Route Amed naar Semiyak

Onze reis begint in Sanur , 2 n. dan reizen we verder naar Ubud voor 3n.vanuit Amed vertrekken we voor 2 n naar Gili T.
Terug aangekomen op Bali hebben we nog 2n in te vullen voor we 9n hebben in Semiyak.
Graag tips hoe ik deze 3 d nog kan invullen.Munduk wil ik zeker ook bezoeken.

Via Wereldwijzer app

Munduk is de moeite zeer zeker waard , daar een overnachting en dan naar Seminyak kies de mooiste route.
Door de bergen is mooi maar regenachtig vaak ,de westkust wild.

En wat is de mooiste route dan?

Via Wereldwijzer app

Is dat niet een kwestie van smaak?

De snelste route van Amed naar Semiyak is eerst richting noorden naar Tulamben en dan via de Jalan Bypass. Niet echt een mooie route, al kun je onderweg makkelijk Titra Ganggabezoeken. Het wordt al spannender wanneer je niet de Bypas neemt, maar de oude weg via Candidesa en Klungkung. Met name het justitiëel paleis bij Klungkung vind ik erg mooi. Die route leidt echter niet naar Munduk.

Als je naar Munduk wilt, dan zou ik vanuit Amed verder naar het noorden naar Lovina gaan. Vandaar kan je naar Munduk en verder naar het zuiden. Dit zou ik beslist niet in één dag doen, maar met diverse stops bij bv. Banjar en Gigit in de buurt van Lovina en Pura Ulun Danau bij het Brantanmeer.

De links naar mijn pagina gaan naar 3 verschillende reizen die ik op Bali gedaan heb. (Toevallig niet alles in één jaar bezocht ;)) Als je de rest van de verslagen leest krijgt je nog beter zicht op wat je in de omgeving kan doen.

Ok bedankt, want we hebben dan al een stuk van zuid Bali gezien.
We zullen dan idd overnachten in Lovina en zo naar Munduk rijden.
Bedankt alleszins.
Als we van de boot komen zullen we wel een chauffeur vinden hoop ik😄

Via Wereldwijzer app

Heb je reisverslagen gelezen en je foto’s bekeken.
Leuk zo een beetje reizen vanuit mijn stoel in het regenachtige en kille België.
Heb jij het olifantenpark gedaan?En vallen de prijzen voor de dolfijnen mee,moesten er kandidaten zijn om vroeg op te staan…

Via Wereldwijzer app

Aangezien olifanten niet in het wild voorkomen op Bali en ik het niet diervriendelijk vind om ze daar te brengen om toeristen te vermaken, ben ik nooit naar het olifantenpark geweest.

Een tochtje met een lokale visserman naar de dolfijnen kost een paar euro - dit hangt van je onderhandelkunst af.

Chauffeurs zat op Bali. Mogelijk kun je ook vervoer delen. Gewoon even in de gaten houden in de haven.

Je kan overigens ook vanuit Padangbai met de boot, ik denk dat dat sneller is vanuit Ubud?

Erkency, je inbox zit vol. Ik kan je bericht niet privé beantwoorden, dus bij deze. (Dan hebben anderen er ook wat aan.):

Ga je korter dan 30 dagen? Dan koop je het in arrival.

Ga je langer dan 30 dagen? Dan vul je online het formulier in, maak je een afspraak in den haag, breng je je paspoort en haal je het een paar dagen later op.

1 like

Zijn jullie ook bij Bali Aga Village Tenganan of Tirta Empul geweest? Benieuwd naar jullie ervaringen!

Bij deze: IkReis - Reistips en bezienswaardigheden Bali

Hoi Erkency,

Let even op, de prijs van het visum (Visa on Arrival) is vorige week veranderd. Nu $35 pp. Handig om dat gepast bij je te hebben.

Hier heb ik een aantal zaken mbt visum op een rijtje gezet.

Tirta Empul vind ik erg mooi, het leukste vind ik om niet te gaan kijken, maar het echt zelf te beleven door onder begeleiding van een Balinese healer de Purificatie te ondergaan. Voor mij een van de meest bijzondere dingen die ik heb meegemaakt.
Zorg in ieder als je de Purificatie gaat doen, dat je met een Balinees bent, zodat je je aan kunt passen aan de cultuur en de normen en waarden.

Als je toch in Tampak Siring ben, ga dan vooral ook naar Gunung Kawi. Prachtige oude overblijfselen in overdadig groen van de rivier.

