Japan voor 2,5 week ; waar naartoe?

Dag allemaal,

Ik ben van plan om aankomende eind winter/begin lente naar Japan te vertrekken voor vakantie. K ga alleen en wil voor 2,5 week gaan. K heb alleen geen flauw idee wat het beste is om te bezoeken. Nu vroeg ik me af of er misschien mensen zijn die tips hebben. Ik hoor veel over Tokyo en Kyoto maar verder zie ik veel verschillende informatie en ik vind het een beetje lastig om te kiezen wat k nou wil gaan bezoeken.

Kijk eens de aflevering van 3opReis in Japan.

Hallo Rohansson,

Tokyo en Kyoto zijn zeker de meest bekende plekken om te bezoeken in Japan. Die liggen dan ook het meest voor de hand voor een eerste bezoek.
Maar met 2,5 week heb je ook zeker ruimte om meer van het land te zien.
Wat je wilt zien hangt volledig af van je voorkeuren. Hou je meer van natuur en wandelen, dan zijn er een aantal prima parken waar je goed kunt hiken.
Hou je meer van het moderne Japan? Dan hebben Tokyo en Osaka o.a. veel te bieden.
Of hou je meer van cultuur en/of geschiedenis? Zeker voor ons Nederlanders is Nagasaki erg interessant.

Kun je een beetje aangeven waar je interesses naar uit gaan? Dan kunnen we wellicht wat meer gerichte tips geven.
Voor meer informatie over wat elk deel van Japan te bieden heeft, kun je kijken op de site van Japan-guide.

Hm, ik zou wel veel natuur willen zien. Maar tijdens mij reis door amerika merkte ik al dat teveel natuur gaat vervelen. Dus een mix van steden/oude tempels gebouwen en natuur zou ideaal zijn. K las ook iets over een vulkaan die je kan beklimmen, en een park met herten. Dat lijkt me zoiezo wel leuk om te doen. Maar misschien ook iets van kustplaatsjes ofz

Hoi,
een mix van cultuur en natuur is prima te doen in Japan. Een heel mooi voorbeeld hiervan is het eiland Miyajima, voor de kust van Hiroshima. Op één eiland vind je tempels, kun je een berg oplopen (of met de kabelbaan gaan), en je hebt er hertjes :wink:

Het meest bekende park met hertjes is de oude hoofdstad Nara. Dit is prima als een dagtocht te bezoeken vanuit Osaka of Kyoto.
Kyotostaat het meest bekend om de tempels. Deze stad is gelukkig gespaard gebleven van bombardementen tijdens de Tweede Wereldoorlog, dus er is nog heel veel te zien. Zo veel dat tempelmoeheid vaak op de loer ligt. Maar in de buurt is gelukkig genoeg te zien, zoals het (originele) kasteel van Himeji.
Voor weer een combi cultuur/natuur is de wandeling van de Fushimi Inari schrijn in Kyoto ook een aanrader.

Met 2,5 weken in Japan kun je ook dingen overwegen zoals Takayama, of de wandeling tussen Tsumago en Magome.

Tokyo heeft echt van alles te bieden, van hypermodern tot oud en traditioneel. De stad heeft ook een paar grote parken. Maar vanuit downtown Tokyo kun je ook binnen een uur in een natuurgebied zijn zoals Takao-san.

De berg die je noemt is waarschijnlijk de Fuji. Die is alleen in de zomermaanden open om te beklimmen. In de rest van het jaar is de beklimming te gevaarlijk.

Ik neem aan dat je nog geen vliegtickets hebt gekocht, klopt dat? Als je dat nog moet doen, kun je bijvoorbeeld kijken of je vanaf een ander vliegveld kunt vertrekken dan dat je binnenkomt. Dan hoef je bijvoorbeeld niet terug naar Tokyo te reizen voor de terugvlucht, dat kan reistijd schelen :wink:

Ik hoop dat je wat aan de tips hebt!

