, tempels etc bezoeken. schijnbaar moet ik dus even rond speuren op dit forum. ik hoop dat ik er zsm wijs uit kan:)