Yeh Puluh Relief en Elephant Cave zijn ook in buurt. Eigenlijk is je dagje dan wel vol, als je lekker de tijd neemt. Want er is natuurlijk onderweg ook van alles te zien. Kun je ook vanuit Ubud een dag aan besteden, een excursie dag in de omgeving van Ubud zeg maar.

Tirta Gangga vind ik ook altijd leuk.
En waarom eigenlijk bijna niemand naar Puri Taman Ujung (Floating Palace) vlak bij Amlapura gaat, weet ik niet. Vind ik ook leuk!
Amlapura heeft ook nog een oud paleis, gaat ook bijna niemand naar toe. Is denk ik ook meer een kwestie van interesse. Wij houden van geschiedenis dingetjes, oude fotos enzo.

En dan is de omgeving van Sidemen, Selat etcetera ongelofelijk mooi. Rijstvelden met de bergen op de achtergrond. Iedere keer geniet ik er weer van, en moet ik stoppen voor fotos. Zo mooi.

Dan heb je in die hoek ook nog een paar mooie tempels.
Pura Besakih is de belangrijkste tempel van Bali. Veel bezoekers dus, maar ook wel echt imponerend gelegen.
Pura Kehen bij Bangli is een kleinere variant ervan, veel rustiger.

Deze tempel staat nog niet in de reisgidsen, wellicht is dat de reden?

Ik hoorde er in 2012 voor het eerst van, en heb de tempel toen ook bezocht. Zie mijn reisverslag: http://www.ikreis.net/main.php?cid=428.

Ah zou zomaar kunnen. Krijg er ook nooit vragen naar ;-))

Wij pakken de brommer en gaan een beetje rond touren op zoek naar leuke plekjes. En hij staat wel aangegeven op de kaart van Bali, dus gewoon even gaan kijken… Vooral ook leuk omdat je er dus als enige staat zo’n beetje. Ssssssst, misschien moeten we het geheim houden :wink:

Ja vooral geheim houden , ik wil niet zo veel van die" Japanners" in mijn gebied. LLOLL

Hij staat gewoon op mijn site en daar haal ik hem ook niet vanaf.

Punt is alleen dat ik zoveel tips heb dat mensen niet meer kunnen kiezen. Ik wil binnenkort de indeling voor Bali wat veranderen en niet meer werken per jaar maar per gebied. Gaat best veel werk zijn, maar is inmiddels wel nodig om het overzichtelijk te houden :wink: Ik moet alleen nog ff nadenken over een logische indeling (ik denk per regio: zuid, noord, oost, Ubud, Bedugul, Tabanan). Lastig!

Hoi Jenny,
ik denk dat ik ook voor Paulana spreek, dat we uiteraard niet serieus bedoelen dat het geheim moet blijven! Laat staan dat je het van je site moet halen (zegt ook niemand trouwens). Was een grapje, maar als je dat op zo’n groot reisforum roept, is dat wel duidelijk denk ik. Ik denk dat je dat ook wel zo hebt opgevat, maar geschreven woord komt soms anders over.

Ja, een indeling per gebied zoekt vast handiger voor je blog.
Ik heb voor mijn blog inderdaad zo gebouwd dat er tags per gebied aan hangen (vb Java, Bali) en ook nog per interesse (duiken/strand, Go Local, Cultuur), zodat je binnen een tag kunt zoeken. Misschien is dat een idee?

Jij hebt met je blog een andere insteek dan ik, vandaar dat mijn opbouw anders is. En met 400+ subpagina’s en maandelijks meer dan 250.000 bezoekers ben ik zeker niet van plan alles te veranderen. Wel hoop ik mijn samenwerkingen met bedrijven uit te breiden en af en toe ook (reis)producten te kunnen (gaan) testen als bv. excursies enzo.

Ik heb al een indeling per eiland zoals je misschien al gezien hebt, alleen moet ik Bali verder gaan onderverdelen omdat ik er te vaak geweest ben.

Zo maar ff een begin maken. Feedback nog altijd welkom.

(Misschien moet je de laatste twee berichten ff verplaatsen naar het draadje met input over mijn blog.)

Thanks weer voor de tips! Nog speciale dingen die je aanraad met kinderen erbij? Mijn dochter van bijna 4 gaat mee

En Jenny klinkt goed per gebied. Heb je blogs gelezen maar zoek idd steeds heen en weer per gebied

Fijn Jenny het leest nu al zo lekker weg :dreigen: