Dublin (en omgeving)

Goedendag,

Welke plekken in Dublin vinden jullie de moeite waard? En, als je er bent geweest, heb je een bezoek aan de stad
ook gecombineerd met andere plekken in het oosten van Ierland? Ik hou zelf (ook) van ruige gebieden en niet ver ten zuiden van de stad liggen the Wicklow Mountains (National Park). Als je daar ervaringen over hebt, hoor ik het ook graag.

Bij voorbaat dank

Aan de rand van de stad: Killiney park, ongeveer half uur met de DART trein.

Schitterende uitzichten en ook niet onaardig stadsstrand, wel zeker 10-15 minuten klimmen voor de beste views.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi starling,

Met een bustour reed ik door de Wicklow Mountains opweg naar Kilkenny. Pracht van een dorpje, mooi uitzicht en alweer heel vriendelijke mensen! De Wicklowmountains, het deel dat ik heb gezien, was niet zoals verwacht. Ik mis nogsteeds het echt ruige stuk natuur. De bergen, het groen, de grote rotsblokken en rivieren tussendoor. Wel pracht van een wateren gezien onder aan de Mountains. Het heeft iets weg van Frankrijk vind ik. Mij lijken de clifes of Moher ook super mooi, hele goede verhalen gehoord. Mensen die overdonderd waren door de natuur! Ook pub hoppen vind ik een echte aanrader en natuurlijk het meemaken van Ierse life muziek op straat en Irish breakfast.

Voor de Wicklow Mountains moet je er echt gaan wandelen! Zo kom je los van de doorgaande weg en zijn er misschien ook wel schapen die opeens je pad versperren!

Veel plezier!
Groet Manouke

Hallo Starling

In het noordoosten van Dublin ligt het visserplaatsje Howth gelegen op een heuvel aan de zee. Je kunt daar een hele mooie cliff wandeling doen. De kortste route duurt ongeveer twee uur. In het dorpje zelf kun je daarna heerlijk eten bij een van de vele vis restaurants bij de haven. Zeker een aanrader! De plaatsjes Blackrock en Bray in het zuidoosten worden door mijn collega’s hier ook erg aangeraden. Zelf moet ik nog even op onderzoek uit.

Tot slot heb ik vorige week zondag in de Wicklow Mountains een hike trail gevolgd in de vallei van Glendalough. Dit is een van de bekendere gebieden in het nationale park waar tevens een monumentaal kloosterdorpje te bezichtigen is na afloop. Meer informatie kun je vinden op deze site.

http://www.wicklowmountainsnationalpark.ie/WalkingTrails.html. Spinc and Glenealo Valley (White Route)

De omschrijving van de route heb ik voor het gemak even hier onder geplaatst. Het was echt de moeite waard, ik raad wel aan goed schoeisel te dragen omdat er wat pittige stukken in zitten. Dit is trouwens de moeilijkste route, er zijn nog vele andere, kortere wandelingen die allemaal in dezelfde vallei beginnen.

Grade: Hillwalk

Distance: 9km

Time: 3hr 30 mins

Climb: 380 m

This popular walk leads you through some of the most spectacular scenery in Co. Wicklow. (The name Spinc comes from the Irish ‘An Spinc’ and means ‘pointed hill’). The trail ascends steeply up by the Poulanass Waterfall before joining a boardwalk. More than 600 wooden steps lead you to a viewing point overlooking the Upper Lake. The boardwalk skirts the top of the cliffs before descending through blanket bog and heath into the picturesque Glenealo Valley, home to a large herd of deer. A rough track then leads you back down into Glendalough Valley.

Ongeacht de tijd dat je in Dublin en omgeving wilt verblijven zul je genoeg te doen hebben. :smiley:

Groetjes Daisy

PA210355.jpg PA210344.jpgPA210364.jpg

Om een beeld te schetsen van de Wicklow Mountains. Dit zijn enkele foto’s van de tocht :slight_smile: