Vakantie in Dublin

Hallo iedereen!!!

In de zomer gaan mn vriend en ik een week naar Dublin, hebben jullie nog tips of speciale Must-see’s en Must-Do’s???

Ik hoor het graag!!

Groetjes Eve

Hey Eve

Natuurlijk eerst de stad zelf ontdekken: Temple Bar; Trinity college, Grafton Street, St Stephens Green, Guinnes Brewery & Jameson Distillerie zijn zeker de moeite waard!

Natuurlijk is Dublin een grote stad al elke andere, en dus is eventjes de omgeving ontdekken altijd leuk:

  • Howth is een stadje aan de kust, 30 minuutjes met de trein, en is een soort van peninsula, héel erg mooi panoramisch en leuke restaurantjes. Zeker ook naar de vuurtoren gaan kijken!

  • Je kan ook eens gaan golfen, zeer veel clubs aanwezig waar je als “non member” kan langsgaan en superb terreinen!

  • In Phoenix Park kan je ook volle dag doorbrengen, een heel groot en mooi park, waar ook de zoo ligt.

Ziezo, als je nog vragen hebt: shoot!

Grzt

Sarah

Dublin is echt een barrenstad. Wil je de Ierse cultuur echt leren kennen en hun muziek, zou ik zeker een avondje reserveren om te gaan barhoppen daar. Een gegarandeerde topavond.

Dublinis eengeweldige stad maar als je echt ierland wil ervaren zou ik naar Galway gaan… Westkust. Je kan voor een paar euro met dus bus (coaches, zijn niet niet)

VErder… ja in zo’n stad ontdek je het wel.

trouwens! je heb ook de wicklowway… die loopt over de oostkust, heel mooi. Ik heb zelf een stuk gelopen bij Glendaloch (zuiden van Dublin) echt een aanrader, prachtige natuur daar.

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, mn ouders gaan week naar dublin waarschijnlijk en ik vroeg me af wat ze er die dagen kunnen doen. Wat zijn bv. handige links rond de coaches die er excursies naar buiten stad maken, de treinopties etc?

Groetjes! Judith

hey,
hoe gaan jullie naar dublin? met vliegtuig? zoja, welke maatschappij?
groetjes,
Liliane

Hi Liliane!

Ik ben een keer met Ryanair gevlogen voor 0.01 cent natuurlijk kwamen er nog wat kosten bij, het werd toen ongeveer 40,- p.p. retour!!
Aerlingus is ook goed te doen!

weet je mss ook nog een goedkoop hotelletje ? of wat raadt je aan om daar goedkoop te logeren? Heb je mss een adresje?

Als je op goedkope hostels in Dublin zoekt op Google vind je al heel veel goedkope hostels.
Ik was bij kinlayhouse geweest, was allemaal goed te doen. Alleen het ontbijt was elke dag hetzelfde: Toast met jam:wacko: maar goed dat is niet erg. Volgens mij is de site www.kinlayhouse.com en het is in het centrum!!

banjer gewoon een beetje de stad rond en je vind er vanzelf leuke dingen. Maar natuurlijk moet je wel ff met Molley Malone op de foto. en naar Galway is idd een aanrader, je kunt er al voor 15 euro naartoe met de bus, het is echt ongelofelijk goedkoop.

Verder moet ik bekennen dat ik Dublin niet zo’n leuke stad vond, ik ging naar ierland om een vriendin op te zoeken en ja als je er toch bent(A)

En wat te denken van de omgeving bij Limerick, zoal cliffs of Moher, the Burren, Doolin etc. Limerick is een echt fabrieksstadje (kijk eens naar de film Angela’s ashes, deels opgenomen in Limerick). Dell computers zat hier tot enkele maanden geleden, zijn verhuisd naar Polen, dus stijging aantal werklozen in Limerick met 2000-2500 mensen. Adare, wat bekend staat als het meest typische engelse dorp in Ierland met de cottage met rieten dak.
Wel een heel mooi gebied.

Uiteraard is Cork en omgeving (ring of Kerry) ook heel erg de moeite waard. Waterville, waar Charley Chaplin altijd logeerde. Kinsale, Killarney (met de 3 meren en ladies view), Molls gap.

Ten zuiden van Dublin, Powerscourt gardens, Wicklow mountains (waar Braveheart is opgenomen), Glendalough etc.etc.

Jan Konings

Jan Konings