Beste mensen,
Rond september/oktober wil ik als ik alles rond kan krijgen 3 weken door China gaan reizen. Er zijn echter nog een aantal dingen die ik nog moet uitzoeken, hopelijk kan ik hier wat vragen kwijt.
- Wat is de beste periode om te gaan (in het najaar)
- Hoewel China aanzienlijk veiliger is geworden dan een paar jaar geleden wordt het door o.a. Lonely Planet afgeraden om alleen te reizen. Klopt dit? Is het te veel risico om alleen te reizen (let op, ik heb nog nooit zo’n soort vakantie gedaan en heb ook nooit alleen gereisd) of valt het allemaal wel mee?
- Zoals het er nu voorstaat wil ik vliegen naar HK en dan in het binnenland rond te reizen. Ik zoek voornamelijk (ongerepte) natuur en oude Chinese cultuur, is dit dan ook een goede regio daarvoor?
- Het hoogst dat ik ooit geweest ben is +/- 1000 meter (afgezien van vliegen), niet echt hoog dus. Ik zit er aan te denken om met de Himalaya express naar Tibet te reizen. Is dit te doen, in 3 weken het binnenland van China én Tibet? Zoja, hoe groot zijn de kansen op hoogteziekte?
- Tips/trucs die ik moet weten volgens jullie? Zaken waar ik op moet letten of juist niet?
Ik wil deze 3 weken gebruiken als een soort proef. Als het me bevalt wil ik volgend jaar langere tijd in die regio gaan backpacken.
Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden!
Bedankt,
Remco