Hier zet ik ff de rem erop;teveel reclame voor derden;heb de desbetreffende websites verwijderd,
Sorry dat ik je ergenis opgewekt heb. Het was ter goedertrouw zeker niet als reklame bedoeld. Een scootertocht en een hotel aanbeveling leken mij goede tips en heb er geen enkel belang bij. Nogmaals excusses maar ik kan de berichten er zelf niet afhalen heb ik gemerkt.
Nog een niet alledaagse tip.
Alarahan in de buurt van het dorpje Kızılot. De kustweg van Alanya richting Anatya een KM of 20 voorbij Avsalar / Konaclı. Je ziet een bruinbord langs de weg met Alara of Alarahan. (han is een verblijfplaats)
Als je die volgt kom je na ongeveer 15 KM mooie natuur, een karavanserai tegen. Die is op zich al erg de moeite waard, is seldjoekisch en in goede staat. Net aan de overkant van de weg, een uitspanning met eet, vis, en zwem mogelijkheden. Dit vond ik erg toeristisch en bomvol met onbeleefde Russen waardoor de bediening ook niet echt vrolijk was denk ik. Als je de weg nog een paar 100 MTR door rijd heb je 2 piep kleine eetgelegenheden langs en boven de rivier met verrukkelijke gegrilde forel en waarschijnlijk alleen bevolkt met en paar Turken. Een beetje zoals de Dimçay.
Wat ik echt intersant vond was een fortificatie ook seldjoekisch en op een alleen staande berg gebouwd. Beide restaurant eigenaren helpen je graag op weg. Na een flinke klauterpartij langs oude waterwerken voor het ford en een oude Hamam. Kom je in een tunnel die je via hele grote treden naar de eerste ommuring brengt. Je kan dan, via enigszins gemarkeerde paden (rode verf), helemaal naar boven. En dan een uitzicht! Je vindt er meestal geen enkele toerist. Ik vind het echt waanzinnig. Ik durf geen linkje meer te plaatsen omdat ik vorige keer op mijn vingers getikt ben door Hans (forumbeerder) Je moet maar eens Googelen op Alarahan. Je vindt o.a. een site van een Nederlander die zijn klim beschrijft en mooie foto’s heeft geplaatst. Vergeet geen stevige schoenen, Zaklantaarn, water en wees erg voorzichtig. En reken erop als je in goede conditie bent dat de klim alleen al een uur kost.
Oke,je geeft een mooie alternatieve beschrijving;mooi hoor,wat mij betreft kun je zo doorgaan;aanwinst voor ons forum;alleen de reclame hoorde er niet in;maar voor de rest prima info.
Alarahan!! Daar wilde ik in juli naar toe. Maar doordat we te lang bij Dimcay zijn blijven hangen is het er niet van gekomen. Oktober gaan we weer en dan staat ie in ieder geval weer op mijn ‘to-do-lijstje’.
ik zou binnen 14dagen naar turkije gaan kusadasi heeft daar iemand leuke tips voor? excursies en dergelijke? groetjes Jessy
Hoi Jessy
Kijk eens naar dit topic, de wereld aan ideeën. alleen de laatste reakties zijn niet zo positief, maar voor mij als regelmatige bezoeker van Kusadasi behoorlijk onbekend…