wat te doen op Bal?t

hallo allemaal.

Ik kom Al ruin 10 jaar op Bali en heb de meeste bezienswaardigheden gezien. Zoals Dolfijnen en temples ’ en dorpjes wie weet wat je nog meer Kan zien wat niet echt toeristisch bekend is ?

Alvast bedankt

Tabanan, Yeh Gangga (Jatilui ken je waarschijnlijk al), Klunkung, duiken, enz.

Hoi Petra,

Je hebt een lastige vraag, want je hebt geen 10 jaar nodig op Bali om alle toeristische highlights te zien… Wat heb je dan wel gezien in 10 jaar van de 8 districten/regenties die Bali heeft.

Warme groet,

Marcello

Heb je ook al wat anders dan anders gedaan? Zoals dansworkshop, kookworkshop en batikcursusje? Of iets van vrijwilligerswerk ergens? Heb je bij Sanur gezwommen met dolfijnen? (anders dan het bekende Lovina en dolfijnen spotten dus…)

Ik ben tegen zwemmen met dolfijnen!

(Zo, dat moest er even uit. Ik ben namelijk van mening dat je dolfijnen niet in gevangenschap moet houden. Daar horen open baaien ‘kijk eens hoe leuk de dolfijnen het vinden - ze kunnen weg - ze willen je knuffelen’ projecten ook bij…)

Het wordt eentonig, maar ben het alweer met Jenny eens.

1 like

Bovenstaand bedankje is niet omdat Paulana het met me eens is, daar ben ik namelijk niet echt gevoelig voor. Bovenstaand bedankje is vanwege het feit dat het goed is om niet te vergeten dat je niet zomaar alles met dieren kan doen.

Ik ben bijvoorbeeld ook nog nooit in het olifantenpark op Bali geweest, want ook daar zie ik de lol niet van in.

Precies zo is het, en dat olifanten-gedoe hoeft voor mij ook niet,was er niet, en kom er niet!!
Ik heb al moeite met die becak’s in het stervensdrukke verkeer in Kuta eo.
Mensen die aapjes als “huisdier” hebben aan een 1m lange lijn. afschuwelijk.

Ben je op visite geweest bij een locale familie natuurlijk met een presentje in de form van geld-rijst -suiker oid. Bali Aga dorpen -Trunyan -Tenganan. Caldera van de Batur- Tirta Gangga.
er is zoveel teveel om op te schrijven.

verschillende activiteiten welke je kan ondernemen in Noord Bali in de omgeving van Lovina zijn kun je vinden op onze site. Misschien heb je er wat aan.

trunyan schijnt niet aan te raden?
Toeristen worden door locals gevraagd om geld te geven, onze chauffeur en gids wou niet eens meegaan met ons en achtte het uitje op onze verantwoordelijkheid!?
Iemand ervaringen hiermee?
Ze hangen hun doden naar het schijnt in kooien om te laten rotten ipv begraven…

Grtjs willem

Trunyan is een van de Bali Aga dorpen van Bali, waar zoals ze zelf zeggen de “oer-Balinesen” thuis zijn. Het heeft weinig te maken met het locale leven op Bali. Ze beleven het geloof ook heel anders, er wordt onderelkaar getrouwd, en als de kinderen zo’n 12 jaar zijn, moeten ze verplicht bij de jeugdvereniging, en die vervangen de ouders. Zelf woon ik 3 km van Tenganan, ook een Bali Aga dorp ,en daar worden doden onder een bepaalde boom gelegd voor de wilde dieren.

Idd er moet door toeristen entree worden betaald. Het is vreselijk commercieel geworden.
Trunyan was ik nog niet , maar er zijn zat Bali Aga dorpjes waar het niet commercieel is.
Bv Bugbug -Jasri op de weg naar Amlapura. Daar zijn de locale bewoners lief en gastvrij ,er wordt geen geld gevraagd, entree is vaak ook voor het restaureren van wegen -tempels etc.

Op eigen verantwoordelijkheid vind ik wel wat ver gaan. Misschien ( ?) hebben de inwoners een appeltje te schillen met die chauffeur ? Dat lossen ze zelf op zonder politie.
En dan kan het heel goed fout gaan.