Route Bali

Beste allemaal,

Bedankt voor alle informatie in het forum, leuk om overal tips en informatie vandaan te halen.
Over 2 weken vertrekken wij naar Bali en graag vraag ik daarom jullie hulp voor onze route. Tot nu toe hebben we alleen onze vlucht geboekt en vind ik de route nog lastig te bepalen.
We willen graag veel zien van het eiland (watervallen, cultuur, bergen, strand etc.) maar wel ontspannen kunnen reizen.
Ik denk dat we vanuit Nederland alleen de eerste nachten boeken zodat we daar flexibel zijn en kunnen beslissen waar we meer/minder tijd willen besteden. Is dat goed te doen in oktober?? Wel vind ik het prettig om een route klaar te hebben liggen zodat we wel opties en hou vast hebben.

Zouden jullie kunnen helpen en tips kunnen geven? En is onderstaande route haalbaar of wordt dit haasten?
En wat is leuk om te doen in Ubud? Monkey forest en kunst/museums lijken ons niet heel leuk om daar te bezoeken.

Dag 1 Aankomst Bali naar Seminyak. Hotel ??
Dag 2 Seminyak, dagje bijkomen van de reis eventueel met scooter naar tempel Pura Luhur Uluwatu.
Dag 3 van Seminyak naar Ubud. Hotel ??
Dag 4 Ubud, fietstocht, rijstvelden, tempels
Dag 5 Ubud, raften, ??
Dag 6 Ubud naar Munduk. Hotel ??
Dag 7 Munduk, trekking maken door de bergen, git git waterval
Dag 8 Munduk naar Amed. Hotel ??
Dag 9 Amed, snorkelen boven het wrak
Dag 10 Amed naar Gili Meno/Air. Hotel ??
Dag 11 Gili Meno/Air
Dag 12 Gili Meno/Air naar … Hotel ??
Dag 13 …
Dag 14 Avond vlucht naar huis

Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp.

Groetjes Sarita

Hoi Sarita, wij zijn niet zo van het rondreizen dus daar kan ik je niet echt over adviseren. Maar we we hebben wel geraft en gesnorkeld in Amed en dat vinden wij echte aanraders. Dus als je daar de kans voor hebt zeg ik zeker doen. En de fietstocht staat nog op ons lijstje, maar met 2 kleine kinderen gaat dat voorlopig niet lukken haha. Wij zijn 1 keer eerder in oktober geweest en toen was het niet erg druk op het eiland, maar er zijn hier mensen die daar wel meer ervaringen mee hebben. Eventueel kun je nog kijken of er schoolvakanties zijn in Australië daar komt de grootste drukte vandaan meestal. Het Monkeyforest vonden wij ook weinig bijzonders, die apen zijn ook niet echt aardig en daar en bij de uluwatu tempel moet je goed op je spullen letten want die beesten jatten alles haha. Maar heel veel plezier, dat moet goed komen.

1 like

Wat wij leuk vonden in Ubud waren het raften en de fietstocht die we maakten langs het platteland. Beiden zijn plaatselijk te regelen !
Aanraders voor hotels: puri cendana in seminyak en life in amed in Amed !

1 like

Bedankt Balletje het snorkelen in Amed lijkt me ook super mooi, hebben jullie dat ook bij het wrak gedaan? Ik denk dat we in Amed verder geen tijd hebben om te raften maar schrijf het zeker op ons lijstje voor ons de planning wijzigt:).
Bedankt vanesje81, leuk! Willen inderdaad gaan fietsen en raften in Ubud. En ik ga kijken voor de hotels, dank je:)

Hoi Sarita, wij hebben vanaf het strand af gesnorkeld, dat was voor ons al mooi genoeg. Raften hebben wij ook in de buurt van Ubud gedaan, niet bij Amed, dat heb ik dan wat verkeerd verwoord.

1 like

Wij zijn in Amed met een lokale gids gaan snorkelen ! Zeer de moeite al vond ik het snorkelen in het westen (menjangan) wel mooier ! In Amed was de zee wilder en troebel. Wel zalig om het dagelijkse leven van de locals te zien in Amed …
Wij zijn enkele keren met onze lokale gids van het snorkelen erop uit getrokken met de scooter en dit was ook een echte aanrader om de nog niet ontdekte plekjes te zien !

1 like

Ik zou in Amed wel in de buurt verblijven van de Coral Gardens. Wat men Amed noemt is eigenlijk een lange weg met aaneengeschakelde dorpjes. Dus als je aan het eind van het ‘dorp’ zit is het nogal een eind naar de snorkelplek.

Wij vonden Munduk zelf niet veel aan, drukke weg met veel vrachtverkeer waarlangs de meeste hotelletjes liggen. Sidemen daarentegen vonden wij veel authentieker. Motortje huren en lekker rondrijden in de omgeving, onderweg leuke kleine dorpjes aandoen.
En, vanuit Ubud ook meer in de richting van Amed.

In Ubud is overnachten bij Nick’s Pension erg fijn. Tussen rijstvelden en als je een huisje hebt bij de rivier dan kan je met een bruggetje oversteken, klein paadje door en je staat op Monkey Forest road. Drukke weg, met heel veel winkeltjes en eettentjes, maar in het huisje merk je daar dus helemaal niets van. Dan is het net of je in de jungle zit. Dat is ook zo grappig, tussen de natuur slapen en 50 mtr. verderop is alle drukte.

Monkey Forest zou ik ook niet aandoen, apen zie je onderweg genoeg…

1 like

Bedankt KaterK voor de tips!
Hoe vond je Amed verder? Zou je het aanraden?
Ik dacht inderdaad dat Munduk mooier/leuker was dan Sideman door de bergen, uitzicht, groen en het meer. Ik ga me verder verdiepen in Sideman :slight_smile:

Hallo Sarita,

Sidemen ligt júist heel mooi in de bergen. Je hebt daar veel hotelletjes met uitzicht op de vallei. Wij sliepen ergens (naam zou ik even op moeten zoeken) met een infintypool en prachtig uitzicht op de bergen en vallei!

Amed is prima hoor, maar zoals ik al zei een heel langgerekt dorp waardoor er niet echt een gezellig centrum is. Maar goed je bent er om te snorkelen en dat is heel mooi daar.

1 like

Klinkt heel goed! Ga het aanpassen:D Zou je de naam van jullie hotel op kunnen zoeken? Zou super zijn!

Heb het even opgezocht, wij zaten in Tanto Villa. Maar er zijn er meer hoor met van die mooie uitzichten zag ik op booking.com en goedkoper ook. Wij waren er in het hoogseizoen en met de kids, dus afhankelijk of er een familyroom vrij was. (we boeken liever niets in het vooruit)
Kijk maar eens naar Sawah Indah Villa, hoge reviews ook.

Motortje huren om de omgeving te bekijken is rond de €3,50/€4,- p/d.

Succes! Ben benieuwd hoe je reis gaat verlopen [emoji41]

In Amed rondom het Japanse wrak gesnorkeld heel mooi, heb meer info over Amed staan, even rondneuzen op het forum, Amed is echt de moeite waard, je kunt met de lokale vissers mee gaan vissen of vragen of ze je naar mooie snorkel/duiklocaties willen brengen. Ook rondom Amed is er veel mooie natuur en interessante cultuur te beleven. Ik wens je een mooie tijd. In Ubud kun je lekker raften, hangt van de regenval af hoe wild het is natuurlijk, toen wij er waren vorig jaar had het al een paar weken niet geregend en toen was het heel goed te doen. Is wel een flinke wandeling bergafwaards naar de rivier maar begeleiding van het personeel is echt tof

Onlangs heb ik een artikel gepubliceerd over Amed en Sidemen op mijn website. Misschien vind je het leuk om te lezen, ook staat hier een hoteltip voor Sidemen in beschreven. Sidemen is echt een prachtige omgeving en Amed is vooral voor duikers erg interessant. Een hele fijne reis naar Bali gewenst in ieder geval. http://indonesieregisseur.nl/verleidelijk-oost-bali/

Ziet er mooi uit maar behoorlijk kostbaar om daar een nachtje te verblijven, voor die prijs kun je 5 nachten aan het strand van Amed verblijven.

Ziet er goed uit je plannetje. Ik verkies meer om te beginnen in Sanur, hele mooie badplaats om te relaxen na een lange vlucht. Alle hotels liggen met hun achterkant aan het zandstrand. Heerlijk om daar op het zand te kunnen ontbijten, lunchen en dineren.
Ubud is wel een must, hoewel het een zeer toeristisch stadje is, overdag totaal verstopt door het autoverkeer, maar het plaatsje biedt zoveel aan cultuur, kunst en uitgaan, en buiten Ubud schitterende desa’s en rijstvelden. Zeker gaan fietsen! Of nog relaxter een brommertje huren. Leuke fietsroutes vanuit Ubud vind je op de site actiefindetropen.nl - This website is for sale! - actiefindetropen Resources and Information.. Op deze site vind je ook informatie over een paar andere eilandjes (Nusa Penida, Lembongan en Ceningan), gemakkelijk en sneller bereikbaar vanuit Sanur. Ik vind deze leuker dan de Gili islands en bijna geen toerisme.
Reizen op Bali neemt heel veel tijd (zonde van je vakantiedagen) . Mijn route voor 14 dagen zou zijn: Sanur, een paar dagen Nusa Penida, vanuit hier met de ferry naar Padangbai en (dan eventueel via Candidasa, Tirtagangga, Sidemen) door naar Ubud.
Succes met de voorbereiding,
Hans