Exursies Alanya

heey mensen! :smiley:

ik wil heel graag leuke exursies gaan doen…
maar wat is nou echt een aanrader??
en wat valt nou echt tegen…??
als jullie er ervaring mee hebben, wat zijn de prijzen ongeveer…??
ik ga naar alanya…
ik hoop dat ik wat van jullie hoor.
lijkt me leuk wat nou echt SUPER is!! :wink:

groetjes!

heyzz…

toen ik 6 jaar geleden voor het eerst in turkije was (ook alanya) hebben we 3 exursies gedaan…alle drie waren ze even leuk!!
we hebben 1 dag een jeepsafari gemaakt…heel leuk maar je wordt wel echt vies!!
we hebben een boottocht gemaakt…erg mooi is het op het water…vond het zo leuk!! we zijn ook nog ergens aan land gestopt toen om moskees te bezichtigen en zo iets allemaal.
maar de leukste excursie vond ik de reis naar de pammukale…!! zoo mooi!!! echt schitterend…helemaal wit, gewelidg beeld is dat, valt niet echt te beschrijven je moet het gewoon gezien hebben. we zijn daar een nacht blijven slapen in zo een klein hotelletje in het midden van de bossen daar…was ook heel erg leuk…hadden zwembaden waar het water meteen uit de bergen kwam ofzo iest :huh: naja iig…was lkkr warm!! van 25 tot 45 graden.

groetjes

filiz

ooh dat is dus idd allemaal wel heel erg leuk!
dan ga ik ze zeker allemaal doen…
als ik dat kan vinden in alanya :wink:
ik had gehoord dat je ook kunt raften…
is dat niet gevaarlijk voor mensen die er geen ervaring mee hebben…??
want zoiets lijkt me echt geweldig!
als iemand hier ervaring mee heeft …
laat graag wat horen! :smiley:
oh jah en als je de prijzen ongeveer weet…

groetjes!!

ik ben in kemer geweest en daa rkoste het ongeveer 16 euro. maar alanya is dek ik meer toeristischer du is vast duurder en was laagseizoen toen.

Ik was vorige maand nog veel in de streek Alanya,Side en omgeving, en heb toevallig nog een prijslijst van een reisbureau op straat bij me liggen.
Pamukkaletou 2 dagen vroegen ze 25 euro per persoon.Maar je kan het niet meer vergelijken met 6 jaar geleden. Het mooie wit is echt verdwenen.
Rafting koste toen 15 euro ervaring niet gewenst en niet zo gevaarlijk.Dorpsleven een ganse dag met lunch koste 15 euro.Boottrip met middagmaal 15 euro.
Zo heb je beetje een idee.
Fijne vakantie,
Franka

Wij vonden de jeepsafari erg leuk, je gaat lekker de natuur in en ziet ook nog een stukje van het land. Tussen de middag hebben we geluncht bij de Dimcay Rivier, nog even gezwommen daar en toen weer verder. Hebben een moskee bezocht en zijn ‘op bezoek’ geweest bij een Turks gezin in de bergen. Aan het einde van de rit was de benzine op en hebben we een heel eind met z’n allen moeten duwen. Van het lachen schoot het allemaal niet erg op :smiley:

De dag erop hebben we een boottocht gemaakt. Je vaart dan langs oa de Liefdes en Blauwegrot en hebt letterlijk de mogelijkheid in het diepe te springen vanaf een rots. Drankjes en eten (bbq) zit er allemaal bij in. Een heerlijke dag relaxen en genieten.

Wij hebben deze excursies geboekt bij Sherlock Holmes, maar ben er nog niet achter of ze nog bestaan. Heb ze in oktober helaas niet kunnen vinden (de man van dit bedrijfje zat vaak bij een bepaald cafe/restaurant). Wij hebben in ieder geval leuke dagen gehad!!

Groetjes, Diamond

heey mensen!

hartsikke leuk al die ideeen ga ze zeker doen!
en thanks voor de reacties en de prijzen erbij gezet
heel fijn!

en jullie ook een hele fijne vakantie! :smiley:

Wat ook leuk is om te doen, is Dalyan, misschien een beetje te ver als je in Alanya zit maar wie weet, als je nog eens gaat en dan mss naar Marmaris, dat je dan Dalyan eens kan bezoeken. Is echt superleuk om te doen en prachtig!
Verder is Efeze ook nog interessant om te doen, wat dan weer beter is als naar Kusadasi of Bodrum gaat.

