In de laatste week van februari gaat het er dan van komen. Kan niet wachten en ben overal al aan het inlezen wat ik kan doen.
Ik weet dat de tijd dat ik in Japan aan de korte kant is, zaterdag 22-02 tot de zondag erop 01-03.
Denk haast zeker te weten dat er nog wel een 2e keer gaat komen.
Zal een combinatie worden van Tokyo en Kyoto.
Heeft iemand ervaringen met fiets tours in beide steden?
Zou ook nog graag naa het aquarium in Osaka willen gaan, de moeite waard?
Mijn gevoel zegt dat ik langer in Kyoto zou kunnen doorbrengen dan in Tokyo.
Weet iemand of je een dojo kan bezoeken om karate /judo te volgen?
Als het voor een week is zou ik geneigd zijn voor slechts een van beide steden te kiezen, zowel in/rond Tokyo als Kyoto is meer dan genoeg te doen voor een week. Kyoto heeft dan nog als voordeel dat je in die Kansai-regio ook nog o.a. Osaka, Nara en Kobe hebt liggen, maar van de andere kant leent Tokyo zich ook weer prima voor dagtrips naar bijvoorbeeld Yokohama, Kamakura, Nikko of Hakone. Wat betreft fietsen lijkt me Kyoto beter geschikt, want compacter en overzichtelijker dan Tokyo, en voor m’n gevoel is de hele stad er sowieso meer op ingesteld. Daar staat tegenover dat Tokyo een onovertroffen OV heeft…
Met karate of judo heb ik totaal geen ervaring, ik ben in 2008 wel bij een sumo-training geweest maar dat was toen door de reisorganisatie geregeld.
Afgelopen mei ben ik in het Aquarium van Osaka geweest. Ik was teleurgesteld dat er geen walvishaai was en daardoor viel mijn hele bezoek een beetje tegen. Maar inmiddels hebben ze er weer een, als je een walvishaai wilt zien is een bezoek zeker de moeite waard. Het gebouw is ook bijzonder en de grote centrale aquariumtank is enorm. Als ik had geweten dat er geen walvishaai zou zijn, was ik waarschijnlijk niet gegaan, want de meeste overige vissen kun je ook elders zien.
Je hebt niet meer dan een halve dag nodig, je kunt er zelfs in minder dan een uur doorheen lopen als je snel bent. Maar als je Kyoto en Tokyo beide in een week gaat doen, is er eigenlijk geen tijd om ook nog naar Osaka te gaan. Als je besluit om de hele week in Kyoto te blijven is een dagtrip naar Osaka zeker een aanrader.
Hoi ik ben nog op zoek naar n plek na Tokio en door naar Kyoto en dan …??? Ik dacht aan Osaka… Zou jij dat aanraden voor de eerste trip Japan!? En daar hebben ze toch n international airport!?