Rondreis Azië

Van de week met mijn vriend besloten dat we volgend jaar een rondreis willen maken door Azië.
We zitten te denken om te beginnen in China, door het binnenland naar India, vervolgens van het vaste land van Maleisië naar Borneo.
maar dan?!? Hoe te beginnen, er is overal zo veel te lezen,
ben al veel weblogs van andere reizigers aan het lezen.
ook aan het zoeken op sites van reisorganisaties,
maar die bieden meestal maar een reis naar 1 land.
is het dan slim om de rugzak mee te nemen en dan alles zelf doen,
maar dat vergt, lijkt me, veel meer voorbereidingen.

dit zal mijn eerste verre reis worden, dus graag jullie tips…

even mijn antwoord gekopieerd van het andere forum waar ik al een antwoord had gezet.

ja ik zou zeggen rugzak mee en alles zelf doen. lonely planets lezen,internet en reisgidsen zodat je weet waar de reizen naartoe gaan en dat zijn dan meestal de belangrijkste bezienswaardigheden die je niet moet missen.

vluchten binnen azie zijn makkelijk te boeken bij airasia.com bv en verder is reizen in azie heel goed geregeld o[ de meeste plaatsen rijden regelmatig bussen (en soms treinen).

een globale planning is wel handig maar precies gaat het toch niet allemaal uitkomen zoals je nu thuis zou denken, je hoort onderweg nog weer dingen van andere backpackers of iets valt heel erg tegen of is veel mooier dan je had verwacht.

en wat je ook vergeet is dat reizen erg vermoeiend is. en dat soms trein/bus niet rijden op tijden wanneer jij zou willen en dat het soms langer duurd dan verwacht met trein/bus.

ben benieuwd wat jullie uiteindelijk besluiten. laat je dat nog even weten ?

ja zoals Karin het zegt ben ik het helemaal mee eens gewoon gaan. Beetje een planning maken en lonely planets kun je vaak ook onderweg kopen en veel goedkoper. Wij hebben ook een planning gemaakt maar daar is uiteindelijk weinig van terecht gekomen. Onze weblog is http//moira-en-joost.blogspot.com.

gr van Moira

Het kijken op sites van reisorganisaties is niet eens zo’n slecht idee. Je krijgt dan een globaal idee van de hoogtepunten van het land, en vaak staan er ook wat praktische tips en mooie foto’s. Je moet alleen niet uit het oog verliezen dat reizen met het OV stukken langer duurt!

Maar ter plekke alles regelen is goed te doen, zolang je maar weet wat van je verwacht wordt qua visa en vaccinaties.

Hallo allemaal,
Ik ben op het moment druk bezig met het plannen van mijn reis.
In juli zullen we een maand naar China een Maleisie gaan.
de route hebben we zoal een beetje uitgestippeld,
en de lonely planets heb ik al gekocht.
ik hoop dat ik binnen een paar weken mn tickets kan boeken.
wat betreft de binnenlandse reizen,
dit gaan we zovaak mogelijk met het vliegtuig doen.

De (over land) reis van Singapore naar Beijing is in principe heel goed te doen en op 0 voorbereiding af te leggen. Maak je niet al te druk over voorbereidingen: kom aan, en bedenk ter plekke hoe je verder gaat. Er zijn altijd wel treinen, bussen, boten en vliegtuigen naar de plekken waar je heen wilt, en vaak hoef je het voor het geld niet te laten!