2,5 week Kyoto - Tokyo

Hallo,

Graag krijg ik wat hulp bij onderstaande vragen. De situatie is als volgt:

• Tijdsduur: 2,5 week (17 dec - 4 jan )
  • Tijdsduur effectief: 17 dec - 31 dec, want vanaf dan ga ik op bezoek bij mijn vriend @ 40km van Tokyo centrum

Samengevat ben ik op zoek naar een reis die begint in/rond Kyoto rond 18e december en die na 10 dagen op 31 december eindigt in Tokyo. Ik reis alleen en ben heel onhandig met kaarten/kaartlezen enzovoort, ter info.

Ik ben iemand die voorkeur heeft om van één gebied veel te zien, en niet houdt van gehaast hoppen van plaats naar plaats. Ik hou daarnaast erg van cultuur snuiven en fotograferen.

Heeft iemand tips hoe ik deze reis kan gaan vormgeven qua aantal dagen per stad, of andere uitstapjes die ik makkelijk kan doen vanaf Kyoto / Tokyo? Wat is de handigste manier om te reizen van Kyoto naar Tokyo (buiten de stad)?

Alvast bedankt
Yorinde

Hoi Yorinde,
vlieg je toevallig op Osaka op de heenreis?
Dan zou het misschien logisch zijn om eerst een paar dagen in Osaka te beginnen, en vanuit daar naar Kyoto te gaan.
Je kunt ook meteen door naar Kyoto gaan en Osaka met een dagtocht bezoeken. Ook Nara en Himeji zijn bijvoorbeeld goed als dagtocht vanuit Kyoto te doen.
Verder is het daarna waarschijnlijk handig om meteen door te gaan naar Tokyo als je maar 10 dagen hebt en graag het gebied rustig kan bezoeken. De snelste manier is natuurlijk met de Shinkansen.

In Kyoto kun je veel dingen met de bus bezoeken (een dagpas van 500 yen is dan heel handig als je drie of meer busritjes per dag wilt doen).
Over het algemeen kom je heel ver met de metro en trein (metro binnen de steden).

Qua cultuur zit je met Osaka, Kyoto en Tokyo heel goed, en je zult je daar ook kunnen uitleven met fotografie!

Osaka/Kyoto/Nara hebben inderdaad genoeg te bieden voor 10 dagen. Als je onderweg naar Tokyo nog een plek wilt aandoen, is Takayama / Shirakawa-go een populaire tussenstop (wel een behoorlijke omweg). Als het goed is moet er al sneeuw liggen in Shirakawa-go en dat schijnt echt de moeite waard te zijn. Hoop er zelf ook nog eens te komen wanneer er sneeuw ligt. Je kunt ook nog via Kanazawa gaan en van daaruit verder naar Nagano/Tokyo.

Een andere optie zijn desneeuwaapjes in Nagano.

Ik ga 1 oktober mijn ticket boeken (weet dan mijn rooster) dus bedankt voor de tip, daar kan ik dan rekening mee houden qua reisroute! Bedankt voor je informatie:)

De sneeuwaapjes lijken me erg leuk, vooral ook wat betreft fotografie. Ik hoop ook dat er sneeuw ligt, lijkt me mooi om mee te maken. Ik ga even kijken of ik de tussenstops kan realiseren, het klinkt veelbelovend, bedankt!