Het is inderdaad erg groot, met honderden hoogtepunten die bij elk ander land al op zich een reis waard zou zijn.
Als je relatief weinig ervaring hebt met reizen in Azie, en in minder ontwikkelde gebieden in het bijzonder zou ik bij de eerste reis een leuke mix van ontwikkeld en authentiek maken, bv Beijing, Pingyao, Xi’an en bv eindigen in Shanghai of Hongkong. Een stop in Yangshuo is misschien ook leuk, of een paar dagen (week…) rond Chengdu. Alleen Beijing is voor velen al te kort om in een week te doen (je doet daar meestal ook de Chinese Muur aan).
Je kunt ook simpelweg 1 gebied selecteren en daar zoveel mogelijk bezoeken/bekijken…dat is bv handig als je op voorhand al weet dat je er nog wel eens terugkomt (zo steken wij meestal elke vakantie in, om zeker te weten dat we niet onnodig haasten tijden de trips)…
Maargoed; het is een enorm land met enorm veel toffe attracties; even een top10 samenstellen en deze allemaal in 1 vakantie bezoeken is wellicht niet zo handig :)…
China heeft echt heel veel te bieden! Leuk dat je gaat trouwens
Hoeveel tijd heb je en waar liggen je interesses? Als je daar naar kijkt kun je ook al een heel eind komen. Wil je veel natuur zien & hiken, of ben je meer van de steden?
Een keertje naar het strand, grote steden of kleinere plaatsen?
Persoonlijk vond ik het westen erg mooi en indrukwekkend. De plaatsen zijn niet al te groot en hoewel je niet daadwerkelijk in Tibet bent, heeft het wel het gevoel van Tibet (Lijiang, Xiangcheng)
Ja ik heb best wel veel tijd. Ik heb 3 maanden zomervakantie. Dus ik zou eens in september willen gaan. Maar voordat ik zo’n grote stap zet, wil ik natuurlijk op heel wat voorbereid zijn. Liefs zou ik graag gewoon een rondreis doen. Waar toch wel de meeste dingen al geregeld zijn.
Mijn interesses liggen vooral in historische dingen, dus de tempels, de chinese muur, etc. Ook natuur speelt een zekere rol, bergen, watervallen,…
Ik ben wel in China geboren, maar was al reeds op jonge leeftijd geadopteerd, maar ik weet nog wel sommige dingen die ik al eens heb gezien. (zoals de Chinese Muur)
Maar nu wil ik nog eens terug, en andere delen zien van China.
Gewoon historische plaatsen gecombineerd met natuur zou echt geweldig zijn.
Groetjes,
Het makkelijkst is natuurlijk om in Peking, Shanghai of Hong Kong te beginnen/af te sluiten omdat deze het makkelijkst en voordeligst bereikbaar zijn per vliegtuig.
Historie is er genoeg in China al is het niet zo geconcentreerd als hier in Europa. In Beijing kan je je in ieder geval lange tijd vermaken en in de buurt liggen ook nog steden met een historische kern zoals Tianjin en Chengde.
Daarna kan je met de hogesnelheidslijn naar Shanghai en meteen het nabijgelegen Suzhou (Venetie van het oosten) en Hangzhou bezoeken.