Groetjes Sevgilim

Jeepsafari SUPER, boottocht ook geweldig. En inderdaad Pamukkale kijk je je ogen uit zo mooi. Als je van wat sportiefs houdt, bijna overal kan je wel rafting boeken. Klinkt heel wild, maar dat valt vaak wel mee. als je kan zwemmen is dat natuurlijk wel een voordeel :slight_smile:
Dorpentocht is ook heel erg leuk, zie je ook echt iets van het leven in een dorp en bezoek je vaak ook een turkse familie (mooi tapijtje kopen haha…) . Ook zeker een aanrader.
Verder, klinkt heel simpel maar huur eens een paar mountainbikes en als je eenmaal de(drukke) stad uit bent, geniet van de prachtige omgeving. Voor een prikkie, veelal maar 10 euro, en is ons elke keer heel goed bevallen. Als je in superhoogzomerseizoen gaat, natuurlijk niet verstandig midden op de dag je in het zweet te fietsen, maar ik zou zeggen: baaitjes en stranden genoeg voor pauzes…
Tja, ik kan zo nog wel even doorgaan, kom al 6 jaar achter elkaar in turkije en ben nog steeds niet uitgekeken.

O ja, ze zullen je wel proberen aan te praten niet te boeken via een van de vele “reisbureautjes” aan de boulevard (omdat je dan niet verzekerd zou zijn etc etc) , maar je zou een dief van je eigen portemonnee zijn als je dat niet zou doen. Veelal kan je je eigen touroperator bijv Oad, ook wel excursies boeken, maar die zijn vaak 2x zo duur en dan heb je precies hetzelfde.

Verder hebben wij vorig jaar een auto gehuurd (met airco ) en gewoon lekker stuk gaan rijden. Echt geweldig en zeker goed te doen (ook hier geldt: zorgen dat je snel de stad uit bent want daar is het natuurlijk chaos met al die dolmusjes en taxi’s en roekeloze rijders) Verder zijn de snelwegen goed te doen. let wel op: er wordt veel gecontroleerd op snelheid. tenminste dat zagen wij veel vorig jaar in omgeving Marmaris, Fethiye.

tja ik kan nog wel even zo doorgaan. waar ga je ookweer heen in turkije, misschien schiet me dan nog wat te binnen.

iedereen vind wat anders leuk dus misschien vind je van de tips die idereen geeft niks aan. wil je avontuur of iets van het land zien je kanz elf kiezen. maar er is voor elkw at wils.

heej von

ik ga naar alanya toe… :rolleyes:
daar nog wat ervaringen mee…?? en waar kun je dan het beste boeken?
want wil niej via oad enz waar het wel 2 x duurder is :blink:

en tjah noekiegirl ik zei al : alle tips vind ik geweldig
en ik heb er wel wat aan :smiley:

thanks voor de leuke reacties!

groetjes!

Ik had mijn vakantie via Jiba geboekt. Prima bevallen en lekker goedkoop!
Succes en veel plezier!!

Groetjes Rieneke

Originally posted by sweety18@13-05-2005, 19:12:05
** heej von

ik ga naar alanya toe… :rolleyes:
daar nog wat ervaringen mee…?? en waar kun je dan het beste boeken?
want wil niej via oad enz waar het wel 2 x duurder is :blink: **

hoi,
ik heb mn fotoalbum er eens op nageslagen…wij hebben toen alles bij FAM Tour Touristic Service geboekt en is ons erg goed bevallen. Er werkt ook een Nederlandse vrouw - Evelien- dus naar haar kan je ook vragen. het is wel 3 jaar geleden dat wij er waren, maar waarschijnlijk zitten ze er nog wel. Als je jeepsafari boekt, vraag maar naar de Rambo-jeepsafari, leuk mannetje en 100% topsafari verzekerd.
Zelfs adres nog gevonden:
DAMLATAS CAD.NO 53
07400 ALANYA
TEL: 02425111527
EMAIL: FAMTOUR@ANTNET.NET.TR.
Dit is op de weg van het kleopatrastrand naar het centrum toe.

Maar je struikelt er bijna over de “reisbureautjes” langs de kant en allemaal bieden ze je hetzelfde aan, de een iets duurder (minder goedkoop) dan de ander.

Dus dat gaat vast wel goedkomen.

Vanuit alanya hebben wij 2x jeepsafari geboekt, de boottocht, dorpentocht en wat zeker super is, is het raften. De tocht met de bus (wel ongeveer 3 uur rijden dacht ik) is al prachtig, je zult je ogen uitkijken.

1 ding is zeker, je zult tijd te kort komen! :slight_smile: B)

FAM komt mij ook bekend voor, daar hebben wij toen ook nog info opgevraagd. Was inderdaad een erg aardige Nederlandse vrouw die daar werkte. Moest er wel om lachen, elke keer als we er langs liepen begon ze over m’n haar, dat ze dat zo mooi vond :smiley:

Groetjes, Diamond

hee von!

harstikke bedankt dat je de adres hebt opgezocht!
zal probereb of ik ze kan vinden in alanya :wink:
dan boek ik zeker jeepsafari :smiley:
nogmaal bedankt dat je goede tips hebt gegeven!

groetjes esma :lol:

Wat is er inbegrepen bij een excursie naar Manavgat ?

Alvast bedankt !

:dag:

Dat hangt er vanaf waar je het boekt en voor welke prijs :slight_smile:

oke dat is dus overal verschillend. goed dat ik het weet.
wij boeken meestal bij dezelfde mensen. behalve in januari toen waren ze er niet.
bedankt !