15 dagen alanya een aantal vragen hierover

Hallo,

Wij gaan met 4 personen de 23e van deze maand richting alanya voor 15 dagen in hotel eftalia village.
Nu willen wij natuurlijk ook excursies doen.

De volgende excursies hadden wij in gedachten.

Jeep safari
Quad safari
Boottocht
Cappadocie… wat is beter? 1,2 of 3 dagen?
Turkse avond

Maar wat zullen hiervan de kosten zijn? ik kan dit eigenlijk nergens terug vinden op internet en als ik wel wat vind is dat van 2006 ofzo denk dat de prijzen wel veranderd zijn.

En heeft iemand nog tips voor andere excursies? iets dat we zeker niet mogen missen?

En wat kost tegenwoordig een Biertje op een terrasje in alanya?
Ik zelf ben 5 jaar geleden een keer in turkije geweest voor 8 dagen maar kan me niets meer over de prijzen herrinneren.
Een Hammam wouden we ook zeker nog gaan doen.

Ben hier wel nieuwschierig naar om even te kijken wat het allemaal nog daar gaat kosten. Ons hotel is ALL in.
Wel moeten we met de DOLMUSS van het hotel naar alanya reizen wat 16 km schijnt te zijn. iemand een idee wat die dollmussen kosten?>>>

Op die afstanden weet ik niet wat de dolmus kost.

Persoonlijk zou ik voor Cappadocie 3 dgn kiezen, daar je al 1 dg heen en 1 dg terugreist!!! En de omgeving daar is zoooo mooi!!! Daar zit ook vaak een Turkse avond bij, wat je dan ook weer excursie geld scheelt

Hammams zijn er genoeg, maar weet niet welke in de buurt bij je hotel zitten.
Daarin kan het hotel, mensen in het hotel(gasten) je vaak ook goed wijzen

HEEL veel plezier!!!

Hallo!

De prijzen zullen inderdaad wel wat veranderd zijn ten opzichte van een aantal jaren geleden! Maar het zal niet het dubbele geworden zijn. Ik heb wel een naam van een (half-nederlands) reisbureau in Alanya voor je, maar ik zal dat ff in een PB doen, aangezien ik niet de indruk wil wekken dat ik reclame ga maken…:wink:.
Die hebben op hun site al hun excursies staan met de prijzen erbij.
Dus hou ff je berichtjes in de gaten, dan zie je 't vanzelf verschijnen!

Groetjes,
Hilde

Bedankt voor de reacties.
het berichtje heb ik gelezen en heb even de website rond gekeken alvast bedankt !

als iemand nog tips heeft van iets wat we moeten zien hoor ik ze graag.

een dagje naar dimcay is een absolute aanrader… en als er een excursie is naar het vogelnest is dat ook zeker een aanrader… dan ga je de bergen van alanya in en kom je 4 verschillende lanschappen tegen…
jeep safari en quad safari komen snel op hetzelfde neer.
ezel tocht is ook apart…
en het aqua park… ligt eraan hoe oud iedereen is…
kijk ook waar je boekt. of je dat bij je touroperator doet of via een bureau op straat… prijzen kunnen verschillen terwijl het hetzelfde is.

de dolmus kost 1.25 lira per rit… maalt niet uit hoever je erin zit… dit is de stadsbus… de kleine dolmusjes zijn 1 lira.
een biertje kost tussen de 6 en 11 lira ligt eraan waar je wat gaat drinken…
cocktails vanaf 15 lira maar dan vaak happy hour… zit alleen zo goed als geen alcohol in.
en een hamam zeker doen maar dan wel aan het begin van je vakantie… wordt je elegaler bruin

en als je maar 15 dagen alanya gaat is het dan niet zonde om 3 dagen cappadocia te gaan. je heb ook al 2 reis dagen… dus blijven er nog maar 10 dagen over…
met ale excursies die je dan wilt doen… heb je geen tijd meer om gewoon lekker te relaxen in en om alanya hahaha

Kleine Elly: Die prijzen gelden BINNEN Alanya! Deze mensen zitten buiten Alanya, en dan zijn de ritten een andere prijs

Dolmus vanaf Konakli naar Alanya kost 2,50 lira. Jullie zitten nog verder van Alanya, maar de kosten staan voorin de Dolmus, dus dat kan je zien bij het instappen. Je hoeft pas te betalen bij het uitstappen, dus je kan op je gemak kijken wat de prijs per persoon is. ik zou ook zeker aanraden 3 dagen naar Cappedocie. Er zijn genoeg uitstapjes en het is eigenlijk allemaal leuk.
Raften is ook fantastisch. Ik zou wel bij het boeken vragen of er allemaal Russen meegaan en of ze ook uitstapjes zonder of met weinig russen hebben. Kennissen gingen een uitstapje maken en toen werd er alleen maar Russisch gesproken door de begeleider. en ook een heel klein beetje Engels.