1 like

Dat klinkt erg goed allemaal. Is t denk je handig om tokyo en kyoto te combineren met dat eiland en vervolgens in de buurt van t eiland terug te vliegen?

Zo ongeveer. Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is heenvliegen naar Tokyo. Na een paar dagen Tokyo kun je naar het zuiden reizen, je hebt tijd genoeg voor nog een tussenbestemming, of Kyoto. Daarna kun je er een paar dagen Hiroshima (waar Miyajima in de buurt ligt) er aan vast plakken, en dan weer een stukje terug naar Osaka/Kyoto.
Dan kun je terug vliegen vanaf Osaka.

Klinkt goed. Mensen om me heen zeggen dat je het niet teveel moet plannen, maar ik doe dit liever wel. K heb ook t idee dat men japan een beetje vergelijkt met Thailand ofz, terwijl het volgens mij twee heel verschillende landen zijn. K stippel liever dingen wat uit ipv zomaar daarnaartoe gaan zonder te weten wat je allemaal kan doen.

Het klopt trouwens inderdaad dat ik nog geen tickets heb gekocht, dit wilde ik rond oktober gaan doen, en dan eind feb begin maart vertrekken.

Japan is een heel andere wereld. Hoewel ik nog nooit in een ander land in Azië ben geweest, durf ik te zeggen dat Japan echt uniek is, zelfs in de wereld. Reken ook maar vast op een taalbarrière, want voor zo’n modern land als Japan is het algemene niveau van de Engelse taal niet zo groot. In de grote steden en bij toeristische trekpleisters zul je echt wel met Engels terecht kunnen, maar verwacht niet dat iedereen het spreekt :slight_smile:
Maar dat maakt niet uit, want service is iets waar Japan ook in uitblinkt. De mensen zullen je oprecht willen helpen, zelfs als ze het Engels niet (goed) machtig zijn.

Het is daarom echt prettig om vooraf alles vast te gaan leggen. Het is vaak ook zo dat je hotelboekingen tot kort van te voren kosteloos kunt annuleren (let op de voorwaarden), dus je houdt nog wel wat flexibiliteit.

1 like

Dat gevoel had ik al. Oke, leuk. Heb dr zin in. Moet het nog wel even goed allemaal plannen. Tis zo lastig, je kan echt van alles doen. Ik denk dat ik eerst naar tokyo ga. Daar vier dagen ofzo blijf. Misschien 1 dag vanuit daar naar dat Tsumago en Magome pad. Vervolgens naar Kyoto. Daar een steden trip doen ofz, en vanaf daar ook een paar tripjes maken. Vervolgens naar Hiroshima voor dat eiland. En dan naar Osaka. Maar er is echt gigantisch veel te doen. Allerlei natuurgebieden, apen weet ik het. Moet het echt even goed bekijken :zon02:

Hi Rohansson,
Wellicht eens een reisgids proberen. Wij denken ook veel verrassende dingen daar uit geplukt te hebben. Natuurgebieden, kunst-eilanden, routes om te lopen etc. Wanneer je het niet te letterlijk neemt, kan een reisgids prima.

Wij hebben voor onze reis in juli - augustus uiteindelijk ook maar alles vooruit geboekt. Wanneer je buiten de grote steden gaat is de hotel en Airbnb voorraad soms dun. Zeker wanneer er een festival of i.d. in de buurt is. Via Booking etc. kan je altijd nog kosteloos annuleren.

Succes met zoeken :slight_smile:

Gaat wel goedkomen denk ik. Ik heb de taalbarriere niet als lastig ervaren, in Thailand spreken er minder Engels…

Als je nog ruimte in je schema hebt kan ik ook Shikoku aanraden! Daar ben ik deze winter voor het eerst geweest en dat is echt prachtig met wildernis en spiritualiteit.

Als dat te ver van je route afwijkt, stop dan in ieder geval in Kurashiki. Dat ligt tussen Osaka en Hiroshima en is een oud handelsstadje met een erg prettige sfeer.