wij gaan binnenkort enkele dagen naar dublin.
Ik ben op zoek naar de leuke “must do’s” die je niet kan terugvinden in de courante toeriste gidsen.
Wij zijn niet echt musea mensen…
Alvast bedank voor de tips
Zijn toch echt de musea hier waar mensen naartoe gaan. Het blijft toch een stad. Weinig te doen verder. Je kan de Georgian huizen bekijken met de gekleurde deuren. Verder alleen pubs hier vind ik zelf.
Als je echt iets moois wilt zien kan je het beste door Ierland reizen. De Wicklow Mountains ligt een paar kilometer van Dublin vandaan. Daar heb je prachtige bergen.
Wij vonden de monumenten (o.a. het park met de obelisk aan westkant van centrum) en parken minstens even leuk. Als je een DART dagkaart neemt kun je bijvoorbeeld naar het haventje aan noordoostkant van de stad en dit
park aan de zuidoostkant. Op een zonnige dag schitterend uitzicht vanaf de heuveltop, al is het wel even een klim erheen!
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
als je van bloemen en planten houdt kun je naar de nationale botanische tuin gaan die erg mooi is vooral de grote oranjerie met tropische planten, hier ben je zo een halve dag verder.
de wijk temple bar is erg toeristisch maar wel leuk met mooie pubs en muziekanten zowel in de pubs als op straat
In Dublin is genoeg te doen! The Guinness Storehouse mag je echt niet overslaan. Ja, heel toeristisch, maar ook heel erg leuk! Kilmainham Jail vond ik ook heel erg de moeite waard. Zelf vond ik Trinity College (book of kells) en Charles Beatty Library ook super! Maar Dublin is vooral 's avonds heel gezellig: naar live muziek luisteren in leuke pubs of naar optredens gaan.
Als het lekker weer is kun je met de metro/trein naar Howth, een leuk kustplaatsje dat min of meer aan Dublin vast zit. Hier kun je lekker uitwaaien, fish en chips eten etc. Mooie ruige kustlijn ook. Als je een dag extra hebt zijn de Wicklow Mountains een aanrader, vooral Glendalouch. Zo mooi.
Veel plezier!
Ja, nóg een stem voor Howth. Dat is dat ‘haventje aan de noordoostkant van de stad’ in eerdere post, eindpunt van een DART-lijn dus kan gewoon met DART dagkaart.
<Erik> & [Sandya]
Alvast heel er erg bedankt iedereen voor de tips.
:kus: