Ik vertrek op 22oktober naar Vietnam voor 3 weken .
Wat zijn de plaatsen die ik zeker niet mag missen.
Halong Bay,Saigon,Ho chi min city en … , graag had ik dit van jullie gehoord.
En hebben jullie namen van geusthouses,hotels enz… die de moeite zijn.
Groetjes
Hallo Johnno,
ik kan je niet helpen met hostels of guesthouses; reis in een andere prijsklasse.
Maar voor de steden die niet te missen zijn; zijn wel de meest touristische daarom…
Hanoi-Tam CocNinh Binh- Halong Bay-Hue-Hoi An- Quy Nonh-Nha Trang-Mui Nee–Pan Thiet-Dalat-Saigon-My Tho-Can Tho-Vung Tau.
Ik kan er nog wel 20 bijzetten, maar dan wordt het helemaal onoverzichtelijk en niet reel.
Deze zal je in drie weken waarschijnlijk niet redden en je hebt het probleem als zovele mensen; keuzes maken in vervoer, lokaties en verblijfsduur.
Ik ben er van overtuigd dat je nog vele tips van andere ervaren Vietnamgangers gaat krijgen op je vraag.
Stel even voor jezelf een must lijst van lokaties op en kijk naar de komende adviezen en misschien kan je dan tot een weloverwogen reisschema komen.
Alvast veel plezier met je planning.
gr
Ton.
Hoi Johnno,
Ik heb helemaal niets toe te voegen aan de must sees die Ton heeft voorgesteld.
Wat betreft hostels/ hotelletjes en guesthouses: in Hanoi raad ik het Ocean Star en het Stars Hotel aan. Beide schoon en heel betaalbaar. In Hue raad ik het Sports Hotel aan (ligt midden in een nogal toeristische straat, maar is wel gezellig). Voor Hoi An het Nhi Nhi Hotel. Wij hebben er gezeten voor 16 dollar per nacht voor twee personen. Als ik op internet kijk, lijken de prijzen wel hoger, maar wie weet kun je ter plekke afdingen. En voor Mui Ne raad ik het Hong Di Guesthouse aan (bestaat deze nog, want er zouden allemaal luxe resorts worden gebouwd?), aan zee met allemaal hangmatten op een open pleintje tussen de bungalowtjes. Heerlijk…
Veel succes met het uitfioleren van je reis!
Groetjes, Anne