Ik wil in mei 1 week naar Japan. Liefst niet op 1 plaats.
Wie heeft tips?
Je kunt enkele dagen Tokyo (vliegen naar Tokyo - Narita = NRT) en enkele dagen Kyoto (vliegen vanaf Kansai International Airport - KIX) doen.
In eerdere berichten op dit forum is hier ook al aandacht aan besteed, je kunt deze met de zoekfunctie vinden.
vr.gr. Ton
1 week in Japan is niet zo lang. Wat je daarom kunt overwegen is om in die week toch in Tokyo te blijven (ondanks dat jouw voorkeur uitging naar meer dan 1 plaats). In Tokyo zelf is veel te zien (iedere wijk heeft wel een eigen karakter). Vanuit Tokyo kun je ook gemakkelijk en snel naar andere plaatsen:
- Nikko (tempels)
- Kamakura (tempels)
- Hakone (natuur, hete bronnen)
- berg fuji
Verder heb je in Tokyo ook pretparken (bijvoorbeeld Disney world).
Voor elk wat wils. Op deze manier kun je ook een gevarieerde vakantie hebben in Japan, zonder al te veel te reizen.
Uiteraard kun je ook kiezen om een week in Kyoto te blijven, als dat je meer aanspreekt. Dit is te combineren met Nara.
Volgens mij ligt het er een beetje aan wat je interesses zijn en waarom je maar 1 week in Japan bent.
- Als je 1 week gaat omdat je denkt dat dat wel genoeg is zou ik dat echt heroverwegen, je kunt je er makkelijk een maand bezighouden (of nog veeeel langer).
- Als je een week in Japan bent op doorreis zou ik kijken wat Japan zo verschillend maakt van je andere reisbestemming(en) en me daar op focussen.
-Als je 1 week gaat omdat langer er, om wat voor reden dan ook, niet inzit, dan zou ik me beperken tot Tokyo en misschien Kyoto. Ik vind zelf Tokyo veel leuker, ondanks dat Kyoto mooiere tempels heeft. Maar dat is persoonlijk.
Als je meer wil lezen over Japan is japan-guide.com een geweldige site.
Als je voor het eerst naar Japan gaat en maar voor een week dan raad ik je hetzelfde aan als HJO. Gewoon je basis in Tokyo en dagtrips naar Nikko, Kamakura en Hakone, dan ben je al 3 dagen onder de pannen en daarna heb je nog Tokyo om te ontdekken. Zo heb je een mooie combi van Tokyo en de mooie omgeving het “japan buiten tokyo”.
Tokyo heb je binnen een week nog niet gezien, dus als je van steden houdt is dat de ideale plek. Uitstapjes kan je doen, is niet nodig. Meer dan genoeg te doen.
Je kunt in een week nooit alles in Tokyo zien, maar toch raad ik aan om voor maar 1 week Japan een 3-tal dagen in de oude hoofdstad Kyoto te besteden voor de cultuur en het bezoeken van een paar tempels en dan de rest naar de heel andere en enorme stad Tokyo voor wat hoogtepunten. De trein van Kansai Airport naar Kyoto is (tussen de huizen door) na aankomst al de moeite waard en de reis met de Shinkansen van Kyoto naar Tokyo is immers ook een bijzondere ervaring. Zo passeer je oa. Mount Fuji. Vertrek vanuit Tokyo (Narita) en je reist dan niet te veel zodat je zoveel mogelijk tijd overhoud om rustig de leuke dingen te zien wat je wil. Je hebt dan ook geen (toch prijzige) Railpass nodig. Je kunt de reis natuurlijk ook andersom doen. Maakt niet zo heel veel uit.
Zonder de rest van Japan teniet te doen heb je dan zeker een goed gevoel in Japan te zijn geweest. En éénmaal naar Japan is geheid een tweede keer naar Japan (maar dan langer) en dan kun je beter allerlei uitstapjes in je plan opnemen (wel met railpass).
Wellicht ook handig om te onthouden is dat Golden week (volgens mij altijd) in de eerste week van mei valt en dan zijn veel Japaners zelf vrij dus hotels, treinen, bezienswaardigheden etc. zitten dan behoorlijk vol.