Rondreis Azië

Goedeavond,

Ik en mijn twee beste vrienden zijn van plan om over een paat jaar een rondreis te gaan maken door Azië, aangezien één van mijn vrienden daar oorspronkelijk vandaan komt. We willen zo veel mogelijk van Azië zien, maar geen van ons heeft al eens eerder zo’n grote reis gemaakt of gepland. We weten dus niet waar we moeten beginnen…

Heeft er iemand tips?

Hoe lang wil je gaan? Wat is je budget? Welke landen wil je perse zien? Hou je van cultuur, natuur of stappen?

Begin eens met het lezen van reisverhalen van mensen, je krijgt zo een idee van wat waar te doen is. Hier op het forum staan veel links, maar via Google kan je ook veel vinden.

Bedankt voor je antwoord.

Op de vragen die je stelt weten we nog geen antwoorden. We weten niet waar te beginnen. Reisverhalen lezen is zeker een goed begin!

Op zich is azie wel een van de makkelijkste regio’s om te bereizen en bijna alle landen zijn ook goedkoop (op uitzonderingen na).

Zeker als je de voor de hand liggende landen neem (maleisie, thailand, vietnam, nepal, india, indonesie) is het ideaal voor zo’n eerste reis. En allemaal ook goedkope landen

Een land als bijvoorbeeld china, is ook leuk, maar erg lastig te bereizen vanwege een communicatie probleem (weinig engelssprekenden, ook alles staat in het chinees).

Maar zoals gezegd, lees gewoon reisverslagen dan kom je er al snel achter wat je trekt :slight_smile:

@wecky:

China is een land dat we sowieso willen gaan bezoeken. Een van mijn vrienden is namelijk Chinees. De taal vormt daardoor geen groot probleem meer.

Met het lezen van reisverhalen zijn we de komende tijd wel even zoet!

Misschien is het handig om te kijken wanneer je wilt starten met de reis. Aan de hand daarvan kan je je budget bepalen en dus een beetje kijken waar je naar toe wilt gaan.

Bedankt voor het antwoord. We hebben al wel een aantal landen gekozen die we graag willen bezoeken. De komende maanden wordt het dus vooraal veel, heel veel inlezen en rondspeuren!

Leuk! Waar ga je allemaal naar toe? Ik zou niet teveel plannen. Vaak hoor je onderweg ook wat interresante routes en dat is juist het leuke van reizen.

We willen sowieso naar China. Ook om wat familie van één van mijn vrienden te bezoeken. Verder lijkt het ons erg leuk om Seoul te bezoeken en wellicht de Fillipijnen en Japan. Over landen als Thailand, Cambodja en andere landen daar in de buurt hebben we het nog niet gehad, maar we zijn het erover eens dat het enorm zonde zou zijn die landen over te slaan!

Dat klinkt erg leuk! Houdt er alleen wel rekening mee dat Japan europese prijzen heeft. Volgens mij is dit bij zuid korea ook zo.

China is een van de goedkoopste landen en zeker de moeite waard, maar kan soms wel wennen zijn als je voor de eerste keer gaat reizen. Kijk van tevoren ook goed wat de eisen zijn voor de visums.

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ook jij bedankt voor je antwoord! We wisten dat Zuid-Korea an Japan duurder zijn dan veel andere landen in Azië, daarom denken we erover om slechts één van deze 2 landen te bezoeken.

De visa! Die zouden we zo vergeten. Bedankt.

Vooral china kan wel eens vervelend doen, wat betreft het visa. Zorg dat je dit op tijd regelt (ongeveer 2 maanden van tevoren). Of onderweg, als dat een mogelijkheid is. Wij hebben het toen in mongolie geregeld en omdat we ook naar tibet wilde ging dit heel erg moeilijk en traag.

Zou het in ons voordeel kunnen werken dat één van ons uit China komt??

Dat weet ik niet maar kijk anders even op de site van de chinese ambassade.

Wilde ik net gaan doen!

Als die persoon een Chinees paspoort heeft, dan heeft hij geen visum nodig. Heeft hij dat niet, dan is hij gewoon een Nederlander en wordt hij zo behandeld.

Okee, bedankt. Deze persoon krijgt binnenkort wel een paspoort voor Hong Kong, dacht ik.