china 3 weken, waarheen?

Hoi reizigers!

Ik wil heeeel graag een keer naar China.
Het is al heel lang mijn droom van mij om van die “typische” chinese Traditionele gebouwen met van die aparte rondlopende daken te zien, en van die mooie bloeiende tuinen, en prachtige tempels te zien.(en ook mooie natuur en bergen)
Waar kan ik dan het beste heen? Ik heb ongeveer 3 of max 4 weken de tijd. en in welke periode moet ik dan gaan?
Ik dacht altijd dat ik daarvoor naar Japan moest gaan, maar het blijkt dat China dit allemaal ook bevat(zonder de radioactiviteit) klopt dat of zijn er nog meer landen in de buurt waar ik dit kan zien?
Ik hou absoluut niet van steden en drukte, maar vooral rust. Waar kan ik het beste heen, en wie heeft er meer tips?

Alvast bedankt!

Groetjes Tes

In welke periode wil je gaan? Voor elke periode is namelijk wel wat te zeggen. Wil je mooie rijstvelden zien, dan heeft het bijvoorbeeld geen zin om in oktober te gaan terwijl ik je dan bijvoorbeeld wel Jiuzhaigou zou aanraden.

En daarnaast, wat is je budget? Ben je sportief? Wil je veel wandelen?

Voor 3-4 weken kun je bijvoorbeeld het volgende doen:

  1. Amsterdam - Beijing
  2. Beijing (Tiananmen Square, Forbidden City)
  3. Beijing (Llama tempel, Confucius tempel, Olympic park)
  4. Beijing (Chinese muur)
  5. Beijing (Temple of Heaven, Zomerpaleis)
  6. Beijing - PingYao
  7. PingYao
  8. PingYao - Xi’an
  9. Xi’an (Drum tower, bell tower, fietstoch over stadsmuur)
  10. Xi’an (Terracotta leger)
  11. Xi’an -> Hua Shan (Hua Shan beklimmen)
  12. Hua Shan (overnachten op de berg, zonsopgang bekijken en terug naar beneden) -> Xi’an
  13. Xi’an -> Jiuzhaigou Valley
  14. Jiuzhaigou Valley bezoeken
  15. Jiuzhaigou Valley - Chengdu
  16. Chengdu (pandareservaat)
  17. Chengdu (bezoek Chengdu)
  18. Chengdu -> Leshan (bezoek Leshan Buddha)

Voor de rest kun je dan nog naar Lijiang, Zhongdian, Tiger Leaping Gorge, Dali en Kunming. Dit stuk heb ik echter per auto gedaan, dus ik weet niet hoe dit kan met openbaar vervoer.